Üres a raktár karácsony előtt? Mentse meg a helyzetet ajándékutalványokkal!

A karácsony előtti időszak sok kereskedő számára a főszezont jelenti, de valódi teher is egyben. Érdemes tehát időben felkészülni raktározás tekintetében, hogy ne fogyjanak el már november végén a legfontosabb termékek. Ha ez mégis megtörténik, az egyik lehetséges megoldás az ajándékutálványok bevetése.

Karácsonyi ajándék

Hátrányból előny?

Alábecsülte a karácsony előtti időszakra való felkészülést, és most fogytán az áru? A helyzet roppant gyakori. Tapasztalatot igényel ugyanis, hogy miként kell helyesen megbecsülni, mely termékek lesznek érdekesek a szezonban, majd jó előre készletezni kell azokat.

A túlságosan leterhelt ügyfélszolgálat, az üres raktár, valamint a szállítással kapcsolatos problémák miatt előfordulhat, hogy nem minden kereskedő emlékszik szeretettel a karácsony előtti időszakra. Ha alábecsülte a karácsonyi előkészületeket, ajándékutalványok felajánlásával még menthető a helyzet. Mire kell figyelni, mielőtt bevezeti őket?

Nem csak karácsony előtt hasznos

Természetesen az ajándékutalványok nem csupán egy esetleges katasztrófa elhárítását szolgálják a karácsony előtti időszakban, amikor már nincs elég portéka. Nemcsak önnek, az eladónak előnyös ez a megoldás, hanem az ügyfeleknek is. Üzleti szempontból egy teljesen előnyös pénzforgalmi forrás, ugyanakkor lehetőség is az ügyfél megtartására, ill. új vásárlók megszerzésére (az ajándékutalvány címzettjére gondolunk).

A vásárló számára akkor lesz megfelelő megoldást az utalvány, ha nem tudják pontosan, mivel kedveskedjenek a szeretteiknek, és így rájuk bízzák a konkrét ajándék kiválasztását. Hasonlóan jó döntés, ha az utolsó pillanatban keresnek ajándékot.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy az ajándékutalványok egyben érdekes marketingeszközként is szolgálhatnak. Megfelelő módon felhasználhatja őket arra, hogy újabb vásárlásra motiválja a látogatót, vagy kombinálhatja az utalványt bizonyos kedvezménnyel vagy egyéb előnyökkel, például hűségkedvezményekkel.

Ajándékutalvány

Mielőtt ajándékutalványokat kezd árulni

Mielőtt az ajándékutalványokat felveszi a webáruház kínálatába, alaposan gondoljon át néhány feltételt, és ne feledje el módosítani az üzleti feltételeket. Mire ügyeljen mindenképpen?

Forma és dizájn

A többi termékhez hasonlóan ez esetben is fontos, hogy milyen formában ajánlja fel az ajándékutalványt. Kellően vonzónak kell lenni az ajánlatnak, ezért alaposan gondolja át a megjelenést. Gondolja át azt is, milyen módon jut el a megrendelőhöz.

A gyakorlatban az utalványokat leggyakrabban a teljes összeg befizetése után e-mailben küldik ki, majd a vásárló maga nyomtatja ki az utalványt. Sok vásárló számára ez egy gyors módja annak, hogy ajándékhoz jusson. Ugyanakkor arra is jó felkészülni, ha valaki esetleg postán szeretné megkapni az utalványt, vagy szívesen fizetne az „ünnepibb csomagolásért”.

Alapvetően a törvény nem ír elő konkrét formát az ajándékutalványokra vonatkozóan, ám a félreértések elkerülése érdekében jó egyértelműen feltüntetni az utalványon az értéket (pénzbeli kifejezés, kedvezmény mértéke stb.), a felhasználás helyét, módját, érvényességi idejét.

A felhasználás feltételei

Mivel előfordulhat, hogy maga az utalvány nem elég nagy méretű fizikailag ahhoz, hogy az összes felhasználási feltétel feltüntethető legyen rajta, érdemes erre a célra egy aloldalt létrehozni a webáruházában, ahol minden feltételt egyértelműen, ugyanakkor pontosan feltüntet. A következő feltételeket semmiképpen sem szabad kihagyni:

Mint látható, az ajándékutalvány felhasználásának feltételei valóban széleskörűek lehetnek. Meghatározásukkor ne feledje, hogy ne csak az ön, de a vásárlók szempontjából is tisztességesen legyen minden meghatározva. Ne feledje, hogy az utalványért vásárló ügyfél nem kerülhet kevésbé előnyös helyzetbe, mint egy más módon fizető vásárló. Például nem tagadhatja meg az ajándékutalványt fizető vásárlótól a visszaküldést 14 napon belül, és nem állhat el a szerződéstől.

Általános üzleti feltételek módosítása

Tartsa szem előtt, hogy az ajándékutalványokra, azok kibocsátására és felhasználására vonatkozó feltételeket az általános szerződési feltételekben is rögzíteni kell. Végülis a vevő a rendelés leadása előtt ezekkel a feltételekkel egyetért. Ezért tehát ne felejtse el módosítani a feltételeket.

Bejegyzés navigáció

Írjon megjegyzést

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Üzenet elküldésével elfogadja az adatvédelmi irányelveket