Az utóbbi néhány hónapban a Shoptet sok olyan érdekes fejlesztést mutatott be, amelyek megkönnyíthetik az online vállalkozásotok működését. Ezek közül pedig rengeteg a ti visszajelzéseiteken is alapult. Összeállítottunk nektek egy összefoglalót a legfontosabbakról, részletes leírással, hogy ne maradjatok le egyikről sem.
Mostantól meghatározhatod, hogy ügyfeled a megrendelés mekkora részét fizesse ki előlegben, anélkül, hogy azt manuálisan ki kellene számolnod vagy módosítanod kellene a megrendelésben. Az összeget megadhatod százalékban vagy fix összegként is. Egy megrendeléshez egy vagy akár több előlegszámlát is kiállíthatsz.
Ha külföldön az OSS és a Reverse Charge adózási módokban értékesítesz, biztosan örülni fogsz, hogy ügyfeled adószámát hatékonyabban hitelesítheted.
A hitelesítés korábban a háttérben zajlott. Ez azt jelenti, hogy a kosárban kitöltött adatok alapján a rendszer eldöntötte, hogy más adózási módban hozzon-e létre rendelést, és csak a létrehozott rendelésnél történt meg az érvényesítés.
Ezentúl ez már közvetlenül a kosárban történik. Ez azt jelenti, hogy a Reverse Charge adózási módban végrehajtott rendelés csak akkor kerül leadásra, ha az adószám érvényes. Ha nem érvényes, akkor standard vagy OSS módban jön létre, és a megrendelést így is be lehet fejezni.
! Figyelem, az új funkció nem elérhető a már nem támogatott sablonok esetében – Echo, Soul, Rock és Pop!
Az Alapbeállítások -> Adók menüpont egy új jelölőnégyzettel bővült, EU-n kívüli értékesítés név alatt. Amennyiben ez be van jelölve, az EU-n kívüli országokba történő értékesítésre az ÁFA-mentesség vonatkozik, függetlenül attól, hogy végfelhasználóról vagy vállalatról van-e szó.
A WebP lehetővé teszi a képek gyorsabb betöltését a böngészőben, ami felgyorsítja az egész webáruházat és pozitívan hat a SEO-ra is. A Shoptet 2024 májusától támogatja ezt a formátumot a termékképek, logók és bannerek esetében. A képeket továbbra is a szokásos formátumokban lehet feltölteni, mint például .jpg, .png vagy .gif, és a .webp formátumba csak akkor konvertálódnak át a képek, amikor a kép eljut a vásárló böngészőjébe.
Legfőbb előnye ennek a formátumnak a skálázhatóság: az SVG-képek bármilyen méretben megőrzik minőségüket, így minden eszközön éles és tiszta vizuális megjelenítést biztosítanak. Eddig csak a logók esetében támogattuk ezt a formátumot. Mostantól az SVG formátumú képeket más helyekre is feltöltheted – fejléc/lábléc – háttérkép, bannerek/carousel, ikonok, cikkek és rovatok, vagy kategóriaképként.
Mostantól telefonszám alapján is megtalálhatod az adott megrendelést vagy ügyfelet. A keresést úgy is módosítottuk, hogy ez a funkció a diakritikáktól függetlenül is működjön.
A cikkek webáruházra való feltöltésének lehetőségét alapértelmezés szerint csak a Disco és a Samba sablonok biztosították. Ezentúl a Step, Classic, Waltz, Tango és Techno sablonokhoz is hozzáadtuk ezt a lehetőséget. A cikket könnyen hozzáadhatod a rovat beállításaiban található jelölőnégyzet segítségével.
Ennek a funkciónak a rendszerbe történő implementálása miatt 2024. július 31-től a szerzővel egyeztetve megszüntetjük a Cikkek kezdőlapra alkalmazást.
Mostantól a termékeket a koruk szerint is szűrheted – azaz, hogy mióta vannak a webáruházban. Ezt a funkciót például azok az e-kereskedők fogják értékelni, akik szezonális termékeket árulnak.
2024. március 1-től a Google a szolgáltatásaiban, mint például a Google Analytics 4, a Google Ads és mások, új adatok átadását követeli meg, nevezetesen az AD_USER_DATA és az AD_PERSONALIZATION. Ehhez szükséges az új Consent Mode v2 funkció bevezetése. A Shoptetbe minden technikai szempontot beépítettünk, méghozzá úgy, hogy az új hozzájárulások a süti-sávon belüli jellegük és céljuk miatt a Profilalkotási (marketing) hozzájárulás részét képezik. Olvass részletesebben a Consent Mode v2 funkcióról cikkünkben.
Ugyanakkor a jelenlegi jogi értelmezésnek megfelelően kisebb változtatásokat hajtottunk végre a süti-sáv megfogalmazásában, konkrétan a “Süti-sáv beállítása” szakaszban úgy, hogy egyértelmű legyen, hogy a felsorolt egyes kategóriák, amelyekhez a hozzájárulás megadása szükséges, a célokra vonatkoznak, nem csak a sütikre. Ezzel a megadott hozzájárulás némileg bővebb lesz, de még mindig összhangban van az irányadó értelmezési gyakorlattal és szabályozással.
Konkrétan az „Analitikai” kifejezést „Analitikai célokra” kifejezésre változtattuk, a „Profilalkotás” kifejezést „Profilalkotási célokra” kifejezésre, és az ehhez kapcsolódó szöveget is kissé módosítottuk. Részedről nincs szükség semmiféle változtatásra.
Korábban a különböző nyelveken és pénznemekben készült XML feedek létrehozása bonyolult volt, és harmadik féltől származó eszközöket kellett használni a különböző feedek összevonásához. Visszajelzésetek alapján ezt a funkciót most közvetlenül a Shoptetbe implementáltuk.
Amennyiben használod a Valutaváltó és az Idegen nyelvek alkalmazásokat, mostantól az XML rendszer-exportjának generálásakor a szűrőben kiválaszthatsz egy adott országot és nyelvet az árösszehasonlítók számára, és létrehozhatsz egy olyan feedet, amely a kiválasztott ország nyelvén és pénznemében tartalmazza az adatokat.
További újdonságként lehetőség van a WhatsApp és a Facebook Messenger hozzáadására a webáruház elérhetőségi adataihoz. Ezeket egyszerűen az Áruház beállításai szakaszban tudod hozzáadni.
Továbbra is gyűjtjük visszajelzéseiteket, és fejlesztjük ezt az alkalmazást, hogy még több lehetőséget nyújtson arra, hogyan használhatjátok ki az X+Y kedvezményeket. Például a következő fejlesztéseket implementáltuk:
A változások teljes listáját a alkalmazás leírásában találod a weboldalon. Jelenleg folyamatosan dolgozunk a többi kedvezménymodul fejlesztésén.
A nyár folyamán számos újdonságot tartogatunk számotokra. Kövessétek az újdonságokat az admin felületeteken, ahol mindig megtaláljátok a Shoptet legfrissebb híreit.
Írjon megjegyzést