A kereskedelemben erős a verseny a vásárlókért. A legtöbb területnek megvan a piacvezetője, a nagy forgalmú versenytárs, amellyel szemben a kis webshopoknak látszólag nincs esélye. Vagy mégis?
Ebben a bejegyzésben olyan ötleteket, tippeket adok, amelyekkel felveheted a versenyt a nagy konkurenssel. Mielőtt számba vennénk, milyen lehetőségeid vannak a nagy piaci szereplőkkel szemben, érdemes lehet megfogalmazni, miben lehetnek erősebbek nálad.
Kedvezőbb beszerzési kondíciók
A nagy forgalmú webáruházak sok terméket, nagy mennyiséget tudnak értékesíteni, a nagy mennyiség beszerzéséhez pedig kedvező beszerzési árakat, hosszabb fizetési határidőt tudnak kialkudni a beszállítóktól – akik ezt a nagy forgalmat nem is szeretnék elveszíteni, ezért kénytelenek megfelelni a nagy webáruházak elvárásainak.
A nagy mennyiség saját márka elindítására is lehetőséget adhat, ami még kedvezőbb beszerzési árakat jelent. Tehát árakban nem tudsz versenyezni velük, ha te haszon nélkül kínálod a termékeket, a nagy versenytárs ugyanazon az áron még hasznot tud realizálni.
Költséghatékonyság
Vannak olyan költségtételek, amelyek a megrendelések növekedésével arányosan csökkenhetnek. Ilyenek pl. a csomagolóanyagok vagy a futárköltségek, de a fix költségek (webshop rendszer, számlázás, stb.) egyre kisebb terhet jelentenek a csomagszám növekedésével.
Vásárlói bizalom
A nagyság ismertséget jelent. Az ismertség pedig növeli a vásárlói bizalmat. Ha egy naggyal versenyzel, jobban meg kell dolgoznod a bizalomért. De ha sikerrel jársz, megtérül. A kisebbek mellett sokkal erősebb az elköteleződés.
Tőke
A vevőszerzésre több erőforrás áll a rendelkezésre, több pénzből gazdálkodhatnak, többet költhetnek marketingre.
Jobban szem előtt vannak. Ha hibáznak, az nagyobb publicitást kaphat. A felügyeleti szerveket is jobban érdeklik a nagy szereplők.
Egy nagy webáruház mögött már egy olyan szervezet áll, ahol sok az alkalmazott. Őket folyamatosan motiválni kell, és még akkor sem biztos, hogy 100% erőbedobással fogják végezni a munkájukat. Biztosan nem lesz olyan családias a hangulat, mint egy kis webshopnál. Az elvárások, a növekedés igénye is súlyként nehezedik sok nagy forgalmú webshopra. A döntések lassabban születnek, a változásokhoz több idő kell, nincs lehetőség a kísérletezésekre, mert egy hibás döntésnek súlyos következményei lehetnek.
Sokakban alakul ki szimpátia a kis vállalkozásokkal szemben – a nagyok ellenében. Ezért is van jó esélyed arra, hogy kis webshopként is eredményes és sikeres légy. Nézzük meg, mely területeken tudsz jobb lenni, mint a nagy webáruházak!
Szakosodás, specializáció
Legyél valamelyik terület specialistája! Szűkíts a célpiacodon, legyél a terület kiemelt szakértője! Így elnyerheted a vásárlók elismerését, bizalmát. Legyél aktív tagja a területedhez kapcsolódó fórumoknak, csoportoknak, építsd szakértői hírneved, ismerd meg a célcsoportod valós problémáit.
Közvetlenség
Kisebb webshopként közvetlenebb kapcsolatot alakíthatsz ki a látogatókkal. Személyesebb hangvételű kommunikációval bensőséges viszony jöhet létre a vásárlóiddal. Válaszolj rövid határidővel a megkeresésekre, legyen az ügyfélszolgálatod segítőkész, közvetlen, barátságos. Írj blogot, hírlevelet, működtess Facebook csoportot.
Kiemelkedő minőség
A kiszolgálásod legyen profi, a weboldalad gyors. Tájékoztasd a látogatókat megfelelően. Legyen szabályos ÁSZF, és részletes leírás a vásárlás menetéről. A termékeket lásd el hosszabb leírásokkal, sok termékfotóval. Tüntesd fel a panaszkezelés lépéseit. Legyen több elérhetőség (e-mail, telefon, chat, stb.) megadva.
Törekedj a hibátlan rendelésteljesítésre. Legyen a terméked megbízható, jó minőségű. Ha hibáztál, legyél nagyvonalú, kártalanítsd a vásárlókat. Adj többet, csomagolj ajándékot vagy kedves személyes üzenetet a rendelésekhez. Figyeld meg, híre megy.
Innováció, egyedi termékek
Fejleszd a termékválasztékot, legyenek egyedi, máshol nem kapható termékeid. Járj az élen az újdonságok bemutatásában. Legyél újító, figyeld a trendeket, használd ki elsőként az új lehetőségeket.
Hatékony online marketing
Törekedj a javuló konverzióra. Teszteld a különböző marketing eszközöket, hogy a jól teljesítők folyamatosan vásárlókat vigyenek oldaladra. Írj érdekes, figyelemfelkeltő hírleveleket.
Vásárlói értékelések
Gyűjtsd a vásárlói véleményeket, de ne csak a termékekről. Az ügyfélszolgálatodról, a rendelések teljesítéséről, a szállítási időről ugyanúgy szívesen olvasnak az emberek, mint a termékek jellemzőiről, tudásáról, használati tapasztalatokról. A pozitív vásárlói vélemények erősítik a bizalmat, növelik a konverziót. Sokaknak a pozitív visszajelzések garanciát jelentenek. Kérj mindenkitől visszajelzést. A negatív vélemény is hasznos, rávilágíthat webshopod gyenge pontjaira, a javítandó területekre.
Együttműködési lehetőségek
Alakíts ki együttműködéseket más webáruházakkal, influencerekkel, weboldalakkal. Csináljatok közös akciókat, népszerűsítsétek egymás szolgáltatását. Osszátok meg a tapasztalataitokat egymással, inspirálódjatok a másik sikereiből, tanuljatok egymás hibáiból.
A legfontosabb, hogy találj rá webáruházad egyediségére. Miben vagy más, jobb, mint a többiek – beleértve a nagy versenytársakat. A felsorolt pontok segítségével megkülönböztethető leszel, ismert és hiteles. Ebben a Shoptet webshop rendszere maximálisan tud támogatni. Próbáld ki, 30 napig ingyenesen!
Írjon megjegyzést