Készülj a Black Friday-ra!

Hamarosan itt a november, megint jön a Fekete Péntek. Ettől lesz hangos a média, az internet. És bár az e-kereskedelem növekedésének lendülete a kedvezőtlen gazdasági körülmények hatására megtorpant, a Black Friday úgy látszik nem veszített népszerűségéből. Hogyan hozd ki belőle a maximumot?

Készülj fel a Black Friday-ra! cover

A Fekete Péntek megítélése átalakult: a korábbi hihetetlen kedvezményeket felváltotta a mértékletes akciózás. Az emberek ugyanis rájöttek, hogy a boltokban meghirdetett akciós kedvezmények nem valósak. Ezt már az Európai Unió sem hagyhatta szó nélkül: 2022. májusától jogszabályban határozták meg az akciózás szabályait, a kedvezmények feltüntetésének módját

Ennek ellenére vagy éppen emiatt a tavalyi évben több kereskedő is rekord bevételről számolt be a Black Friday idején. A Fekete Péntek tehát él és virul.

Érdemes ezért minden e-kereskedőnek részt vennie az akcióban akkor is, ha az alapválasztékra nem tud kellően vonzó kedvezményeket kínálni. Nézzük, hogyan hozhatod ki a maximumot a novemberből!

Az emberek pénztárcája ebben az időszakban a következőképpen alakul – készülnek a vásárlásra, figyelik az akciós lehetőségeket. Ezt kell kihasználni neked is.

Mik a népszerű kategóriák?

Tavaly ez volt a TOP lista az eMag-nál:

Black Friday - népszerű kategóriák

Az emberek természetesen a nagyobb értékű termékeket keresik, mert azoknál lehet jelentősebb megtakarítást elérni. Hiába áraznak le egy 1000 forintos terméket 50%-kal, az 500 forintos kedvezmény senkit sem fog megmozgatni. Míg egy 100 ezer forintos termék esetében a 20%-os kedvezmény is már egy hétvégi bevásárlás ára.

Szintén kelendőek a rendszeresen vásárolt termékek. Pelenkák, tisztítószerek, kozmetikumok, tartós élelmiszerek esetén betáraznak, így a kedvezmény mértéke ismételten tetemes lehet.

A karácsonyi ajándékok beszerzésére is remek alkalom a Black Friday: valamit venni kell a rokonoknak, ezért a kisebb kedvezmény is több a semminél alapon már a 10%-os engedmény is vonzó lehet.

De lépjünk túl az árakciókon. Milyen termékekkel lehetsz sikeres a Black Friday időszakában?

Csomagajánlatok: ha több terméket egy csomagban kínálsz, nem tudják az ajánlatodat összehasonlítani a versenytársak ajánlataival. Legyél kreatív, a célcsoportodnak vonzó (és esetleg nagy árréstartalommal rendelkező) ajándékokkal színesítheted ezeket a csomagokat. Ha csak a Fekete Péntek idejére érhetők el ezek a csomagok, még vonzóbb lehet az ajánlatod!

Karácsonyi exkluzív termékek: a boltok polcai karácsony előtt tele vannak karácsonyi díszdobozba csomagolt áruval. Így még azokat a termékeket is el lehet adni, amelyek egyáltalán nem kapcsolódnak az ünnepekhez. Tusfürdő, dezodor, csokoládé, de még egy teaválogatás is vonzó ajánlattá válik, ha azokat valamilyen elegáns karácsonyi csomagolásba teszed. Csak nézd meg az árait ezeknek a csomagoknak – meg fogsz lepődni, milyen árréssel tudják eladni. Gondold át, a te termékeidet milyen díszdobozban lehetne kínálni, és hirdesd ezt a Black Friday idején!

Ajándékutalvány: ez nem tipikusan Black Friday termék, de a látogatók fejében már ott van a karácsonyi bevásárlás. El sem tudod képzelni, mennyire nincs ötlete sok embernek, mivel lepje meg a szeretteit. Ha jól tálalod, az ajándékutalvány akár sikertermék is lehet.

Black Friday ajándékutalvány

Infó termék: a vásárlók problémájára nem csak valamilyen termék jelenthet megoldást. Az információ is érték, ha jól tálalod. Ha a termékajánlatod használatához hasznos információkat is tudsz társítani, készíts tetszetős e-könyvet, és add a Black Friday idején ajándékba a vásárlóknak. Legyen ez a Te Fekete Pénteki ajánlatod!

Mit kell tenned?

  1. Először is tervezd meg a Black Friday kínálatát: milyen ajánlattal tudsz készülni? Legyen néhány csali terméked, amellyel be tudod vonzani a látogatókat!
  2. Utána gondoskodj, hogy ezekből a húzó termékekből legyen elegendő mennyiség! De ne csak ezekből. Legyen elegendő készleted a többi termékből is, hiszen ilyenkor tényleg kinyílnak a pénztárcák.
  3. Gondold át, hol, hogyan tudod népszerűsíteni az akciódat, ajánlataidat! Milyen csatornán, milyen kreatívval, milyen üzenettel? Légy kreatív, eredeti!
  4. Ütemezd be a hirdetéseket!
  5. Ellenőrizd, hogy minden rendben van-e a pénztár folyamatában! Megfelelő a szállítási és fizetési mód, és a szállítási díj is állja a versenyt a konkurenciával?
  6. Ellenőrizd az analitikát! Jól mér? A Black Friday időszakában a nagyobb látogatószám és várhatóan nagyobb rendelésszám jó lehetőség a vásárlók viselkedésének mérésére.
  7. Készülj fel a rendelések teljesítésére! Ha egyedül viszed a webshopot, kérd a családtagok segítségét. Ha alkalmazottaid vannak, készüljetek a túlórára.
  8. És figyeld a piacot, ki hogyan készül rá, és jegyezd fel a jó ötleteket, hogy jövőre te is kipróbálhasd.

Jó forgalmat!

Bejegyzés navigáció

Írjon megjegyzést

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Üzenet elküldésével elfogadja az adatvédelmi irányelveket