Ha még nincs otthon a pinek és táblák világában, talán itt az ideje fontolóra venni. Mutassa be a Pinterest segítségével a cégét és annak történetét egy vizuális kapcsolat és egyazon dolog iránti megosztott szenvedély alapján. Építse márkája imázsát, és vonzza magához a vásárlókat!
A Pinterest bebizonyította, hogy egy valóban erős szereplő a közösségi média területén, és nemcsak azért, mert gyorsan előtérbe került. Hanem az üzleti tevékenységben való igénybevételének potenciáljával is. Sőt a legfrissebb tanulmányok rámutattak, hogy az emberek világszerte ugyanolyan gyakran posztolják a kedvenc képeiket és fényképeiket, mint amilyen gyakran a Twitteren csevegnek.
Ha tehát úgy döntött, hogy a képmágia és a fényképek ereje jó út a vállalkozása számára a vállalati kommunikáció elmélyítéséhez, akkor a következő tíz kérdés (és válasz) segít önnek abban, hogy a megfelelő irányba induljon el.
Lehet a célja az, hogy egy erős márkaimázst hozzon létre, vagy egy új terméket, szolgáltatást szeretne bemutatni a Pinterest segítségével. Bármi is motiválja, a cél meghatározása az ugródeszka annak eldöntéséhez, milyen típusú táblát szeretne létrehozni a Pinteresten, vagy hogy hogyan tudja megszervezni és reklámozni annak tartalmát.
Ha például emlékeztetni szeretné a világot a fenntarthatóság iránti elkötelezettségére, létrehozhat egy táblát, amelyen az újrahasznosítás kérdésére is kitér. Vagy amennyiben webáruháza forgalmának növelését akarja elérni, hozzon létre egy táblát a termékeire mutató linkeket tartalmazó képekkel és fényképekkel.
A tábla egy olyan hely, amelyen tartalmakat (képeket, fényképeket stb.) rendezhet témák és történetek szerint. A táblát testre szabhatja olyan témák alapján, amelyek közvetlenül vagy közvetve kapcsolódnak a termékeihez és szolgáltatásaihoz. Ne feledkezzen meg a kapcsolódó témákról sem! Ezek egy másik célcsoport-szegmenst vonzhatnak magukhoz, vagy legalább bővíthetik a már meglévőt.
Válasszon szép és érdekes képeket, melyeken az emberek láthatják, hogyan lehet felhasználni termékeit vagy szolgáltatásait. Főként arra kell figyelnie, hogy a fényképek olyan hiteles helyzeteket ábrázoljanak, amelyekből nem árad a direkt reklám.
„A képek a vásárlóiról és az ön márkájához fűződő kapcsolatukról mesélnek” – állítja John A. McArthur, az észak-karolinai Queens University kommunikációs karának szakasszisztense, aki a Pinterestet közvetlenül a tantervbe integrálta. „Gondolkodjon el azon, hogy a vásárlók hogyan tudják használni termékét vagy szolgáltatását, és tegyen közzé olyan képeket, amelyek ezek tapasztalatairól mesélnek.”
Ahelyett, hogy száraz promóciós tartalmakat posztolna, találjon egy kreatív módszert arra, hogyan tud feltűnést és érdeklődést kelteni. Ne fogja vissza magát!
A képeket a Pinterest Pin It bookmarklet oldalának segítségével vagy közvetlenül a számítógépéből töltheti fel. A saját eredeti képek használata a Pinteresten való kommunikáció legjobb módja. Csak így tudja egyszerűen megkülönböztetni vállalatát a többi felhasználó tömegétől, beleértve a konkurenciát is. Emellett jelentősen csökkenti annak a kockázatát, hogy megsérti valakinek a szerzői jogait.
Ha azonban nagyban korlátozottak a képkészletei, és nincs kellő költségkerete újak készítéséhez, próbálja ki az ingyenes képeket megfelelő licencekkel, melyeket az olyan szolgáltatók nyújtanak, mint például a Creative Commons.
A Me + Contributors eszköz segítségével ügyfeleket, vásárlókat, alkalmazottakat, sőt akár hasonló irányultságú márkákat is meghívhat, hogy posztoljanak a táblájára. A meghívót e-mailben kapják meg, és ön ugyanúgy e-mailben értesül arról, ha valaki feltesz valamit a táblára.
Egy ilyen csoportos tábla létrehozásával nagyon gyorsan aktívan kapcsolódó közösséget tud kialakítani márkája körül. Csak ügyeljen a nem megfelelő képek küldésére és spamelésre.
Első lépésben hozzon létre több táblát vizuálisan érdekes tartalmakkal. Majd ügyeljen arra, hogy a posztjai megfelelő leírásokkal rendelkezzenek a megfelelő kulcsszavakkal, melyek segítenek a felhasználóknak megtalálni képeit a Pinteresten való keresés során. Ez különösen fontos.
Bármikor új posztot (vagy táblát) tesz közzé, ossza meg az arra mutató közvetlen linket is a Pinterest megosztás gombjai segítségével. Ne feledkezzen meg a Pinterest Follow gombról sem, amely magára az ön webáruházára mutat.
A többi profil és tábla követése a Pinterest közösség aktív résztvevőjeként mutatja be önt, így csökkentheti azt a benyomást, hogy ön csak a szolgáltatásait és termékeit akarja reklámozni. Ezért mindenképp érdemes a folyamatos posztolást és követést szokásává tenni. Keressen olyan felhasználókat és márkákat, amelyek az önéhez hasonló témákat posztolnak. Kommentálja a képeiket, és ossza meg a releváns tartalmakat.
Ha szeretné tudni, kik azok a „power pinnersek”, akik érdekes tartalmakat osztanak meg, és potenciálisan növelhetik az ön elérhetőségét a Pinteresten, kattintson a minden oldal tetején megtalálható Popular linkre. Itt megtudhatja, mely posztok a menők, és ki töltötte fel őket.
A vicces videók vagy oktatóvideók Pinterest galériája egy érdekes módszer lehet a szolgáltatásai és termékei életre keltésére.
Ha tehát úgy dönt, hogy videót posztol, nyomja meg az Add gombot a kezdőlap tetején. Válassza ki az Add a Pin opciót, és adja meg a YouTube-ról vagy más csatornáról feltölteni kívánt videó URL-címét. Ezután nyomja meg a Find Images gombot, és válassza ki azt a videórészletet, amely a legjobban jellemzi annak tartalmát. Most már csak azt válassza ki, melyik táblára szeretné menteni a videót, kattintson a Pin It gombra, és kész is.
Ne használja a táblákat agresszív kereskedelemre. Kerülje, hogy a táblát kizárólag cége, projektjei, termékei és szolgáltatásai képeivel lepi el. Maga a Pinterest is megemlíti ezt a tevékenységet, és a hivatalos üzleti útmutatójában sem ajánlja.
„Korlátozza az önpromóciós megosztásokat a legtöbbet megosztott posztok 10%-ára, és megfontoltan ossza szét a tábláján” – tanácsolja Kelby Carr, a Pinterest kezdők számára c. könyv szerzője (Wiley, 2012). „Úgy tekintsen a Pinterestre mint egy lehetőségre, hogy vállalkozását egyedi, szórakoztató és kreatív módon tegye emberközelivé.”
Carr továbbá azt tanácsolja a vállalkozásoknak, ne szervezzenek túl gyakran „Pin and Win” kampányokat, amelyek elősegítik a spamelést. Az időnkénti promóciós támogatások rendben vannak, de ne vigye őket túlzásba.
Írjon megjegyzést