A karácsony és a karácsony előtti időszak az az idő, amikor a webáruházak többsége nagyot arat. A megrendelések száma növekszik, a bevételek emelkednek, a kereskedők meg a kezüket dörzsölik örömükben, hogy milyen nagyszerűen megy minden. Önnek is tetszene ez a forgatókönyv? Ha igen, van néhány tippünk az ön számára.
Kezdje el időben tervezni karácsonyi kampányait. Az utolsó pillanatban – valamikor novemberben hajtania magát nem igazán kifizetődő. A konkurencia ekkor már biztos egy vagy két lépéssel ön előtt jár, és feltételezhetjük, hogy ilyenkor már maguknak a hirdetéseknek az ára is az egekbe szökik. Ekkor már nehéz felszállni az elindult vonatra.
Jó irányt mutathatnak önnek a korábbi évek trendjei, ezekből sokat ki tud olvasni – hogy mikor kezdődik a szezon, mit csinál a konkurencia, a hirdetések árát, a konverzióarány alakulását stb. Igazítsa ehhez stratégiáját.
Ha tudja, hogy ebben az időszakban akadozik a logisztikája (nem képes időben feladni a megrendeléseket), ezt vegye figyelembe a kampányok tervezésekor is – például közölje a hirdetésekben, meddig tudja időben kézbesíteni a csomagokat, majd ezt követően némítsa el a hirdetéseit.
Írja össze a webáruházában történő vásárlás összes előnyét, például azt, hogy a nem megfelelő ajándékot január 15-ig visszaveszi, a személyes átvétel december 24-ig lehetséges, az ár magában foglalja az ajándékcsomagolást is stb., és ezt emelje ki a hirdetéseiben. Ezzel a közléssel a retargeting kampányait is erősíti, és még inkább vásárlásra ösztönzi a felhasználókat.
Ellenőrizze a Google Merchant Centert, és javítsa ki az esetleges hibákat a feedben. Fordítson figyelmet az adatforrás (terméknevek, képek, leírások) beállítására is, ezzel növeli hirdetései megjelenítésének és a Google Shoppingban való átkattintásoknak az esélyét.
Ön tudta, hogy a Merchant Centerbe feltöltheti a logóját is, amely megjelenik a Google Shopping hirdetéseiben?
A karácsony közeledtével egyre rövidebb lesz az az idő is, ami alatt a vásárló dönt a vásárlásról. Ezért érdemes átgondolnia, milyen széles közönséget van értelme megcéloznia, és mikortól kezd nem kifizetődővé válni.
A hirdetésekben való közléseket is érdemes a karácsony előtti nyüzsgéshez igazítania, mondja el, hogy még időben kiszállítja a csomagokat a fa alá, hogy visszaveszi a nem megfelelő ajándékot stb. Karácsony után ne felejtse el kikapcsolni ezeket a hirdetéseket, és váltsa fel őket újakkal 🙂
A karácsony közeledtével fokozatosan növekszik a webáruházak konverziós aránya, amit a hirdetők nagy része ki is használ, és növeli ajánlatait annak érdekében, hogy hirdetéseivel a lehető legjobb megjelenítési arányt érje el. Ne üljön a babérjain, és kövesse nyomon kampányai megjelenési arányát is, hogy elkerülje esetleges teljesítménycsökkenésüket.
Azt, hogy mi a helyzet a konkurenciánál, és hány %-ban fedik egymást a hirdetéseik, nyomon tudja követni a Google Ads Auction Insights jelentésében. A jelentéskészítéshez igénybe veheti például Daniel Gilbert egyszerű scriptjét, amely az adatokat áttekinthető Google Sheets táblázatokban dolgozza fel.
A kampányforgalom jelentősen megnőhet ebben az időszakban, és a meglévő napi költségkeret nem feltétlenül lesz elég. A kampány így azonnal korlátozottá válik, és nem fog egész nap futni. Az aktuális helyzetet a Google Ads Elvesztett megjelenítések aránya (költségvetés) oszlopában láthatja.
Ha jobban bele szeretne menni a részletekbe, kapcsolja be a Google Ads-ben az idő szegmenst, és bontsa fel a teljesítményét órák szerint, vagy használja hozzá a Google Analytics alkalmazást.
Kapcsolja be az automatikus ajánlattételi stratégiákat (tCPA, tROAS). Számoljon 2–3 héttel, amíg a rendszer tanul, ezért mindenképpen időben és kellő számú konverzióval indítsa el.
Adjon hozzá közönségeket keresési kampányaihoz (kizárólag a Google Ads-ben), és ezekhez fokozatosan igazítsa hozzá árajánlatait. Például növelje az ajánlatot x%-kal az olyan közönség számára, amely korábban már vásárolt önnél, hogy jobb helyezéseket érjen el a hirdetésével.
Kampányaihoz remarketinglistákat, hasonló közönségeket, vásárlói listákat tartalmazó közönségeket vagy a vásárlás iránt érdeklődő közönségeket (in-market) is hozzáadhat.
Figyeljen rá, milyen célzást állított be az egyes közönségeknél. Ezzel jelentős mértékben tudja befolyásolni kampánya elérését. Kizárólag az árajánlatok módosítása céljából állítsa be a „megfigyelést”. Ha azt szeretné, hogy hirdetése kizárólag a kiválasztott közönségnek jelenjen meg, és senki másnak, válassza a „célzás” opciót.
Rendszeresen ellenőrizze a Google Merchant Centert (GMC), nem emelkedik-e az elutasított termékek száma. Az esetleges elutasítást mindig időben kezelje, hogy elkerülje fiókja esetleges letiltását (főleg akkor, ha az elutasítás a Google hirdetési alapelveinek megsértésével kapcsolatos).
Karácsony előtti kedvezményeket és akciókat kínál? Vegye fel őket a Google Ads promóciós kiterjesztésébe! Itt pénzbeli és százalékos kedvezményt vagy például kedvezménykódot is megadhat. Állítsa be azt az időszakot, amely alatt a promóció megjelenik a hirdetések mellett. Ugyanezt megteheti például a Black Friday, Valentin-nap vagy más ünnepek alkalmával is.
Írjon megjegyzést