Webáruházat indítunk 5: Hogyan néz ki egy olyan webáruház, ahol az emberek vásárolni akarnak

Ahhoz, hogy egy webáruház pénzt hozzon, nem feltétlenül kell szuper cool trendi modernnek lennie. Magához kell vonzania a látogatókat, és tudnia kell eladni a termékeket. És nemcsak a szavak adnak el – a dizájn is. Azt, hogy hogyan kell kinéznie egy internetes áruháznak, a mai cikkünkben mondjuk el.

Webáruház indítása, design - cover

Az első kérdés, amit fel kell tennie magának, amikor webáruháza megjelenését mérlegeli, hogy „Milyen indoka van a vásárlónak a terméke megvásárlására?” Az emberek leggyakrabban azért vásárolnak, mert:

Azt vásárolok, amire szükségem van

Ha például metszőollót vásárol, akkor bizonyára metszőollóra van szüksége. Az érdekli, milyen anyagból készült, hol gyártották, milyen méretű, mennyibe kerül, mikor kapja meg, és milyen szerviz jár a vásárláshoz. Nem éppen a színe érdekli, és nem kell hozzá egy szalmakalapban boldogan mosolygó kertésznőt látnia, ahogyan a buja hortenziáit metszi éppen.

Ha olyan termékeket kínál, amelyeket az emberek azért vásárolnak, hogy a segítségével megcsináljanak, elkészítsenek vagy elérjenek valamit, térjen egyenesen a lényegre. Az ilyen termékeket kínáló oldalak legyenek átláthatóak, tele műszaki adatokkal és tényekkel, és azokon a vásárlás legyen nagyon gyorsan végbevihető.

Olyan termékcsaládok esetében, amelyeknél az egyes termékeket gyártók egész sora szállítja, ugyanazt a célt szolgálják, és csak a részletekben különböznek (pl. háztartási nagygépek és elektronika), mindig érdemes lehetővé tenni az egyes termékek összehasonlítását.

Azért vásárolok, mert szeretek vásárolni

Nemcsak a nők imádják a vásárláshoz kapcsolódó élményt és tapasztalatot. Rengeteg termék esetében a vásárlási élmény a vevő szempontjából valójában sokkal fontosabb, mint magának a terméknek a megszerzése. Ha az ön vásárlói élményt szeretnének, adja meg nekik.

Ha nadrágot keres, nemcsak a nadrágok között néz körül. Megnézi a pólókat, cipőket, öveket, táskákat is, és bepillant a kozmetikumokba is. És egész idő alatt szép dolgokat szeretne látni. Az olyan termékek esetében, mint a ruházati cikkek, design kiegészítők vagy például az egzotikus ételek, a bemutatás módja játssza a legnagyobb szerepet. Öltönyök esetében a weboldalnak elegánsnak és fényűző hatást keltőnek kell lennie, etno termékeknél pedig egzotikus hangulatot kell árasztania.

Az ilyen típusú termékválasztéknál elsősorban a vizuális megjelenítésre kell helyezni a hangsúlyt. Készítsen szép fényképeket és írjon meggyőző, magával ragadó szövegeket. Tájékoztasson történetek útján. A weboldal hangulatának meg kell ragadnia a vásárlókat, és pozitív érzéseket kell keltenie bennük.

Nemcsak az a fontos, hogy mikor, hanem az is, kinek értékesít

A célcsoport egy további tényező, amelyet a webdesignernek figyelembe kell vennie a webáruház létrehozásakor. A fiatalabb vásárlók számára készült weboldal megjelenése merészebb és dinamikusabb lehet, mint az időseknek szánt webáruházaké és fordítva. A férfiak és nők számára készített design között is különbség van. Jó példa erre a Gillette Venus és a Gillette Fusion Power borotvatok.

Hol meríthetünk inspirációt

Ön sem egy drogériában akar banánt vásárolni, hanem a zöldségesnél. Webáruháza megjelenésének eldöntésekor képzelje el, hogyan néz ki az a hagyományos bolt, ahol meg szeretné venni az adott terméket. Hobbi marketről van szó, ahol csavarhúzókat választ egy megbízható gyártótól? Hagyja, hogy a vásárló a lehető leggyorsabban megtalálja önnél a keresett darabot. Vagy egy butik, ahol úgy érzi magát, akár a Micsoda nőben? Akkor hagyja, hogy a vásárlóiban is ilyen érzést keltsen webáruháza.

A webdesign nem egzakt tudomány, hanem egy szabad művészeti ág. Aligha fog kávét kínálni egy kék webáruházban, vagy karácsonyi dekorációkat egy kanárisárga weboldalon. Használja józan eszét, saját érzéseit, és végül bízzon a webdesignerek tapasztalatában.

Elsősorban használható

A weboldal megjelenése kétségkívül fontos szerepet játszik a vásárlók döntéseiben, de ne tulajdonítson neki túl nagy jelentőséget. Sokkal fontosabb a funkcionalitása, az áttekinthetősége, és hogy felhasználóbarát legyen. Nem az a feladata, hogy ellenállhatatlan látványt kínáljon a vásárlónak. Ön termékeket akar eladni. És ehhez az kell, hogy használni tudják a weboldalt. Soha ne legyen fontosabb a design a funkcionalitásnál és használhatóságnál.

Bejegyzés navigáció

Írjon megjegyzést

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Üzenet elküldésével elfogadja az adatvédelmi irányelveket