Van egy marketing eszköz, amelynek használatát még ma is sokan nélkülözik, pedig az egyik legerősebb bizalomépítési lehetőség, ráadásul még ingyenes is. Ebben a bejegyzésben erről a csodafegyverrel lesz szó: a vásárlói véleményekről.
Az internet elterjedése előtt szájról szájra terjedő hírek alapján hoztak döntéseket az emberek. Ha jó fodrász, hentes vagy festő kellett, először az ismerősöket, rokonokat, szomszédokat kérdezték meg az emberek.
Ma már egy keresőalkalmazás ez az ismerős. „A Gugli a barátod” – szokták mondani. És valóban, az online keresők bármilyen problémára szállítják a megoldást. Csak egy a baj: ők nem a legjobb megoldásokat listázzák, hanem a legjobban SEO-zott, legjobban keresőoptimalizált megoldást fogják prezentálni. Mi a különbség?
Te melyik fodrászt választanád? Aki a legjobban optimalizálta a weboldalát, hogy az a Google találati listájában minél előbbre kerüljön, vagy aki nem ért annyira az online marketinghez, viszont isteni frizurát csinál?
Szerintem nem kérdés, hogy sokkal jobban adnak azok véleményére, akiknek tapasztalatuk van, semmint hallgatnak egy robotra, amely egy algoritmus alapján, több száz paraméter figyelembevételével próbálja meg kikövetkeztetni, melyik a legjobb megoldás. Ráadásul az első néhány találati helyért fizetni kell – tehát nem a legjobbat ajánlja, hanem aki a legtöbbet fizeti.
Az internet terjedése hatással van az emberi kapcsolatokra is. Bár kevesebb a személyes találkozó, de sokkal több emberrel tudunk kommunikálni.
A vásárlói véleményekkel olyan emberek tapasztalatairól szerezhetünk tudomást egy adott termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, akiket nem is ismerünk.
Nézzük, milyen következményei, hozadékai lehetnek a vásárlói véleményeknek, ha azokat kiteszed a weboldaladra.
A vásárlói vélemények növelik a webáruház hitelességét. Az emberek hajlamosak jobban bízni más vásárlók tapasztalataiban, mint a reklámokban vagy a hivatalos leírásokban.
Az ügyfelek gyakran használják a véleményeket a döntéshozatalhoz. Ezek segítenek nekik kiválasztani a megfelelő terméket vagy megtudni, milyen tapasztalatokat szereztek más vásárlók.
A pozitív vélemények a minőségi termékeket és jó ügyfélszolgálatot mutatják be. Ez egyfajta garancia arra, hogy az új látogatók is magas minőségű termékeket és szolgáltatást kapnak.
A vásárlói vélemények a weboldal keresőoptimalizálásában is segíthetnek. A friss tartalmak és kulcsszavak, amelyeket az ügyfelek használnak, javíthatják a weboldal rangsorolását a keresőmotorokban.
A negatív vélemények is hasznosak lehetnek. Segítenek azonosítani a termékek vagy szolgáltatások gyenge pontjait, és lehetőséget adnak a javításra.
A vásárlói vélemények egy közösséget is építhetnek a webáruházhoz kapcsolódva. Az elégedett vásárlók hajlamosak visszatérni és bízni lehet hűségükben.
A jó vélemények növelhetik az értékesítést. Az emberek hajlamosak többet vásárolni, ha látják, hogy mások is elégedettek voltak a termékkel vagy a kiszolgálással.
Ezért fontos, hogy a webáruházak ne csak ösztönözzék a vásárlókat arra, hogy megírják véleményüket, hanem figyeljenek és reagáljanak is rájuk, hogy az ügyfelek érezzék, a véleményük valóban fontos számukra.
A vásárlói vélemények arra is lehetőséget adnak, hogy valamiben jobb legyél, mint a nagyok. A mamutok ugyanis jellemzően csak a termékekről gyűjtenek vásárlói tapasztalatokat, de a webshop teljesítményéről nem kérik ki a vevők véleményét (vagy csak nem jelenítik meg külön azokat). Márpedig a vásárlói döntésekben ugyanannyira fontos szempont, ha nem fontosabb, hogy a webáruház milyen: mennyire megbízható, hogyan csomagol, milyen gyorsan szállít, hogyan bánik a vásárlókkal. Nézd meg az Alza, az eMag vagy a MediaMarkt oldalát és látni fogod, hogy ezekről nem nagyon találsz visszajelzéseket! Legyél jobb náluk, teljesíts jó minőségben hibamentesen, kérd ki a vásárlók véleményét, és jelenítsd meg olyan módon, hogy mindenki szembesüljön vele!
Írjon megjegyzést