A konverzió azt az arányszámot jelenti, amely megmutatja, hogy a kívánt cél milyen arányban valósult meg. Ez a kívánt cél lehet feliratkozás, vásárlás, vagy bármilyen mérhető, a vásárlóktól elvárt viselkedés, cselekvés. Az e-kereskedelemben az egyik legfontosabb konverziós ráta az az arány, amely megmutatja, hogy a weboldal látogatóiból hányan hajtják végre a megfogalmazott célt (ami lehet rendelés, hírlevél feliratkozás stb.)
A konverziós ráta képletét – amennyiben arra vagyunk kíváncsiak, hogy milyen arányban rendeltek a weboldalról – a következőképpen számolhatjuk ki:
Konverziós ráta % = (Vásárlók száma / Látogatók száma) x 100
Tehát, ha egy weboldalra 5000 látogató érkezik, akikből összesen 70 ember rendel, akkor a konverzió (70/5000×100=) 1,4%.
A megrendelések konverziós rátája segít megérteni, hogy mennyire hatékony a weboldal az ügyfelek mozgósításában a böngészési fázisból a vásárlási fázisba. Néhány ok, hogy miért fontos a konverziós ráta:
Rendszeresen felmerülő kérdés, hogy mi számít jó konverziónak. De erre sajnos nincs egységes válasz. A konverzió több tényezőtől függ, és az átlagos iparági ráta önmagában egy webáruház számára nem is hordozna használható információt. Mérése nem is azért fontos, hogy látni lehessen, az átlaghoz képest jobb-e vagy rosszabb a webáruház eredményessége.
A konverzió a webáruház önmagához képest történő változásának méréséhez fontos: milyen irányban és milyen mértékben változik a webshop eredménye egy-egy megfigyelt időszakban. Ha a konverzió növekszik, a webshop jó irányba megy. Ha csökken, valami rossz, valami baj van. Ebből adódóan egy webáruház legfontosabb törekvése a konverzió folyamatos növelése kell legyen.
Kattintás: a megjelenések számához képest hányan kattintottak rá, hányan jutottak el a beállított linkre. Vagy az adott számban kiküldött hírlevélből a feliratkozók közül hányan kattintottak a hírlevélben szereplő linkre.
Vásárlás, megrendelés: az oldalra érkező látogatók közül hányan adtak le megrendelést.
Feliratkozás: az oldalra érkező látogatók közül hányan iratkoztak fel pl. egy hírlevélre.
A konverzió mérésének feltétele, hogy a konverziós célok beállítása pontos legyen, és hogy a mérésre használt alkalmazás (Google Analytics, Facebook hirdetéskezelő stb.) jól mérje az eredményeket. Természetesen a Shoptet webshoprendszere megfelelő kapcsolatot biztosít ezekhez az analitikai alkalmazásokhoz.
A látogatószám növeléséhez pedig számos segítséget találsz ezen az oldalon.
Írjon megjegyzést