A webáruházak túlnyomó többsége számára a karácsony az év legnehezebb és egyúttal legsikeresebb időszaka. Szeretne ön is a legtöbbet kihozni belőle? Akkor ne felejtse el bevonni a közösségi oldalakat! Elmondjuk, hogyan.
Webáruházat működtet? Akkor tudja, hogy a karácsony nagy lehetőséget kínál önnek. Viszont számítania kell arra, hogy sok más cég is ki akarja majd használni, ezért nem lesz könnyű dolga. De ha sikerül megcsinálnia, az valóban kifizetődő lesz.
Arra is számítania kell, hogy elárasztják a megrendelések, és rengeteg nem várt dologgal is foglalkoznia kell majd. Ezért kell mindenre, amire csak lehet, előre felkészülnie, és nem menet közben improvizálnia. Mindez a közösségi hálózatokat is magában foglalja.
És persze, ha szeretné a lehető legnagyobb mértékben összekapcsolni a Facebookot, Instagramot és más hálózatokat a webáruházával, vessen egy pillantást a Közösségi háló kiegészítőre. Ez lehetővé teszi egy pixel egyszerű beszúrását a rendelések számának pontos méréséhez, a vásárlók FB-profilon keresztül történő bejelentkezését és könnyebb kapcsolattartást a Messenger segítségével.
Egy terv arra, hogyan tartsa kézben a karácsonyt, mindennek az alapja. Még abban az esetben is, ha ön az improvizáció mesterének tartja magát. Kényelmesen üljön le, és rakja össze az egész kampányát. Elsősorban javasoljuk, hogy nézze át a korábbi kampányok eredményeit. Vessen egy pillantást arra, mi működött, és mi nem, és igyekezzen elkerülni ugyanazokat a hibákat. Ne csak azon gondolkodjon, hogy miről fog szólni az idei kampánya, hanem gondolja át a konkrét lépéseket is. Ha grafikai tervezővel és más szakemberekkel működik együtt, ne felejtse el őket is bevonni a tervbe. Karácsony előtt ők is nyakig ülnek a munkában, és ha ön november 26-án azt írja nekik, hogy sürgősen szüksége van egy karácsonyi látványtervre (és már tegnap késő volt), nagy valószínűséggel nem fog sikerrel járni. Még ha valamilyen csoda folytán sikerül is időre elkészülniük a feladattal, az eredmény távolról sem lesz olyan, mintha már szeptember közepén írt volna nekik. Vesse papírra a posztok ütemtervét – mi, mikor és hol jelenjen meg.
Az egyik legfőbb feladata az, hogy ráhangolja az embereket a karácsonyra. És ez egy nyári profilképpel nehezen fog menni. Tehát vegye szépen sorba, és öltöztesse karácsonyi díszbe az összes coverjét és profilképét. Ugyanúgy karácsonyi hangulatot kell árasztania az összes többi vizuális elemnek is, amiket felrak az oldalaira.
A karácsony az az időszak, amikor a vásárlókat minden oldalról előnyös ajánlatokkal árasztják el. Hogyan tudja rávenni őket a sajátjára? Egy jó tartalommal, amely hasznos lesz a vásárlói számára. Készítsen elő blogcikkeket ajándékötletekkel férfiak, nők és nagyik számára.
A körkérdések és játékok egyike azoknak az eszközöknek, amelyekkel növelheti az elérését. Az emberek szeretnek részt venni bennük. De ezt a konkurencia is jól tudja, ezért számíthat rá, hogy karácsony előtt minden tele lesz körkérdésekkel és játékokkal. Ezért legyen bátran eredeti! Hogyan? Tegyük fel, hogy szeszes italokat kínáló webáruháza van. Ha azt kérdezi a körkérdésében, hogy melyik italt fogyasztják a legszívesebben a karácsony előtti időszakban, huszadik lesz a sorban, és már senkit sem fog vele lenyűgözni… De mi lenne, ha azt kérdezné például, hogy melyik feles olyan ütős, hogy még Csipkerózsikát is felébresztené?
Gratulálunk! Ügyes volt, elkészült a posztokkal, vizuális elemekkel, cikkekkel, játékokkal, körkérdésekkel… Ne rejtegesse őket a fiókban, készítse elő, és időzítse őket közzétételre. Nagyszerű eszköz erre például a Hootsuite.
Más webáruházak is megérzik az alkalmat, ezért egyre keményebb a harc a vásárlókért, és a kattintásonkénti árak is emelkednek. Számítson rá, hogy ahhoz, hogy sikeres legyen, és hogy a vásárlók egyáltalán tudomást szerezzenek az ajánlatairól, picit fel kell fújnia a költségvetését. És ha már a láthatóságról beszélünk, ne feledkezzen el a PPC-ről vagy a SEO-ról sem.
Még ha oda is figyel mindenre, valami úgy is mindig elromlik. Nem csak öntől függenek a dolgok. Mi lesz, ha a posta nem győzi a Jézuskákat? A vásárlók a kérdéseikkel bombázzák, hol van a csomagjuk. És ahogy telnek majd a napok, kérdéseik egyre sürgetőbbé válnak. Készítsen előre válságkommunikációs forgatókönyveket, és szánjon rájuk elegendő időt.
Mit is mondhatnánk végezetül? Soha ne felejtse el, kik az ön vásárlói. Azt szolgálja fel nekik, ami érdekli őket, és az ő nyelvükön beszéljen hozzájuk. És azt se felejtse el, hogy minden közösségi hálózatnak megvan a maga sajátossága. Az Instagramon mindig a gyönyörű fotók, jól megválasztott hashtagek fognak a legjobban működni… És semmiképp se feledkezzen meg az instatörténetekről. Nagyszerű az elérésük, és kár lenne elhanyagolni őket.
Írjon megjegyzést