Ahhoz, hogy egy webáruház pénzt hozzon, nem feltétlenül kell szuper cool trendi modernnek lennie. Magához kell vonzania a látogatókat, és tudnia kell eladni a termékeket. És nemcsak a szavak adnak el – a dizájn is. Azt, hogy hogyan kell kinéznie egy internetes áruháznak, a mai cikkünkben mondjuk el.
Az első kérdés, amit fel kell tennie magának, amikor webáruháza megjelenését mérlegeli, hogy „Milyen indoka van a vásárlónak a terméke megvásárlására?” Az emberek leggyakrabban azért vásárolnak, mert:
Ha például metszőollót vásárol, akkor bizonyára metszőollóra van szüksége. Az érdekli, milyen anyagból készült, hol gyártották, milyen méretű, mennyibe kerül, mikor kapja meg, és milyen szerviz jár a vásárláshoz. Nem éppen a színe érdekli, és nem kell hozzá egy szalmakalapban boldogan mosolygó kertésznőt látnia, ahogyan a buja hortenziáit metszi éppen.
Ha olyan termékeket kínál, amelyeket az emberek azért vásárolnak, hogy a segítségével megcsináljanak, elkészítsenek vagy elérjenek valamit, térjen egyenesen a lényegre. Az ilyen termékeket kínáló oldalak legyenek átláthatóak, tele műszaki adatokkal és tényekkel, és azokon a vásárlás legyen nagyon gyorsan végbevihető.
Olyan termékcsaládok esetében, amelyeknél az egyes termékeket gyártók egész sora szállítja, ugyanazt a célt szolgálják, és csak a részletekben különböznek (pl. háztartási nagygépek és elektronika), mindig érdemes lehetővé tenni az egyes termékek összehasonlítását.
Nemcsak a nők imádják a vásárláshoz kapcsolódó élményt és tapasztalatot. Rengeteg termék esetében a vásárlási élmény a vevő szempontjából valójában sokkal fontosabb, mint magának a terméknek a megszerzése. Ha az ön vásárlói élményt szeretnének, adja meg nekik.
Ha nadrágot keres, nemcsak a nadrágok között néz körül. Megnézi a pólókat, cipőket, öveket, táskákat is, és bepillant a kozmetikumokba is. És egész idő alatt szép dolgokat szeretne látni. Az olyan termékek esetében, mint a ruházati cikkek, design kiegészítők vagy például az egzotikus ételek, a bemutatás módja játssza a legnagyobb szerepet. Öltönyök esetében a weboldalnak elegánsnak és fényűző hatást keltőnek kell lennie, etno termékeknél pedig egzotikus hangulatot kell árasztania.
Az ilyen típusú termékválasztéknál elsősorban a vizuális megjelenítésre kell helyezni a hangsúlyt. Készítsen szép fényképeket és írjon meggyőző, magával ragadó szövegeket. Tájékoztasson történetek útján. A weboldal hangulatának meg kell ragadnia a vásárlókat, és pozitív érzéseket kell keltenie bennük.
A célcsoport egy további tényező, amelyet a webdesignernek figyelembe kell vennie a webáruház létrehozásakor. A fiatalabb vásárlók számára készült weboldal megjelenése merészebb és dinamikusabb lehet, mint az időseknek szánt webáruházaké és fordítva. A férfiak és nők számára készített design között is különbség van. Jó példa erre a Gillette Venus és a Gillette Fusion Power borotvatok.
Ön sem egy drogériában akar banánt vásárolni, hanem a zöldségesnél. Webáruháza megjelenésének eldöntésekor képzelje el, hogyan néz ki az a hagyományos bolt, ahol meg szeretné venni az adott terméket. Hobbi marketről van szó, ahol csavarhúzókat választ egy megbízható gyártótól? Hagyja, hogy a vásárló a lehető leggyorsabban megtalálja önnél a keresett darabot. Vagy egy butik, ahol úgy érzi magát, akár a Micsoda nőben? Akkor hagyja, hogy a vásárlóiban is ilyen érzést keltsen webáruháza.
A webdesign nem egzakt tudomány, hanem egy szabad művészeti ág. Aligha fog kávét kínálni egy kék webáruházban, vagy karácsonyi dekorációkat egy kanárisárga weboldalon. Használja józan eszét, saját érzéseit, és végül bízzon a webdesignerek tapasztalatában.
A weboldal megjelenése kétségkívül fontos szerepet játszik a vásárlók döntéseiben, de ne tulajdonítson neki túl nagy jelentőséget. Sokkal fontosabb a funkcionalitása, az áttekinthetősége, és hogy felhasználóbarát legyen. Nem az a feladata, hogy ellenállhatatlan látványt kínáljon a vásárlónak. Ön termékeket akar eladni. És ehhez az kell, hogy használni tudják a weboldalt. Soha ne legyen fontosabb a design a funkcionalitásnál és használhatóságnál.
Írjon megjegyzést