„Ételeinkkel már az első napok után elkezd fogyni!” – ígéri David Herold, a KetoMix társtulajdonosa, aki több ezer vásárló valódi tapasztalatára támaszkodik. A fogyás mellett interjúnkban főleg a webáruházukról beszélgettünk, amely pont ellenkezőleg, egyre csak növekszik.
Ma David Herolddal beszélgettünk a KetoMix.hu webshopról, amely évek óta sikeresen értékesíti az élelmiszercsomagokat a gyors fogyás érdekében. A termékeken kívül megvitattuk a cégalapítást, az üzletépítést, a KetoMix rajongóival és ügyfeleinek közösségével való együttműködését, és természetesen a marketingről is kérdeztük a cégvezetőt.
Képzelje el, hogy egy olyan ember vagyok, aki soha nem hallott a termékeiről. Röviden elmagyarázná nekem, hogy milyen elv alapján működnek és hogyan tudnak ténylegesen segíteni nekem?
A KetoMix diéta a ketogén- , protein- vagy magyarul fehérje-diéta elvén alapszik. A cél a lehető leggyorsabb módon és felesleges gond nélkül lefogyni. Úgy működik, hogy ha csökkenti az emberi test szénhidrát bevitelét és elegendő fehérjebevitelt biztosít, akkor két-három napon belül a szénhidrátok helyett a saját zsírjaiból kezd energiát meríteni. Tehát az első napok után a kilók csökkenni kezdenek.
Hogyan segítenek a termékei ebben?
Ezek speciális élelmiszerek, amelyek ideális arányban tartalmaznak fehérjét, szénhidrátokat, rostokat, vitaminokat és ásványi anyagokat. Az alacsony szénhidrátértéknek köszönhetően alkalmasak ketogén diétára, ugyanakkor egészségesek és ellátják a szervezetet mindennel, amire szüksége van. A vásárlók 11 féle koktél, többféle palacsinta, omlett, leves közül választhatnak. Kínálunk süteményeket, tésztákat, chipseket és nachost, illetve csokoládékat is. Jelenleg már több mint 100 különböző termékünk van.
Meddig kell ragaszkodni a diétához?
A diéta rövid távú, minimum 14 napig, azonban legfeljebb 3 hónapig ajánlott betartani. Ez nagyon gyors fogyás. És akkor természetesen vigyázni kell, nehogy visszanyerje a kilóit. Elmondható, hogy ez egy gyors út az egészséges életmódhoz. Sokan természetesen elkezdik a testmozgást, figyelni az étrendjükre, stb.
Tehát az ügyfeleinek tanácsadást is tart arról, hogy mit és hogyan kell csinálni, hogy sikeresen lefogyjanak.
Megtanítjuk őket, hogy naponta ötször kell enniük, miközben odafigyelnek a szénhidrátokra. A táplálkozási tanácsadók a hét minden napján ingyenesen állnak rendelkezésre, és bizonytalanság esetén kapcsolatba léphetnek velük. Sokat dolgozunk emberekkel, segítünk nekik, és a diéta befejezése után általában már rendelkeznek elegendő tudással ahhoz, hogy tudják, mi legyen a következő lépés. Ez gyakran hatalmas előrelépés számukra. A diéta követője akár új munkát, kapcsolatot találhat, vagy jelentősen javíthatja egészségét, így olyan dolgokat is megtehet, amelyeket korábban nem. A fogyásnak köszönhető hatalmas változás az élet minden területére hatással van.
Amikor az ügyfelei befejezik az étrendprogramját, továbbra is használják a termékeit?
Igen, de általában már csak étrendkiegészítőként, vagy valamely napi főételt a Ketomix termékeivel helyettesítik. Sok édességet, alacsony szénhidráttartalmú csokoládét, süteményt, nachost vagy akár bort kínálunk. Rengeteg ételünk és finomságunk helyettesítheti az ilyen hétköznapi falatokat. Néhány vásárló mindig a táskájában hordja a szeleteinket, amikor elindul otthonról. És amikor éhesek, inkább ezeket fogyasztják, mint a gyorséttermi ételeket. Maga az étrend rövid távú ügy, határozottan nem javasoljuk senkinek, hogy fél évig ketózisban legyen, azt biztosan nem. De a KetoMix termékekkel fenntartott egészséges életmód más kérdés.
Gyártás során a termékei valamilyen különleges folyamaton esnek át? Milyen gyakran dob új termékeket a webáruházba?
A KetoMix elején több hónapig tartott az első koktél kiadása. Valójában ez volt a legelső termékünk, és eddig a legnépszerűbb. Eladásuk előtt ételeink hosszú fejlesztésen mennek keresztül, amelyben a biokémia és a táplálkozás vezetői vesznek részt. És amikor készen áll a termék, akkor természetesen „teszteljük” az embereken. Mindenkinek más az ízlése, és valamennyire más hatással is van mindenkire. A végső „hangolás” valószínűleg minden termékünk fejlesztésének leghosszabb része. Átlagosan havonta egy új ételt dobunk piacra, néha csak egy új ízre van szükség, néha egy teljesen új dologra.
Hogyan jött létre a KetoMix? Hogyan indult az egész?
Személy szerint a fogyás kérdésével több évig foglalkoztam a KetoMix előtt. Élveztem, és népszerűsítettem más vállalatok termékeit, vagy különféle menüket készítettem. Aztán megismerkedtem a jelenlegi befektetővel, és elkezdtünk együtt dolgozni. A ketogén diétára együtt akadtunk rá, és megláttuk a benne rejlő lehetőségeket. Tetszett, hogy egy-két hónap elegendő, és a test reagálni kezd, lefogy és jobban mutat. Végül megállapodtunk abban, hogy együtt megyünk bele, felállítunk egy webáruházat a Shoptet rendszerén, és megkezdtük az értékesítést.
Nehéz volt betörni a piacra?
A KetoMix kezdetekor már nyolc évem volt a teljesítmény alapú marketingben, ebből körülbelül két évem a társult vállalkozásban. Szóval nekem valamivel könnyebb volt, mert tudtam, hogyan kell futtatni és használni a hirdetéseket. Ennek köszönhetően a kezdés viszonylag gyors volt.
Valóban ilyen simán ment minden?
Ami minket leginkább akadályozott, az a tény, hogy a súlycsökkentés és a fogyókúrák területén roppant kiélezett a verseny, például sok a csalás ezen a téren. Gyakran találni a Facebookon photoshoppal szerkesztett fotókat olyan emberekről, akik állítólag lefogytak és hasonlók. Ez bonyolítja számunkra a reklámozást, mert a Facebook ebben nagyon következetes, ezért ilyen tartalmakra már nem lehet hirdetni. Nagy problémát jelentenek számunkra az európai jogszabályok is, amelyek megtiltják, hogy konkrét eredményeket mutassunk. Mennyi igazi ember fogyott valójában, hogy javult az egészségük. Bár a fotóból jól látszik, hogy vásárlónk nagyon sokat fogyott, a szövegbe nem írhatjuk, hogy „Ádám úr a KetoMix által fogyott 70 kilót”. Ez azonban jelentősen segítheti a csalókat is, akikre ezek a korlázotások amúgy sem hatnak megfelelően.
Mekkora szabadsággal rendelkeznek a webáruház hirdetései kapcsán? Van-e ebben szabadságuk?
Csak részben. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal ellenőrzi az oldalainkat, az e-maileket és az összes tartalmat. Mint említettem, mindent szigorú jogszabályok alapján ellenőriznek. Vigyáznunk kell arra, hogy mit használhatunk és mit nem a promotálásban. Így például azt sem szabad, hogy közvetlenül a saját webáruházunkban közöljük, hogy vásárlóink átlagosan mennyit fogynak, mert ezért pénzbírságot szabnak ki.
A KetoMix 2017-ben alakult. Változott-e valamilyen módon a fennállásának négy éve alatt?
Az első megrendelés valójában 2017 márciusában jött. Azóta a KetoMix sokat változott, fejlettebb és határozottan többen vannak mögötte. Amikor elkezdtük, a cégünkben voltam én, a befektető, a táplálkozási tanácsadó és a raktáros. Ma körülbelül hatvanan vagyunk, ha figyelembe veszem az ideiglenes segítőket is.
Személy szerint mit kedvel a legjobban a KetoMix-en?
Egyrészt saját vállalkozásunk építését, másrészt azt a tényt, hogy a termékünk valóban működőképes, és valóban segít az embereknek. Ez az öröm valószínűleg nem lenne ilyen, ha olyan területtel foglalkoznék, amellyel nincs kapcsolatom. De amikor élvezem magát a tevékenységet, az nagyon jó.
A KetoMix kezdeteitől fogva létezik a webáruház?
Igen, valójában a legelső dolog, amit tettünk, hogy létrehoztunk egy webshopot, és elindítottuk az első hirdetést. A mai napig nincs fizikai boltunk, offline több tucat gyűjtőpontot üzemelünk. Amikor tavaly megünnepeltük a KetoMix 3. évfordulóját, úgy gondoltuk, hogy ideje offline eseményeket, találkozókat és így tovább ütemezni. De ezek egyike sem jött össze a koronavírus miatt. Így egy esetleges saját fizikai üzlet gondolata is halasztásra került.
A webshopot a Shopteten hozta létre. Miért pont őket választotta?
Az első ötletünk az volt, hogy fizetünk egy cégnek, hogy webáruházat építsen nekünk. Felhívtunk néhány szakembert, kikértük a véleményüket, és kaptunk egy ajánlást, miszerint a legelőnyösebb a webáruház bérlése és ideális esetben a Shoptet rendszere. Kipróbáltuk, és remek választás volt, mert volt lehetőség gyorsan elkezdeni az értékesítést, testre szabni a grafikákat és egyéb dolgokat. Lett egy fantasztikus platformunk, minimális költségek mellett.
Mi volt a legfontosabb az Ön számára az online bolt létrehozásakor?
Ha vállalkozásként működik, az azt jelenti, hogy megrendeléseket kell hoznia. Az első két évben egyáltalán nem foglalkoztunk márkával és vizualitással. Főként a teljesítményen lovagoltam, hogy működik-e a banner, jó-e a webáruház konverziója, és így tovább. Csak később vettünk fel márkamenedzsert és más szakembereket, akik segítettek nekünk abban, hogy profin és simán végezzük a dolgokat.
Milyen volt a felkészülés és mennyi ideig tartott az éles kezdés?
A webáruházat a termékünkkel egy időben készítettük el. Szerettük volna elképzelni, hogy fog kinézni. Tehát elkezdtünk termékeket gyártani, és ha valami eszünkbe jutott, alkalmaztuk a webshopon. Elég gyors folyamat volt. Maga a vállalkozás körülbelül egy hónap alatt készült el. Természetesen, amikor két év után elvégeztük az újratervezést, ez sokkal tovább tartott.
Mekkora csapat áll ma a webáruház mindennapi működése mögött?
Körülbelül 7 emberről van szó.
Használ alkalmazásokat? Milyen funkciók segítenek a legjobban?
Az alkalmazások nagyszerűek, mert lehetővé teszik számunkra a webáruház bővítését. Az elején gyorsan elindultunk, és csak fokozatosan adtunk hozzá több dolgot, azóta is szüntelenül zajlik a fejlesztés. Időnként átnézzük az alkalmazásokat és kiértékeljük, hogy mi működhet számunkra. Tetszik, hogy gyakran könnyű beállítani vagy csatlakoztatni. Ha mindezt magunknak kellene elvégeznünk, teljesen más mennyiségű pénzről és időről beszélnénk. Leginkább a különféle alkalmazásokhoz, a raktározáshoz és a könyveléshez használjuk őket.
Facebookon kívül milyen más marketing csatornák működtek a legjobban az Ön számára?
A Facebookon is sok hirdetést használunk. Harmadik éve hirdetünk televízióban, és ez egy nagyon érdekes csatorna, amely egy másik ügyfélcsoportot céloz meg. Olyan embereket szólít meg, akik nem annyira vannak jelen az online térben. Egyéb esetekben hírleveleket küldünk új termékekről vagy ajánlatokról. De vannak oktató hírleveleink is, amelyek tartalmaznak például gyakorlatokat, recepteket vagy egy bevezető sorozatot, utasításokkal és tanácsokkal az új vásárlók számára táplálkozási szakemberünktől. Az ügyfelektől gyakran kapunk e-maileket, és ez kiváló módja a kapcsolattartásnak.
Írjon megjegyzést