A 2024-es év első felében két változás vár bennünket a sütikkel kapcsolatban – a Google Consent Mode v2 bevezetése és a harmadik féltől származó sütik támogatásának megszüntetése a Google Chrome-ban. Segítünk neked eligazodni a témában, és megmutatjuk, hogy a Shoptet és a marketingplatformok hogyan készülnek fel ezekre a változásokra.
2024. március 1-jétől a Google a saját szolgáltatásaiban, mint például a Google Analytics 4, a Google Ads és egyebek, új adatok küldését fogja követelni a süti-sávon belül, amit az új Consent Mode v2 funkció implementálása tesz majd lehetővé. Ez a változás elengedhetetlen, hogy a Google szolgáltatásai továbbra is megfeleljenek a digitális marketing személyes adatok feldolgozásáról szóló szabályozásoknak.
Mi a különbség a süti-sáv és a Consent Mode között?
Mi fog megváltozni?
A Google ennek az eszköznek egy új verziójával érkezik, amelyet kötelező lesz implementálni, ha továbbra is szeretnénk a sütikből származó adatokat remarketing céljára használni, vagy ha az adatokat kibővített konverziókkal szeretnénk pontosítani.
A Google kétféle új hozzájárulás elküldését tette kötelezővé, nevezetesen az AD_USER_DATA és az AD_PERSONALIZATION típusokat.
AD_PERSONALIZATION = hozzájárulás a személyre szabott hirdetések célzásához.
AD_USER_DATA = hozzájárulás a felhasználói adatok Google eszközök részére történő átadásához.
A Shoptetbe az összes technikai tényezőt sikerült beépítenünk, méghozzá úgy, hogy az új hozzájárulások, tekintettel a jellegükre és céljukra, a süti-sávon belül a Profilozás (marketing) sütik részét képezik majd. Neked tehát nem kell semmit beállítanod vagy szerkesztened.
Nekem mi a teendőm?
Javasoljuk, hogy ellenőrizd a cookie policy (süti tájékoztató) dokumentumot, amelyre a süti-sávban található szövegben hivatkozol, és bővítsd ki a tájékoztatót a Profilozási (marketing) sütikhez való hozzájárulással a felhasználók egyben az új típusú adatok használatának jogát is engedélyezik.
2024-ben még egy jelentős változás várható, amely hatással lesz az adatgyűjtésre – a Google Chrome-ban megszűnnek a harmadik féltől származó sütik.
A harmadik féltől származó sütik az adott domainen kívül tárolódnak, míg az ún. első féltől származó sütik közvetlenül annak a weboldalnak a domainjén tárolódnak, amelyen a felhasználó tartózkodik.
Marketing célokra a harmadik féltől származó sütik kerülnek felhasználásra a leggyakrabban – ezek lehetővé teszik, hogy az adott felhasználóra személyre szabott hirdetésekkel lehessen célozni.
Azonban ezeket a sütiket a Google Chrome, amely a piac többségét képviseli, 2024-től nem fogja támogatni. Egyéb böngészők, mint például a Safari vagy a Mozilla, már hosszabb ideje nem tárolják ezeket a fájlokat. A Google Chrome január óta teszteli az ilyen sütik blokkolását egy véletlenszerűen kiválasztott felhasználók 1%-án.
A legtöbb marketingplatform a harmadik felektől származó sütik megszűnésére úgy készül, hogy titkosított felhasználói adatok átadását követelnek. Például a következő implementációkkal lehet találkozni:
Google Ads – Kibővített konverziók
A Google kibővített konverziók alapja, hogy aktiválásuk esetén minden befejezett megrendelés után titkosított ügyfél-információk (pl. e-mail, telefon) kerülnek elküldésre a Google-nek, ahol olyan információk pontosítására szolgálnak, mint hogy az ügyfél a megrendelés létrehozása előtt a Google ads szolgáltatásain keresztül ment-e át.
Tekintsd meg, hogyan kerülnek beállításra a Google kibővített konverziók a Shoptetben.
Facebook Conversions API
A Facebook-tól származó megoldás többféle módszert kombinál, hogy a felhasználóról a lehető legtöbb adatot megszerezzen. Az aktiválás után nemcsak a weboldalba illesztett kód révén kerülnek elküldésre az adatok, hanem a szerver oldaláról is. Ez a megoldás komplexebb, és több módszert is tartalmaz magában, amelyek segítségével beazonosítható, hogy ki jár éppen az oldalon, és hogy látott-e azelőtt Facebook-reklámot.
Írjon megjegyzést