A május egyik kiemelkedő eseménye volt az immár második alkalommal megrendezett Ekernap, ahol természetesen a Shoptet is jelen volt. Az egész napos rendezvényen olyan programok voltak elérhetők, amelyek bármely webshop eredményeinek javulásához hozzájárulnak. Ebben a bejegyzésben nemcsak az E-ker napról olvashatsz, de azt is megtudhatod, kinek miért éri meg e-kereskedelmi rendezvényekre járni.
Az idei eseményen az Ecommerce Hungary – a tavalyi évhez hasonlóan – a programok összeállításakor elsősorban az indulás előtt álló, a kezdő, vagy az életútjának elején járó webshopok problémáira fókuszált. És ez nem csak a kiválasztott előadókban és előadásokban mutatkozott meg, hanem a tematikus termekbe szervezett workshopszerű eseményekben is.
Így a Versenyjogi Workshop, ChatGPT Workshop, TikTok Workshop mellett a különféle webáruház motorok (köztük a Shoptet) is saját termet kaptak. Az itthon legnépszerűbb webshop-rendszerek használatában tapasztalt szakértők segítettek annak érdekében, hogy az érintettek a legjobban ki tudják használni a bennük rejlő lehetőségeket. Így ezekben a termekben leginkább a weboldal elkészítéséről és a vevőszerzésről voltak előadások, de a Shoptet termében ezeken túlmenően egy igazi bomba újdonság is bejelentésre került: a Shoptet Pay.
Ez a fizetési szolgáltatás egyedülálló a hazai rendszerek között, hiszen segítségével a Shoptet előfizetői könnyen gyorsan, a többi hasonló megoldásnál lényegesen egyszerűbben tudják a bankkártyás fizetés lehetőségét biztosítani vásárlóiknak. Ez pedig ma már elvárás egy webshoppal szemben, hiszen a bankkártyás fizetés aránya az e-kereskedelemben folyamatosan nő, a kényelem mellett már a biztonság is fontos szempont az ezt választók körében. A Shoptet Pay amellett, hogy akár 1 nap alatt élesíthető a Shoptet admin felületén keresztül kezelhető, nem kell másik rendszerbe belépni, másik felhasználónév-jelszó párost megjegyezni.
A Shoptet Pay megoldását azoknak is érdemes lehet megismerni, akiknek már elérhető valamilyen online fizetési megoldás a webáruházában, hiszen nem csak a konverziós díj lehet kedvezőbb, de az eredményeket is javíthatja.
A nagyterem egymást követő előadásai mellett egy konzultációs terem is az érdeklődők rendelkezésére állt, ahol az e-kereskedelem minden területéről szakemberek várták a webáruházak képviselőit, akik így személyreszabott segítséget kaphattak az őket aktuálisan érintő problémákban.
Nézzük, miről maradtak még le azok, akik kihagyták az idei E-ker napot:
Logisztika témakörében a kiszervezett logisztika, a szállítási módok (pl. csomagautomaták) és a dropshipping kapott figyelmet. A jog területén a fogyasztóvédelem, versenyjog volt terítéken. A vevőszerzésben a SEO-ról, a közösségi médiáról (TikTok, Facebook) és a hírlevelezésről tartottak inspiráló előadásokat, az aktuális trendekről és statisztikákról pedig a “Digitális kereskedelmi körkép 2023” és a “Legfrisseb online vásárlói trendek” prezentációi szóltak.
Induló webshopoknak mindenképpen kötelező részt venniük az ilyen rendezvényeken, hiszen induláskor szembesül egy e-kereskedő a legtöbb feladattal, kihívással, ilyenkor merül fel a legtöbb kérdés. Néhány érv a részvétel mellett:
Már működő webáruházak a haladóknak szóló előadások mellett e-kereskedelmi közegben tudják tiszta fejjel átgondolni, milyen aktuális problémákkal küzd vállalkozásuk, emellett az új trendek, lehetőségek is fókuszban vannak a rendezvényeken (lásd: AI). Egy ilyen nap rengeteg muníciót adhat a webshop javításához, a vállalkozás fejlesztéséhez, a bevétel növeléséhez vagy akár a költségek csökkentéséhez.
Sokakban merülhet fel a kérdés, hogy a sikeresen üzemelő webshopoknak mi újat adhat egy ilyen esemény. Nos az új trendek, a piaci elemzések, statisztikák (ez a téma állandó szereplője az ilyen rendezvényeknek) már önmagában megérnek néhány órát. De sok visszajelzés alapján kiderült, hogy még azok is új ötletekkel távoznak, akiknek semmilyen elvárásuk, igényük nem volt az elején. Emellett a kapcsolatépítésre sem lehet jobb fórumot elképzelni, mint a témáról szóló rendezvény.
A Shoptet a tervek szerint minden nevesebb ilyen rendezvényen képviselteti magát. Ha eddig nem látogattál meg minket, mindenképpen keresd meg standunkat vagy látogasd meg előadásainkat valamelyik jövőbeli eseményen.
Iratkozz fel YouTube csatornánkra, és nézd vissza a Shoptet workshop teremben lévő előadások mindegyikét, valamint az előadókkal és a partnereinkkel készült rövid interjúkat is, hogy feleleveníthesd a pillanatokat!
Írjon megjegyzést