„Blogoljon, tegyen közzé rendszeresen cikkeket, készítsen érdekes tartalmakat!” Hogy webáruház tulajdonosként is ezt hallja mindenfelől? Tudja meg, mi az igaz ebből, és hogy valóban megéri-e a fáradságot.
Most rögtön kimondjuk, anélkül, hogy a forró kását kerülgetnénk. Egy webáruháznak mindenképp megéri, ha blogot is üzemeltet. Több okból is. A blogírás talán csak egy esetben nem célszerű. Mégpedig akkor, ha elárasztják a megrendelések, ön nem győzi, és túlterheli a rendelések kezelése. Ha minden új megrendelés után a fejét fogja, és azt kívánja, hogy már ne legyen több, akkor a blogkérdés valóban tárgytalan az ön esetében.
De most már túlzások nélkül. A blog egy nagyszerű eszköz, amellyel figyelmet tud kelteni, új vásárlókat tud szerezni, sőt akár arra is ösztönözni tudja őket, hogy visszatérjenek a webáruházába. Elárulunk néhány okot, miért van ez így.
A See Think Do Care modell egyes vásárlási szakaszokat jellemez. A vásárlónak először tudatosítania kell a termék létezését, meg kell tudnia, hogy az mit hoz a számára, el kell gondolkodnia róla. Csak ezt követően mérlegeli a vásárlást, vagy vásárol, az utolsó szakasz pedig az a pillanat, amikor interakcióba kerül az ügyfélszolgálattal, vagy például igénybe veszi a hűségprogramot.
A blogjában írt cikkek a vásárló szemszögéből kellemes és könnyen feldolgozható módon tudják közelebbről megismertetni termékeit. Természetesen a vásárlók sok adatot magában a termékleírásban is megtalálnak, de a webáruház mégis csak egy olyan hely, ahova általában már vásárolni megyünk, ezért inkább a végrehajtási szakaszba tartozik (Do). A bloggal inkább azt a szakaszt célozzuk, amikor a vásárló még csak gondolkodik valamilyen dolognak a vásárlásán (Think). Vagy még nem is tudja, hogy kell neki (See). Önnek azonban éppen a blogon egy csomó tere van arra, hogy észrevétlenül elmagyarázza neki, hogy egyszerűen szüksége van rá. 🙂 Egy cikkben arra is lehetősége nyílik, hogy hosszabbra fogja, és eljátsszon a közlés hangnemével, melynek nem kell szükségszerűen kizárólag a termékkel foglalkoznia. Éppen ellenkezőleg, azt inkább ajánlott egy szélesebb összefüggésbe ágyazni.
A blog egyúttal széles körű lehetőségeket kínál a SEO-t illetően is. Mindenképp építsen be kulcsszavakat a termékoldalakba, metacímkékbe és terméknevekbe. A blog keretében azonban a saját cikkei által kínált szabadságnak köszönhetően sokkal jobban el tud játszani velük. A hosszú szóösszetételeket (longtaileket) itt nagyszerűen tudja érvényesíteni, és játszani a legkülönfélébb szókombinációkkal. Egyúttal ügyesen kihasználhatja például a hibásan írt szavakat is, melyek bár nyelvtanilag nem helyesek, mégis sok vásárló keres rájuk. És természetesen ez nem minden. Mindenképp érdemes olyan további kulcsszavakat is kipróbálnia, melyek csak valamilyen lazább módon kötődnek termékválasztékához.
A vásárlók a magával ragadó feliratnak köszönhetően jól átgondolt leírással (meta title és description) a keresési találatokon keresztül éppen az ön blogjára juthatnak el. Ezek után már csak önön múlik, hogy a cikk, amelyhez eljutnak, kellően felkeltse az érdeklődésüket, és mondjuk, közvetlenül az ön webáruházára irányítsa őket a szövegbe ügyesen beszúrt link vagy a cikk alatti gomb segítségével.
A minőségi blogcikkek nagy előnye, hogy hosszú távon segítenek növelni webáruháza látogatottságát.
Adjon a vásárlóknak valami többet. És ennek nem kell feltétlenül csak a rendeléshez adott ajándéknak vagy kedvezménynek lennie. Adjon nekik egy érdekes cikket, amit elolvashatnak, osszon meg velük tapasztalatokat, élményeket, érzéseket. Vagy kínáljon fel nekik útmutatókat, tanácsokat, rengeteg opció áll a rendelkezésére. Ha edényekkel kereskedik, tegyen közzé a blogján néhány receptet, ha hátizsákokat kínál, írjon a kirándulásokról, és mindig csatoljon képeket is. Sokan megrémülnek attól a gondolattól, hogy blogot írjanak, és azzal érvelnek, hogy ők egyáltalán nem tudnak írni. De senki nem állítja, hogy fogalmazásokat kell írnia. Gyakran bőven elég néhány bekezdés, melyeket hiteles fényképekkel egészít ki.
Egy minőségi tartalom gazdagítja a vásárlókat függetlenül attól, hogy ön éppen valamilyen módon szórakoztatni vagy inkább felvilágosítani szeretné őket. Ha belead mindent, az emberek megérzik, hogy fontos önnek a minőség, és megnő az ön iránti bizalmuk.
Ha ön olyan terméket kínál a webáruházában, amely körül közösség alakulhat ki, semmiképp se habozzon a blogírással. Az ugyanis nagyon meg tudja könnyíteni a munkáját. A blognak köszönhetően fokozatosan olyan influenszerré válhat, aki hatással van az emberek egy bizonyos körére, irányt mutat, és hasonlóan gondolkodó rajongói bázist épít. Amennyiben a céljai között ott szerepel egy igazi love brand kialakítása, a blogon erre nagyszerű lehetősége nyílik.
Használja a blogot eszközként is! Ajánlja fel az olvasóinak az új cikkekre való feliratkozás lehetőségét, ezzel hozzájuthat az e-mail-címeikhez. Ossza meg az aktuális cikkeket a közösségi médiában, hogy azok más felhasználókhoz is eljuthassanak. Beszéljen meg együttműködést egy baráti webáruházzal vagy bloggerrel. Sikert sokféle módon érhet el. Csak nézzen körül, és hagyja magát inspirálni!
Mindez ugyan remekül hangzik, de még mindig nem tudja, hogyan kezdjen bele? A jó hír az, hogy egy egyszerű blogot közvetlenül a webáruháza adminisztrációjából is kezelni tud. Cikkeket írhat, szerkesztheti őket, fényképeket tehet közzé, módosíthatja az URL-címet és a metacímkéket, különböző rovatokba kategorizálhatja a cikkeket. Webáruháztulajdonosainknak ingyen adunk felületet és eszközöket a blogíráshoz, így nem kell külső alkalmazást keresnie hozzá.
Ne legyen már az elejétől kezdve túl szigorú magához, ami a cikkek igényességét és tartalmát illeti. Fokozatosan próbálkozzon, szerkesszen, javítgasson, és meglátja, hogy idővel tökéletesedni fog a stílusa. Nem megy minden egyszerre, és ahhoz, hogy egyáltalán eljusson valahova, először el kell indulnia.
Írjon megjegyzést