Annak az élménynek a minősége, amit a vásárló akkor tapasztal meg, amikor átveszi a csomagot és elkezdi kicsomagolni, webáruházanként teljesen eltérő. A webáruházak gyakran figyelmen kívül hagyják a vásárlási folyamatnak ezt a részét, annak ellenére, hogy minimális pluszköltséggel nagyot nőhetnének a vásárlók szemében, és 100%-kal javíthatnák a kicsomagolás élményét.
Egy dupla fenekű, kemény doboz, amely megvédi az árut a szállítók nemritkán durva kezelésétől, biztosan jól fog jönni. Az olyan árut, amely átnedvesedhet, a biztonság kedvéért tegye műanyag csomagolásba, vagy magát a dobozt tekerje be sztreccsfóliába, hogy ne érhesse nedvesség. Az árunak a nem megfelelő csomagolás miatti sérülését mindig az eladó pénztárcája bánja. Ezenkívül egyikünk sem vágyik egy csalódott vásárlóra, akinek várnia kell az új darab kiszállítására. És gyakran a sérült áru visszaszolgáltatásáról is gondoskodnia kell. Ha ön drágább termékeket kínál a webáruházában, jobb, ha futárt küld a sérült áruért, és nem hagyja, hogy a vásárlónak az ön hibájából kelljen időt pazarolnia az áru visszaszolgáltatására.
A kisebb termékekhez kiválóan alkalmasak a különféle műanyag és buborékos borítékok is. De őszintén – azok gyakran nem a legmegfelelőbb állapotban jutnak el a vásárlóhoz, a felső papírréteg általában összegyűrődik vagy szétreped. Még ha bele is fér a terméke a buborékos borítékba, mérlegelje, hogy nem lenne-e jobb, ha papírdobozokba csomagolná az áruját. Darabonkénti beszerzési költségek a borítékok szintjén mozognak, és például a számla vagy a szórólap is sértetlen marad a dobozban.
A dobozokhoz még visszatérünk. Arra is gondolni kell, hogy a vásárlónak terméket küldünk, nem levegőt egy hatalmas dobozban negyed kiló szalmával, az egész tavalyi év összeaprított szórólapjaival vagy az éppen kéznél lévő összes fóliamaradékkal. Ha lehet, a csomagolás méretét a szállított termékhez igazítsa úgy, hogy ne kelljen a vásárlót egy halom hulladékkal terhelnie. Maga az áru csomagolása is a cégét prezentálja, az nemcsak egy elengedhetetlenül szükséges dolog, amit valahogy meg kell oldania úgy, hogy a lehető legtöbbet spóroljon rajta.
Tegye olyan könnyűvé a kicsomagolást, amennyire csak tudja. Nincs annál idegesítőbb, mint egy aszimmetrikus termék tizenöt percig tartó kivagdosása tíz méter sztreccsfóliából, melyet ráadásul néhány méter ragasztószalaggal is körbetekert. Ha nem tudja másképp becsomagolni a terméket, használjon inkább erősebb fóliát, amelyből kevesebb réteg is kellő védelmet nyújt. Ha a termékhez számlát is nyomtat vagy szórólapokat mellékel, ahelyett, hogy azokat közvetlenül a dobozba tenné, ragassza külön borítékban a csomag tetejére. Ezzel eléri azt, hogy a vásárló észrevegye az iratokat, és még véletlenül se nyírja szét őket.
Egy jól megválasztott apró ajándéknak mindig megörül a vásárló, jobban az emlékezetébe vésődik, és valószínűbb, hogy visszatér az áruházába. Néhány szem aszalt gyümölcs, egy prémium csokiszelet az ön márkanevével vagy egy karácsonyi mézeskalács minden édesszájút megörvendeztet. Ha módjában áll, szabja személyre az ajándékot, így még inkább javítani tudja a vásárlói élményt. Jó lépés lehet egy mellékelt kedvezménykupon is a következő vásárlásra, amit a vásárló saját maga is felhasználhat, vagy ajándékba adhatja, így ön új vásárlóra tesz szert.
Higgye el, hogy a termékek kicsomagolását is finomítani lehet a legapróbb részletekig. Egyesek a szórólapok sorrendjére is ügyelnek, és pontosan megjelölik azt a helyet, ahol a vásárlónak fel kell vágnia a csomagot vagy szét kell szednie a ragasztást. Olyan különleges gyorszáró dobozok is léteznek, melyeket csak egyféleképpen lehet felnyitni. Így Ön csak nyerhet a csomag tartalmával, mert tudja, hogy azt a vásárló a legnagyobb valószínűséggel úgy fogja felnyitni, ahogyan ön szeretné. A csomag tartalmát akár illatosíthatja is – úgy, hogy például egy illatpálcát helyez bele, vagy bekeni a csomagot valamilyen esszenciával. Ez főként a drágább ruhák, anyagok vagy lakáskiegészítők esetében javasolt. A termékhez saját kézzel írt üdvözlőlapot is mellékelhet, a dobozra valamilyen szokatlan matricát, jókívánságot vagy bármi olyat ragaszthat, amit a vásárlók az ön márkájával hoznak majd összefüggésbe.
Írjon megjegyzést