Ahhoz, hogy a termékeidet el tudd adni online, fontos, hogy könnyen megtalálják a vevőid a webáruházadat. Ennek pedig a legjobb módja, ha a Google találati listájában az elsők között szerepelsz. Hiába nálad kaphatók a legjobb termékek a legjobb áron, ha a webshopodat lehetetlen megtalálni, nincs esélyed az ecommerce piacon.
Partnerünk vendégcikke következik: Nótin Szabolcs, a Marketing21 ügyvezetője összegyűjtött 8 gyorsan kivitelezhető SEO tippet, amivel te is a találati lista elejére kerülhetsz.
A SEO projektek sikere vagy sikertelensége általában már az első lépésnél, a kulcsszóstratégia kidolgozásánál eldől. A kulcsszókutatást érdemes a Google Ads kulcsszó tervező programjával kezdeni és azonosítani azokat a kifejezéseket, amelyekre a leggyakrabban keresnek a vásárlóid. Egy új webshop esetében érdemes olyan kifejezéseket megcélozni, amelyekre reális esély van előre kerülni. A lehetetlen kihívások elkerülésével és az úgynevezett niche vagy long-tail kulcsszavakkal jó gyors eredményekre lehet számítani.
2. Kulcsszavak használata a horgony szövegekben
Amikor elhelyezel egy olyan linket a webshopodon, ami például egy kategória oldalra vagy termékre mutat, érdemes szem előtt tartani, hogy a céloldallal milyen kulcsszót céloztál meg. A linkek két elemből állnak: egyrészt az URL címből, ami egy hivatkozás és a céloldal helyét jelöli, másrészt a horgonyszövegből, amire elhelyezzük a linket. Ha a horgonyszöveg tartalmazza a kulcsszót, a Google is könnyebben megérti, hogy miről szól a céloldal.
3. A duplikált tartalom elkerülése
A weboldalakon nagyon gyakran lehet látni olyan tartalmakat, amelyek minden egyes URL-en elérhetők. Ilyen lehet például egy rövid bemutatkozó szöveg vagy egy-egy termékleírásban elhelyezett vásárlási információ. A duplikált tartalmat alapvetően nem bünteti a Google, mert természetes része a weboldalaknak, de arra mindenképp figyelni kell, hogy alacsonyan tartsuk ezeknek a szövegeknek arányát az oldalon. Minél több eredeti szöveg jelenik meg egy-egy kategória oldalon vagy termékleírásban, annál nagyobb esélyed lesz a versenytársak elé kerülni a Google találati listájában.
A duplikált tartalmak legveszélyesebb típusa az a szöveg, amely már szerepel szóról szóra mások weboldalain is. Ilyen lehet például egy gyártó által megadott termékleírás, amely felkerül minden olyan webshopra, ahol forgalmazzák. Hiába tűnik gyors és egyszerű megoldásnak a gyártó leírásainak lemásolása, nagyon sokat árt a webshop SEO-nak.
4. Minőségi és részletes termékleírások
A saját termékleírások rendkívül sokat segítenek a webshop marketingben: egyrészt növelik a konverziós rátát (azoknak az arányát, akik nem csak megnézik, hanem meg is vásárolják a terméket), másrészt a Google is díjazza az eredeti tartalmakat. A jó termékleírásnak az a trükkje, hogy tartalmazza a kulcsszókutatásban lefektetett kifejezéseket, és a vásárlókat is meggyőze a termék előnyeiről.
5. Minőségi termékképek jó technikai beállításokkal
A webáruházak a termékképekre vannak utalva, mivel a vevők nem tudják fizikailag megérinteni és élőben megnézni a termékeket. A termékfotóknak így kiemelt szerepe van a webshop marketingben: itt dől el, hogy a vásárló beteszi-e a kosárba vagy tovább áll.
A képek keresőoptimalizálása során az úgynevezett ALT tag-ek kitöltésére kell figyelmet fordítani: a Google az ALT tag címből kiindulva dönti el, hogy mi található rajta. Érdemes az ALT tag kitöltése során is átnézni a kulcsszókutatást és kiválasztani a megfelelő keresőszót.
6. Kiemelt oldalak priorizálása
Egy-egy webshopnak több ezer oldala (URL) lehet, ezért szinte lehetetlen minden egyes tartalmat optimalizálni. Érdemes kiválasztani a legfontosabb oldalakat és prioritás sorrendben haladni a SEO munka során. Meg kell tervezni, hogy a legtöbb organikus forgalom mely oldalakra fog érkezni. Ebben sokat segít a kulcsszótervező átlagos havi keresési mennyiség statisztikája is (Avg. monthly searches). Általában az alábbi oldalakkal kell kalkulálni:
Kezdőoldal: általános és nagy keresési gyakoriságú kulcsszóra tervezett oldal, amelyet mindig a SEO munka elején kell optimalizálni
Kategória oldalak: a legtöbb webshop az organikus forgalom nagyrészét a kategória oldalakkal szerzi, ráadásul a konverziós ráta is magas azok között, akik ezekre az oldalakra érkeznek. Érdemes prioritásként kezelni.
Termékoldalak: bár a termékoldalra érkező látogatóknak is jó a konverziós rátája, általában nagyon kis keresési gyakoriságú szavakkal lehet csak megcélozni. Sokat kell foglalkozni a termékoldalakkal, de a SEO szempontokat felülírhatja a felhasználói élmény tervezése és a meggyőzés.
Blogcikkek: általában nagy keresési gyakoriságú szavakat használunk a blog cikkeknél, de ezeknek a látogatóknak alacsony a konverziós rátája, mivel tájékozódni érkeznek és még nem állnak készen a vásárlásra. A SEO projekt érettebb szakaszában szoktunk belevágni a blog tartalombővítésbe.
7. A törött linkek elkerülése
Nagyon gyakran találkozunk a webshopokon úgynevezett törött linkekkel (broken links), miközben ezek nem csak a SEO munkát hátráltatják, de a felhasználói élményt is rombolják. Mindenki utál 404-es hiányzó oldalakra érkezni és kezdeni elölről a böngészési folyamatot. Szerencsére ma már rengeteg jó szoftvert találni a neten, amelyek átnézik a teljes weboldalt és megtalálják a hibás linkeket, így a webshop adminok gyorsan ki tudják javítani.
8. Meta adatok használata a prioritás oldalakon
A keresőoptimalizálás során a meta adatokara úgy kell tekinteni, mintha a bolt kirakata lenne. Ezek azok az adatok, amelyek meg fognak jelenni az organikus találatok mellett. A legfontosabb meta adat a ”Title tag” és a ”Meta description tag”.
A Title fog megjelenni az orgnaikus találatok között nagy, kék betűkkel, míg a Meta description a hosszabb szürke leírás alatta. Érdemes a Title-be és a Meta leírásba is belefogalmazni a kulcsszót, valamint figyelni kell a terjedelmi korlátokra. A Title ideális hossza 50-70 karakter, a Meta leírás pedig 120-160 karakter közé esik.
A Meta adatok kitöltés során a kulcsszó mellett arra is figyelni kell, hogy a találat érdekes, releváns legyen a felhasználóknak. Minél jobban sikerül felkelteni a felhasználó érdeklődését, annál valószínűbb, hogy kattintani fog és megnézi a webáruházat.
Nótin Szabolcs, CEO
Marketing21
Írjon megjegyzést