Mit írjunk a blogunkon a karácsony előtti cikkekben?

Azon töri a fejét, hogyan készüljön fel a lehető legjobban a karácsonyra, és hogyan vonzzon minél több olyan vásárlót a webáruházába, akik az idén önnél veszik meg a karácsonyi ajándékokat? Segítsen magának egy bloggal. Adunk néhány hasznos tippet a vonzó karácsonyi tartalmak készítéséhez.

Karácsonyi blogírás

Lassan közeledik a karácsony előtti időszak, és egy előrelátó webáruház tulajdonos már akkor kezdi a felkészülést, amikor felsejlik a távolban. (Mielőtt még odaégett édességek és forralt bor illata áradna a terekről.) Mivel helyesen sejti/tudja, hogy az online vásárlás világában ismét kemény küzdelem következik. A karácsony senkivel nem bánik kesztyűs kézzel, és a konkurencia is a saját oldalára fogja csábítani a vásárlókat – csakúgy, mint ön. Ezért biztosan jól jön majd néhány hasznos tipp, hogyan tudja felkelteni a vásárlók érdeklődését, és odavonzani őket a blogjára (és onnan – hurrá – a webáruházába).

Kulcsszavak, kulcsszavak

Hogy értsük egymást, azokra a releváns kulcsszavakra, illetve szóösszetételekre gondolunk, amelyek szezonálisak, és közvetlenül erre az időszakra kínálkoznak. Húzzon ki a kulcsszókészletéből minden olyan szóösszetételt és long tail kifejezést, amelyek olyan szavakat tartalmaznak, mint a karácsonyi (karácsony előtti), karácsonyra, ajándék, ajándékozás, ünnep stb. Egyszerű, de hatékony, ha tudja, hogyan kell csinálni. Az olyan általánosan használt kulcsszavak, mint például az „ajándék anyának” általában népszerűek, de nagyon konkurens jellegűek, ezért jobb, ha a kínálatával kapcsolatos pontos kifejezésekre fókuszál, például némi túlzással: „karácsonyi ajándék a horgászni szerető anyukának”.

Engedje szabadjára fantáziáját, és próbálja meg kitalálni, mi az, amit vásárlói kereshetnek. Ehhez értékes iránymutató lesz az elkészített kulcsszóelemzés. Ha valóban izgalomba szeretné hozni a keresőmotorokat, a megfelelő kulcsszavak mellett figyeljen oda például az egyes cikkek hosszára is. Ha lehet, legyenek hosszabbak – 1000 szó felett. A Google ezt szereti.

Karácsonyi hálózatok és PPC

A keresőmotorok forgalma mellett a közösségi hálózatok segítségével is gondoskodhat a látogatottságról. Mialatt büszkén olvassa vadonatúj karácsonyi cikkét, ne felejtse el megtervezni (nem csak) a Facebook posztját is, amelyben bemutatja a világnak. A közösségi hálózatok segítségével népszerűsítheti is, hogy a lehető legszélesebb közönséget érje el vele. Abban, hogy ezt hogyan csinálja, segít a „7 tipp, hogyan készítse fel a webáruháza közösségi oldalait karácsonyra” c. cikkünk.

Kedves Jézuska…

Sokan karácsony előtt azzal bajlódnak, hogy nem tudják, kinek mivel szerezzenek örömet. Ahelyett, hogy az a mondat, hogy: „Én nem kérek semmit, a fő az, hogy egészségesek vagyunk” megkönnyítené a dolgukat, ráncokat von a homlokukra. Sajnos a Jézuskának (túlnyomórészt) csak a gyerekek írnak őszinte leveleket, így az emberek az interneten böngészve keresik az ajándékötleteket. Csak önön múlik, hogy megragadja ezt a lehetőséget.

Tegyen közzé egy cikket a blogján, amely csordultig lesz karácsonyi ajándékötletekkel, és higgye el, hogy sok ember hálás lesz önnek. Tippjeit már csak ügyesen szemléltetnie kell a webáruházában kapható termékek segítségével beleértve az átlinkelést, és már meg is van az új forgalma. Találjon ki ajándékötleteket anyukáknak, apukáknak, kutyáknak, macskáknak, gyerekeknek és mindenkinek, aki csak az eszébe jut. Tippeket adhat azokra a termékekre is, amelyek a legkelendőbbek a webáruházában, azzal, hogy egy ilyen ajándékkal nehéz hibázni. És így tovább.

Hogy ön betonoszlopok értékesítésével foglalkozik?

Valljuk be őszintén, hogy nem minden néz ki jól a fa alatt. Például egy darab kerítés valószínűleg ellentmondásos reakciókat váltana ki a nappaliban összegyűlt család körében. Ha ön is ilyen „vizuálisan vonzó” termékeket kínál a webáruházában, mégsem akar meghátrálni, közelítse meg a másik végéről, és írjon egy cikket arról, hogy praktikus ajándékokat is érdemes adni. 🙂 Webáruházát pedig eláraszthatja különböző értékű fényűző ajándékutalványokkal. Vásárlói figyelmét például hírlevél útján hívhatja fel rájuk.

A vásárlókat nem csak az ajándékok érdeklik

Az ajándékválasztási tippeket tartalmazó cikkeknek sosincs végük. Karácsony körül sokkal többre van szükség, és ön ezt is a javára fordíthatja. Írjon például cikket arról, hogyan csomagoljuk be az ajándékot, hogyan készítsünk DIY karácsonyi díszt, hogyan terítsünk meg a karácsonyi vacsorához, hogyan tudunk hatékonyan túlesni a karácsonyi nagytakarításon, de például arról is, hogy a kikapcsolódásról se feledkezzünk meg karácsony előtt. (Természetesen azokat a cikkeket részesítse előnyben, amelyek az ön termékkínálatához kapcsolódnak.) Ezek a cikkek is felkelthetik a vásárlók figyelmét, és egy további lehetőséget kínálnak arra, hogy megismerjék önt. Amikor találnak egy inspirációkkal teli blogot, fogadjunk, hogy elkezdik követni önt, és idővel akár vásárolhatnak is önnél.

A december nem csak a karácsonyról szól

Rengeteg webáruházas kizárólag a karácsonyra fókuszál. Eközben sok más olyan ünnep és alkalom van, amelyekre sokkal kevésbé gondolnak a tartalmaikban és kampányaikban, amit ön megint csak a saját előnyére tud fordítani. Gondolkozzon el azon, hogy választékára tekintettel nem tudná-e kihasználni például a gyerekek körében népszerű Mikulást, a nem csak a borászok által várt Szent Mártont, vagy akár a szilveszteri bulit. És ha már az ünneplésről beszélünk, miért ne írhatna például egy cikket tippekkel a karácsonyi party megszervezéséhez?

De elég volt a tanácsokból. Mi a helyzet a megosztásokkal?

Karácsony előtti blogos erőfeszítéseinek nem kell a tanácsokat és tippeket tartalmazó cikkekkel véget érnie. Ha már belejött az írásba, próbáljon meg elszakadni a gyakorlati kérdésektől, és érzékenyebb húrokat megpendíteni. Végül is erről szól a karácsony. A vásárlók szimpátiáját egy hangulatos cikkel is elnyerheti, amelynek olvasásakor megnyugodnak és magukba szívják a hangulatát. Próbálja meg megosztani velük személyes tapasztalatait a karácsonyról, vagy meséljen nekik egy érdekes karácsonyáról, melyet külföldön töltött, vagy bármi másról, ami csak az eszébe jut. Próbáljon meg egy kicsit személyesebb lenni. A történetek és ötletek megosztása új dimenziót adhat blogjának.

Ne legyen olyan, mint mindenki más

Ön is tudja, hogy az interneten rengeteg karácsonyi hangulatú cikk van, és sok minden évről évre ismétlődik. És ha azt akarja, hogy az emberek éppen az ön cikkeit olvassák, akkor meg kell különböztetnie magát. Itt már a saját útját kell járnia. Nyugodtan írhat arról is, hogy nem szereti a karácsonyt. 🙂

Bejegyzés navigáció

Írjon megjegyzést

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Üzenet elküldésével elfogadja az adatvédelmi irányelveket