7 tipp a sikeres webáruházhoz

Magyarországon körülbelül 7000 webáruház létezik. És évről évre újak jelennek meg. Szeretné, hogy a vásárlók a konkurens internetes áruházak közül gyakrabban válasszák éppen az önét? Próbálja ki alábbi tippjeinket.

Sikeres webáruház

1. Szerezzen versenyelőnyt

A versenyelőny a legalapvetőbb módja annak, hogyan tud a többi webáruház között szó szerint kilépni a sorból. A minőségi termékek széles választéka, a vásárlók egyedi megközelítése, de például a rendszeres kedvezmények sem fognak segíteni ebben. Az extra gyors kiszállítás, az összes méret készleten tartása vagy az ingyenes tanácsadás a válogatás során már egy fokkal jobb. Keressen valamit, amiben igazán jó, a vásárlók ezt értékelni fogják, a konkurencia pedig nehezen tudja majd utánozni. És persze ne felejtse el a vásárlók tudomására hozni a versenyelőnyét.

2. Kínáljon olyan terméket, amely sehol máshol nem kapható

Sok – legfőképpen kezdő – webáruházas a jól bevált választékra támaszkodik, amely iránt állandó a kereslet. Az olyan termékkategóriákat, mint például a mobiltelefonok, parfümök, kávé és tea egy sor nagyobb és már ismert üzlet értékesíti. Őket nehezebben tudja legyőzni a versenyben. Ha ön kisebb webáruházat indít vagy tervez működtetni, a siker titka a specializációban rejlik. Keressen magának egy szűk termékkört, amely iránt csak egy speciális célcsoport érdeklődik.

3. Állítsa össze a vásárlói profilját

Tudja, kik az ön vásárlói? Azoknak a webáruház-tulajdonosoknak, akikkel eddig találkoztam, csak nagyon megközelítőleges elképzelésük volt róla. A persona, vagyis az ideális vásárló modellje segít önnek megérteni, kik is valójában az ön vásárlói, mire van szükségük, és mi jár a fejükben, amikor az ön webáruházában vásárolnak. Az ideális vásárlót először papíron modellezze. Írjon össze mindent, amit tud róla. Életkorát, nemét, családi állapotát, munkáját, hobbiját, életstílusát. Adjon neki nevet és konkrét formát, például egy újságból vagy fotóbankból kiválasztott fénykép segítségével.

Az ideális vásárló modellje egy jó kezdet. De a biztonság kedvéért ellenőrizze, mennyire felelnek meg a hipotézisei a valóságnak. Ebben segítenek önnek az értékesítési rendszer adatai, a weboldal látogatottságára vonatkozó információk, az írásbeli referenciák, vagy a konkrét vásárlókkal folytatott élő vagy telefonos beszélgetések. Az összeállított mintavásárlóját tegye jól látható helyre, például az íróasztala fölé. Térjen vissza hozzá mindig, amikor valamilyen változást készül bevezetni, ha szöveget ír vagy valamilyen panaszt kezel. Meglátja, hogy számos dolog sokkal könnyebben megy majd.

4. Hozzon létre saját tartalmat

Ha beírja a böngészőbe lényegében bármilyen termék nevét, hasonló eredményeket fog kapni. Egy teljes oldalt bejegyzésekkel, teljesen egyforma képekkel és ugyanazokkal a gyártói szövegekkel. Emiatt nem csoda, ha a vásárló az ár alapján dönt, vagy egyszerűen abban a webáruházban vásárol, ahol már regisztrált. Keltse fel a vásárlók érdeklődését eredeti szövegekkel és saját készítésű termékképekkel. Kínáljon nekik tippeket a termékei használatára, recepteket, útmutatókat. A kevésbé ismert kifejezéseket szótár segítségével magyarázza el. Mutassa meg különféle szakmai cikkekkel, videókkal vagy infografikákkal, hogy otthon van a szakterületén. Ott, ahol a vásárló beleolvas a szövegekbe, valószínűleg vásárolni is fog.

5. Tartsa be a márka tonalitását

Ha egyedül működteti a webáruházát, ez a rész paradox módon egyszerűbb lesz. Mivel ön mindig ugyanúgy beszél, ír, e-mailez és telefonál. Saját magát adja, és ez elég. Néhány alkalmazottal már nehezebb az egységes kommunikációs vonal fenntartása. Milyen hangon beszél a márkája? Nyíltan, barátságosan, vagy inkább udvariasan és formálisan? Magáz vagy tegez? És mi a helyzet a köznyelvi kifejezésekkel vagy a szlenggel? Mindehhez érdemes összeállítani írásban egy világos és érthető szabályzatot. Így tudja elérni azt, hogy a vásárlók ugyanazt a közlést kapják az összes marketingcsatornán keresztül. Márkája pedig ennek köszönhetően konzisztensebb és érthetőbb lesz a számukra.

6. Kerülje a felesleges leárazásokat

A kedvezmény az egyik leggyakrabban alkalmazott marketingeszköz a magyar piacon. Annyi van belőle, és annyira általánosak, hogy a vásárlók szemében már nem hatnak ösztönzőleg. Önnek pedig csak feleslegesen csökkentik a nyereségét. A kedvezménynek valójában csak akkor van értelme, ha a vásárló kívánt magatartását jutalmazza vele. Nagyobb mennyiségű áru vásárlása, az elköltött összeg, készpénzes fizetés, új ügyfél ajánlása vagy a szolgáltatás szezonon kívüli igénybevétele ellenében. Bánjon úgy a kedvezményekkel, mint a ritka fűszerrel. Az eredményt nemcsak ön, hanem a vásárlói is érezni fogják.

7. Ügyeljen a kapcsolattartásra

Széles választék, jó árak és gyönyörű webes grafika – mindezt egy pillanat alatt le tudja lőni egyetlen dolog: a nem megfelelő kommunikáció. Válasz nélkül hagyott vásárlói kérdések. Egy ügyfélvonal, amelyen senki nem válaszol. Érthetetlen nyelven írt e-mailek. Nem egyértelmű üzleti feltételek és megoldatlan panaszok. Mindez nagyon könnyen megfoszthatja önt az ügyfelektől. Ne hagyja, hogy a vásárlók idiótaként érezzék magukat, miután felvették önnel a kapcsolatot. Ehelyett próbáljon meg segíteni nekik. A vásárlók ezt értékelni fogják. A webáruháza pedig virágozni fog.

Bejegyzés navigáció

Írjon megjegyzést

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Üzenet elküldésével elfogadja az adatvédelmi irányelveket