A csomagolás és a kiszállítás az internetes kereskedelem egyik alappillére, és sajnos nagy mennyiségű hulladék forrása is egyben. A hulladékhegyek csökkentésének egyik módja a használt kartondobozok használata. A csomagolóanyagok ismételt felhasználásával a környezetet és a pénztárcáját is kíméli.
Mindenkinek, aki webáruházat üzemeltet, meg kell választania a küldemények csomagolásával kapcsolatos stratégiát. A másodlagos csomagolás kiválasztásakor általában az alábbiakat mérlegeljük:
A 21. században egyre jobban tudatosul bennünk egy további tényező is, konkrétan a társadalmi felelősségvállalás a környezetvédelem területén. Az internetes vásárlás iránti növekvő érdeklődéssel és az ehhez kapcsolódó csomagolási hulladékokkal párhuzamosan egyre jobban az emberek tudatába kerül a környezettudatos magatartás is. Az arany középút, amely egyensúlyt biztosít a fenti tényezők között, egyértelműen a használt kartondobozok használata.
A küldemények használt kartondobozokba való csomagolása megcáfolja azt a berögződött elképzelést, hogy a környezetbarát csomagolásnak szükségszerűen drágábbnak kell lennie. Az egyszer már használt kartondobozok jóval olcsóbbak az új dobozoknál, sőt gyakran egyáltalán nem is lehet megkülönböztetni őket egymástól. Némely dobozoknál arról, hogy már egyszer használták őket, csak a ragasztószalag maradványai árulkodnak.
És hogyan tudja elérni, hogy pénzt takarítson meg a használtak használatával? Mindenekelőtt ügyeljen a megfelelő szállító gondos kiválasztására. A másodlagos csomagolásként szolgáló használt dobozok minősége alapvető fontosságú a csomagolási költségek tényleges csökkentése szempontjából. A bevált szállítóktól származó használt dobozokkal garantálható a csomagolóanyagok minősége és egyúttal a tényleges pénzügyi megtakarítás, mivel a másodlagos csomagolás alapvető funkciói a kezelés és a védelem.
A fenntartható és felelősségteljes vállalkozás a vállalati kultúra és a vállalat alapját képező értékek kifejezője. Az egyszer már használt kartondobozok használata összefügg az adott webáruház filozófiájával. A csomagolóanyag-gazdálkodás környezetbarát megközelítése a marketingkampánya részévé válhat, konkrét vásárlói célcsoportot szólíthat meg vele, és a márkaneve részét képezheti.
Kérdezte már vásárlóit arról, hogy előnyben részesítenék-e, ha az árut egyszer már használt dobozba csomagolná, vagy inkább teljesen új csomagolást szeretnének? Nagyon valószínű, hogy értékelnék a webáruháza környezetbarát megközelítését. Ön ennek köszönhetően csökkenteni tudja a csomagolási költségeit, a kartondobozok ismételt használatával pedig hozzájárul a környezetvédelemhez, mivel azok egyébként a gyűjtőkbe, hulladéklerakókba vagy -égetőkbe kerülnének.
Írjon megjegyzést