Lassan közeledik a karácsonyi őrület, amely az ország legtöbb webáruházát eléri. Ha önnek is van karácsonyi termékválasztéka, akkor ez önt is érinti. Ne késsen le róla, és tervezze meg előre marketingkampányait! Hogyan készüljünk fel a karácsonyra a SEO szempontjából?
Folytassa az optimalizálást ugyanúgy, mint máskor – időben. Ahhoz, hogy elvarázsolja a keresőmotorokat, már ősszel tegyen konkrét lépéseket, de bátran belekezdhet már a nyár folyamán is. Vegye figyelembe azt, hogy némely változások csak több hónap után jelennek meg, ezért érdemes minél előbb elindítani SEO-kampányát. Mik tehát a karácsonyi SEO tippjeink?
Releváns tartalom létrehozásához nagyon jó dolog, ha van egy kidolgozott kulcsszóelemzése. Egy ilyen karácsonyi kulcsszókészlet segít önnek megcélozni a szezonális általános és long tail kifejezéseket, és ezáltal nagyszerű céloldalakat létrehozni a blogjában és a webáruházában. De ne hagyja, hogy elragadja az óriási keresettség. Az ilyen kulcsszavaknak gyakran nagyon konkurens a jellegük, és nehéz velük felkerülni a keresési eredmények legelejére (SERP). Ezért inkább a kevésbé keresett és konkrétabb kifejezésekre összpontosítson, amelyeknek általában nagyobb a konverziós arányuk.
Az ár természetesen nagy szerepet játszik a vásárlók döntéshozatalában. Sok embernek egyáltalán nincs elképzelése arról, hogy pontosan mit is keres. Ilyen esetben előállhat például egy cikksorozattal, és megcélozhatja az olyan kombinációkat, mint az ajándék + férfi/nő, ajándék + családtag stb. Az ilyen céloldalak nemcsak karácsonykor, hanem például születésnapokon, névnapokon, évfordulóknál és egyéb alkalmakkor is hasznosak lehetnek.
De ne feledkezzen meg a termékekről sem! Ha vannak olyan termékei, amelyeket a kulcsszavak szerint lehet csoportosítani, készítsen hozzájuk külön céloldalakat. Ehhez kapcsolódik a következő pont is.
A meta title és a description az első, amit a potenciális vásárló meglát a SERP-ben. Ezért győződjön meg róla, hogy mindent rendesen és megfelelően kitöltött a karácsonyi választékot kínáló oldalakon. Megint meríthet a kulcsszavakból. De ügyeljen rá, hogy minden, amit kitölt, legyen természetes. Egy hat kulcsszóból álló címsor, csak azért, hogy elkápráztassa a keresőmotort, nem a legjobb megoldás. Sem a vásárlók, sem a keresőmotorok számára.
Gondoskodjon továbbá a képek alternatív szövegéről. A képalapú keresést évről évre többen használják, és az ún. Alt képcímke az egyik legfontosabb tényező, amely meghatározza a helyezését a keresési találatok között.
A Google Trends egy nagyszerű eszköz a Google-tól, amelyben visszanézhet a múltba, és megnézheti, mi volt a „trendi” az elmúlt években. Az alkalmazás nem a konkrét keresettséget, hanem a keresettség egyértelmű alakulását mutatja meg önnek az időben. Most már tudja, hogyan és mikor kezdjen el készülni. Az eszközben a kép alapú keresés trendjeit is nyomon tudja követni.
Ha ön széles karácsonyi termékválasztékot tud kínálni a vásárlóknak, mindezt olyan minőségi tartalommal, amely megkönnyíti számukra a választást, fontolja meg az ún. mikroweboldalak létrehozását a webáruházon belül. Lehet az egy külön, széles termékkategória vagy akár egy külön weboldal, amely internetes áruházához kapcsolódik. Ezt az oldalt így tartalommal töltheti meg, és az a saját életét élheti a keresőmotorokban.
A mikroweboldal létrehozása és fenntartása kezdetben rendkívül munka- és időigényes lehet. Ezért mérlegelje, hogy megéri-e az ilyen befektetés. Egy ilyen weboldal azonban fokozatosan erősödik, és nagy lehetőségeket kínál – főként a linképítés terén. A létrehozott tartalmat folyamatosan frissítheti, és „üdén” tarthatja.
A belső linkek mind a SEO, mind magának a potenciális vásárlóinak az ön weboldalán történő navigációja szempontjából fontosak. A weboldalon található linkeknek a legfontosabbhoz – kategóriákhoz, termékekhez – kell vezetniük. Ellenőrizze, hol és hány darab belső link van az egyes weboldalakon. Ezután győződjön meg arról, hogy oda mutatnak, ahová a vásárlókat irányítani szeretné. A karácsonyi különkiadás esetében ez különösen fontos.
Az organikus keresés az egyik legfontosabb és leggyakrabban használt online marketingcsatorna. De hiba lenne, ha csak erre koncentrálna. Ezért karácsonykor soha ne csak a SEO-kampányra hagyatkozzon, kezelje átfogóan a marketinget.
Ne feledkezzen meg a kontextuális hirdetésekről (display, bannerek). Ezek a weboldalakon vagy a keresőmotorokban jelennek meg. Segítségükkel elérheti azokat a felhasználókat, akik egy adott téma iránt érdeklődnek. Az ún. remarketing segítségével megszólíthatja azokat a felhasználókat is, akik már egyszer meglátogatták a webáruházát. De itt már szükség van valamilyen tőkére is, fizetni kell a kattintásokért (PPC). A kontextuális hirdetések készítéséhez a Google Ads eszközeit is használhatja, és itt is hasznát veszi a kulcsszóelemzésnek.
Az online marketing manapság semmire sem megy az olyan közösségi hálózatok nélkül, mint például a Facebook vagy az Instagram. Segítségükkel visszajelzést kaphat vásárlóitól, és ismertetni tudja terveit és sikereit. Az e-mailingről sem érdemes elfeledkeznie. Ez az értékesítés támogatásának és új kapcsolatok szerzésének fontos forrása.
A termékösszehasonlítók is sok pénzt hozhatnak önnek. Még akkor is, ha a vásárló a konkurenciánál választott magának valamilyen terméket, azt a kedvezőbb árnak, plusz ajándéknak vagy egy jó értékelésnek köszönhetően végül önnél is megveheti.
Írjon megjegyzést