A webáruházak leggyakoribb hibái a PPC-ben

Rengeteg online tartalom, minőségi videók, tucatnyi konferencia és tréning. Ennek ellenére a PPC kampányokban ugyanazok a hibák ismétlődnek újra és újra. A Shoptetnél elegünk lett ebből, és a leggyakoribb problémák feltérképezése céljából ingyenes audit lehetőségét kínáltuk fel az ügyfeleinknek. Több mint 60 fiókon rágtuk át magunkat önök helyett. Az eredményeket és ajánlásainkat alább találja.

Google Ads

Termékkampányok (Shopping ads)

A termékkampányok, vagyis a Shopping adsek minden webáruház alfája és omegája, ennek ellenére rengeteg hibát követnek el bennük. Ha tehát még nem rendelkezik velük, mindenképp állítsa be őket. És ha már megtette, olvasson tovább.

A leggyakoribb hiba, amivel találkoztunk az volt, hogy az ügyfelek egyetlen nagy kampányt használtak, és egységes CPC-t állítottak be hozzá. Így ugyanazt a kattintásonkénti árat kínálták egy 4000 forintos kerékpáros táskáért, mint magáért a 140 ezres kerékpárért. Hogy van ez helyesen? Két megközelítés létezik:

  1. Az egyik, ha a termékár vagy árrés alapján felosztja a kampányát, és mindegyikhez beállítja a megfelelő kattintásonkénti árat. Hogy mi a teendő a csoportokkal, olvassa el itt.
  2. Próbálja ki az okos kampányokat (smart campaigns) a Google Ads-ben. Ezek a kampányok a gépi tanulás alapján automatikusan a megfelelő kattintásonkénti árat kínálják fel a megfelelő publikumnak. Viszont az elindításukhoz kell, hogy legyen néhány konverzió a fiókjában. Az útmutató szerint tudja beállítani őket.

Egy további gyakori hiba az volt, hogy a hirdetők nem ellenőrizték a megjelenítési arányt. Az ügyfeleknél gyakran előfordult, hogy csak az esetek 20%-ában jelentek meg, amikor a vásárlók a termékeiket keresték.

  1. Emiatt ajánlatos ellenőrizni a keresési lekérdezéseket, és törölni azokat, amelyek csökkentik a hirdetési pontszámot, vagy nincs konverziójuk. Így többet tud kihelyezni a költségvetéséből a releváns lekérdezésekre.
  2. Azoknál a termékcsoportoknál, amelyek jó eredményeket hoznak, emelje a kattintásonkénti árat. Az ajánlatszimulátor segítségével felbecsülheti, érdemes-e emelnie az ajánlatot, vagy már túllépi a határt az árrésével.

Keresési kampányok

Ön már beállította a termékkampányait? Rendben, folytassuk a kereséssel. Mi volt az, amivel ismételten találkoztunk?

A hirdetések hiányzó kiterjesztése a keresőhálózatban. Nagy kár csak azért elveszteni a keresési teret, mert nem állította be a reklámok kiterjesztését. Nézze meg a Google Súgót, és állítsa be a szükséges kiterjesztéseket.

Nem megfelelő egyezéskezelés vagy kampányfelépítés. Nem, tényleg nem lehet a kerékpáros táska egy összeállításban magával a kerékpárral. Észszerűen, kategóriák, márkák és alkategóriák szerint szerkessze az összeállításokat.

Elveszített megjelenítések az alacsony költségvetés miatt. Talán a legnagyobb hiba, amit elkövethet. Ezért gyorsan hozzon létre a fiókjában egy Elveszített megjelenítések aránya (költségvetés) oszlopot, és ellenőrizze. Ha több mint 0% elveszített megjelenítést lát benne, ez azt jelenti, hogy alacsony költségvetést állított be, és minden egyes kattintásért többet fizet a kelleténél. Hogyan tudja ezt megoldani?

  1. Ha kampányai jól teljesítenek, növelje a napi költségkeretet legalább az Elveszített megjelenítések aránya (költségvetés) mutató szerint elveszített százalékkal.
  2. Ha kampányai nem teljesítenek jól, csökkentse a reklámcsoportok CPC-jét az Elveszített megjelenítések aránya (költségvetés) mutató szerint elveszített százalékkal.

Miért olyan fontos ez? Megmutatjuk egy példán – tegyük fel, hogy a napi költségkeretét 1000 forintra állította be, az elveszített megjelenítések aránya 50%, és jelenleg 100 forintot fizet egy kattintásért. Tehát minden nap 100 kattintást vásárol, de további 100-at elveszít. Ha a kattintásonkénti árat 50 forintra állítaná be, ugyanazon napi költségen 200 kattintást szerez, ráadásul nem veszít el egy potenciális vásárlót sem. És igen, ez a hiba a vizsgált fiókok több mint felénél megjelent.

Remarketing kampányok

Ezek olyan kampányok, melyek az esetek többségében működnek a webáruházaknál. Vagyis elsősorban a dinamikusak. És mi volt a leggyakoribb hiba, amit ezeknél a kampányoknál találtunk?

A kampánynak nem volt gyakorisági korlátja. Mi lehet idegesítőbb a vásárló számára, mint egy hirdetés, amely naponta tízszer vagy hússzor jelenik meg neki? Talán semmi. Ezért ellenőrizze kampányaiban – abban az esetben, ha nem használ CPA-t vagy ROAS-t – hogy beállította-e a gyakorisági korlátot. És mi a megfelelő szám? Ezt nem árulja el senki, ezért teszteljen, és elemezze a konverzióárakat és a dinamikus remarketing CTR-jét.

A kampányban nem állította be a mobilalkalmazások kizárását. Az alacsony konverziós arány miatt a legtöbb ügyfélnek nem éri meg bekapcsolni a mobilalkalmazásokat. Ezért ellenőrizze, hogy hol jelennek meg a hirdetései, és ha szükséges, zárja ki őket kampányaiból. Itt megtudhatja, hogyan.

Bejegyzés navigáció

Írjon megjegyzést

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Üzenet elküldésével elfogadja az adatvédelmi irányelveket