Hamarosan itt a november, megint jön a Fekete Péntek. Ettől lesz hangos a média, az internet. És bár az e-kereskedelem növekedésének lendülete a kedvezőtlen gazdasági körülmények hatására megtorpant, a Black Friday úgy látszik nem veszített népszerűségéből. Hogyan hozd ki belőle a maximumot?
A Fekete Péntek megítélése átalakult: a korábbi hihetetlen kedvezményeket felváltotta a mértékletes akciózás. Az emberek ugyanis rájöttek, hogy a boltokban meghirdetett akciós kedvezmények nem valósak. Ezt már az Európai Unió sem hagyhatta szó nélkül: 2022. májusától jogszabályban határozták meg az akciózás szabályait, a kedvezmények feltüntetésének módját.
Ennek ellenére vagy éppen emiatt a tavalyi évben több kereskedő is rekord bevételről számolt be a Black Friday idején. A Fekete Péntek tehát él és virul.
Érdemes ezért minden e-kereskedőnek részt vennie az akcióban akkor is, ha az alapválasztékra nem tud kellően vonzó kedvezményeket kínálni. Nézzük, hogyan hozhatod ki a maximumot a novemberből!
Az emberek pénztárcája ebben az időszakban a következőképpen alakul – készülnek a vásárlásra, figyelik az akciós lehetőségeket. Ezt kell kihasználni neked is.
Tavaly ez volt a TOP lista az eMag-nál:
Az emberek természetesen a nagyobb értékű termékeket keresik, mert azoknál lehet jelentősebb megtakarítást elérni. Hiába áraznak le egy 1000 forintos terméket 50%-kal, az 500 forintos kedvezmény senkit sem fog megmozgatni. Míg egy 100 ezer forintos termék esetében a 20%-os kedvezmény is már egy hétvégi bevásárlás ára.
Szintén kelendőek a rendszeresen vásárolt termékek. Pelenkák, tisztítószerek, kozmetikumok, tartós élelmiszerek esetén betáraznak, így a kedvezmény mértéke ismételten tetemes lehet.
A karácsonyi ajándékok beszerzésére is remek alkalom a Black Friday: valamit venni kell a rokonoknak, ezért a kisebb kedvezmény is több a semminél alapon már a 10%-os engedmény is vonzó lehet.
Csomagajánlatok: ha több terméket egy csomagban kínálsz, nem tudják az ajánlatodat összehasonlítani a versenytársak ajánlataival. Legyél kreatív, a célcsoportodnak vonzó (és esetleg nagy árréstartalommal rendelkező) ajándékokkal színesítheted ezeket a csomagokat. Ha csak a Fekete Péntek idejére érhetők el ezek a csomagok, még vonzóbb lehet az ajánlatod!
Karácsonyi exkluzív termékek: a boltok polcai karácsony előtt tele vannak karácsonyi díszdobozba csomagolt áruval. Így még azokat a termékeket is el lehet adni, amelyek egyáltalán nem kapcsolódnak az ünnepekhez. Tusfürdő, dezodor, csokoládé, de még egy teaválogatás is vonzó ajánlattá válik, ha azokat valamilyen elegáns karácsonyi csomagolásba teszed. Csak nézd meg az árait ezeknek a csomagoknak – meg fogsz lepődni, milyen árréssel tudják eladni. Gondold át, a te termékeidet milyen díszdobozban lehetne kínálni, és hirdesd ezt a Black Friday idején!
Ajándékutalvány: ez nem tipikusan Black Friday termék, de a látogatók fejében már ott van a karácsonyi bevásárlás. El sem tudod képzelni, mennyire nincs ötlete sok embernek, mivel lepje meg a szeretteit. Ha jól tálalod, az ajándékutalvány akár sikertermék is lehet.
Infó termék: a vásárlók problémájára nem csak valamilyen termék jelenthet megoldást. Az információ is érték, ha jól tálalod. Ha a termékajánlatod használatához hasznos információkat is tudsz társítani, készíts tetszetős e-könyvet, és add a Black Friday idején ajándékba a vásárlóknak. Legyen ez a Te Fekete Pénteki ajánlatod!
Jó forgalmat!
Írjon megjegyzést