Itt az év legromantikusabb napja: Valentin-nap

Noha elsőre talán azt gondolnánk, nem sok köze lehet a webshopoknak a szerelmesek napjához, igazság szerint nem lehet elmenni a téma mellett. Némely webáruház tudniillik óriási forgalmat bonyolít ez alkalomból. Szóval ha már itt a Valentin-nap, nézzük meg, érdemes-e üzletileg figyelni a szerelmesek napjára?

Mit jelent a Valentin-nap?

Magyarországon főként a 90-es évektől terjedt el a sokszor Bálint-napként emlegetett ünnep, amely minden év február 14-re esik. Feljegyzések szerint az angolok már az 1400-as években is megünnepelték ezt a napot, ám igazából a Bálint-nap gyökerei az ókori Rómához kötődnek.

A Valentin-nap II. Claudius császár nevéhez kapcsolódik, aki megtiltotta a római férfiaknak, hogy házasságot kössenek háborús időkben. Szent Bálint püspök ennek dacára titokban összeadta a szerelmes fiatalokat. A dolog nem maradt megtorlás nélkül, amikor rajtakapták, börtönbe zárták, majd kivégezték. Halála előtt levelet írt szerelmének, a börtönőr lányának, melyet úgy szignált: „A Te Valentinod”.

A szerelmesek napját világszerte ünneplik, ilyenkor ugyanis mindenképpen illik megajándékozni a szerelmünket valami figyelmességgel. Az, hogy mi legyen az ajándék, sokszor a pénztárcánktól, értékrendünktől, na meg persze a kreativitásunktól függ. Annyi azonban bizonyos, hogy ez a nap nem telhet el ajándék nélkül.

Miért fontos a Valentin-nap a webshop-tulajdonosoknak?

A Valentin-napra a webáruház tulajdonosoknak is érdemes készülni. Olyasmi ez, mint a Halloween, vagy a Black Friday – rengeteg a lehetőség a piacon a kereslet kiaknázására, és aki időben megtervezi online ajánlatát, igencsak jól járhat.

Mindenki, aki párkapcsolatban él (vagy esetleg szeretne), teljesen természetes, hogy kedveskedni szeretne szíve választottjának. Számtalan érdeklődő ötlet hiányában kezdi el az online keresgélést, amely webáruház pedig felkészülten megy elébe a kíváncsi és nyitott vásárlóknak, jókora szeletet hasíthat a képzeletbeli tortából.

A statisztikák szerint a Valentin-naphoz köthető költekezés évről-évre növekvő tendenciát mutat. Hosszabb időtávot nézve jól látható: senki sem szeret spórolni, ha szerelemről van szó. Fizetőképes kereslet tehát úgy néz ki, hogy van, és lesz is.

forrás: nrf.com/media-center

Gombamódra szaporodnak a statisztikák és kimutások, amelyek a szerelmesek napjához kötődnek. Ezért aztán muszáj észrevenni, hogy kulturálisan és földrajzilag is komoly eltérések mutatkoznak, ami az ünneplésre helyezett hangsúlyt illeti. Ha a világ élvonalát nézzük, az alábbi kimutatásból látható, hogy Hong Kongban, Angliában, Írországban,  Amerikában és a romantika hazájában, Olaszországban költenek a legtöbbet Valentin-napkor. Az sem meglepő, hogy a férfiak jóval gálánsabbak a nőknél, ha ajándékról van szó, hiszen az urak esetenként akár kétszer akkora összeget is kiadnak a szerelmesek napján, mint a hölgyek.

forrás: statista.com

Ha már a nemzetközi összehasonlításoknál vagyunk, érdemes megfigyelni, hogy a világ különböző pontjain eltérő ajándékok számítanak klasszikusnak. Az azonban vitathatatlan, hogy a finom ételek kulcsfontosságú helyet töltenek be a jeles nap során szinte mindenütt. 😊

forrás: picodi.com

Melyek a leggyakoribb ajándékok?

Nem meglepő módon három kategóriába sorolható a legtöbb Bálint-napi ajándék:

Hogy egy kis érdekes történelmi betekintéssel is szolgáljunk, a feljegyzések szerint az 1800-as években kötötték először össze a szerelmet a csokoládéval. Ekkoriban ugyanis az orvosok azt tanácsolták szerelmüket elvesztett pácienseiknek, hogy nyugalmuk megőrzése érdekében fogyasszanak minél több csokoládét.

Az első tömeggyártással készült üdvözlőkártyák az 1840-es évekre datálhatóak, ez pedig Amerikában történt meg. A kártyák innentől töretlen sikernek könyvelhetőek el, Valentin-napon világszerte egymilliárd képeslapot kézbesítenek. Érdekes még tudni, hogy a 19. században balszerencsének tartották, ha valaki aláírta a Valentin-napi üdvözlőlapot.

Ami a virágokat illeti: az Egyesült Államokban közel 189 millió szál rózsát értékesítenek Valentin-napon. Ma már senki sem kérdőjelezi meg a virágok, főként a rózsák romantikus mondanivalóját, ám egészen a 17. századig nem volt kapcsolat az érzelmek kimutatása és a virágok közt. Ekkor történt ugyanis, hogy egyes virágokat összefüggésbe hoztak bizonyos érzelmekkel. A vörös rózsa például elválaszthatatlan a mély szerelem jelképétől.

forrás: picodi.com

A csoki – kártya – virág trióján túl érdemes szót ejteni a romantikus vacsora kategóriájáról is, hiszen ez is ajándéknak minősül. Végül, de nem utolsó sorban jöhetnek az ékszerek. Nem titok, karácsony után Valentin-napon történik a legtöbb lánykérés, de ettől függetlenül is szép számmal fogynak az értékes és kevésbé értékes ékszerek.

Ami a magyar adatokat illeti, a magyar férfiak főként illatszereket és virágot szereznek be ilyenkor, míg a hölgyek a kézzel készített ajándékokra és az édességekre helyezik a hangsúlyt.

forrás: picodi.com

Bejegyzés navigáció

Írjon megjegyzést

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Üzenet elküldésével elfogadja az adatvédelmi irányelveket