A webáruházak leggyakoribb hibái a PPC-ben

Rengeteg online tartalom, minőségi videók, tucatnyi konferencia és tréning. Ennek ellenére a PPC kampányokban ugyanazok a hibák ismétlődnek újra és újra. A Shoptetnél elegünk lett ebből, és a leggyakoribb problémák feltérképezése céljából ingyenes audit lehetőségét kínáltuk fel az ügyfeleinknek. Több mint 60 fiókon rágtuk át magunkat önök helyett. Az eredményeket és ajánlásainkat alább találja.

Termékkampányok (Shopping ads)

A termékkampányok, vagyis a Shopping adsek minden webáruház alfája és omegája, ennek ellenére rengeteg hibát követnek el bennük. Ha tehát még nem rendelkezik velük, mindenképp állítsa be őket. És ha már megtette, olvasson tovább.

A leggyakoribb hiba, amivel találkoztunk az volt, hogy az ügyfelek egyetlen nagy kampányt használtak, és egységes CPC-t állítottak be hozzá. Így ugyanazt a kattintásonkénti árat kínálták egy 4000 forintos kerékpáros táskáért, mint magáért a 140 ezres kerékpárért. Hogy van ez helyesen? Két megközelítés létezik:

  1. Az egyik, ha a termékár vagy árrés alapján felosztja a kampányát, és mindegyikhez beállítja a megfelelő kattintásonkénti árat. Hogy mi a teendő a csoportokkal, olvassa el itt.
  2. Próbálja ki az okos kampányokat (smart campaigns) a Google Ads-ben. Ezek a kampányok a gépi tanulás alapján automatikusan a megfelelő kattintásonkénti árat kínálják fel a megfelelő publikumnak. Viszont az elindításukhoz kell, hogy legyen néhány konverzió a fiókjában. Az útmutató szerint tudja beállítani őket.

Egy további gyakori hiba az volt, hogy a hirdetők nem ellenőrizték a megjelenítési arányt. Az ügyfeleknél gyakran előfordult, hogy csak az esetek 20%-ában jelentek meg, amikor a vásárlók a termékeiket keresték.

  1. Emiatt ajánlatos ellenőrizni a keresési lekérdezéseket, és törölni azokat, amelyek csökkentik a hirdetési pontszámot, vagy nincs konverziójuk. Így többet tud kihelyezni a költségvetéséből a releváns lekérdezésekre.
  2. Azoknál a termékcsoportoknál, amelyek jó eredményeket hoznak, emelje a kattintásonkénti árat. Az ajánlatszimulátor segítségével felbecsülheti, érdemes-e emelnie az ajánlatot, vagy már túllépi a határt az árrésével.

Keresési kampányok

Ön már beállította a termékkampányait? Rendben, folytassuk a kereséssel. Mi volt az, amivel ismételten találkoztunk?

A hirdetések hiányzó kiterjesztése a keresőhálózatban. Nagy kár csak azért elveszteni a keresési teret, mert nem állította be a reklámok kiterjesztését. Nézze meg a Google Súgót, és állítsa be a szükséges kiterjesztéseket.

Nem megfelelő egyezéskezelés vagy kampányfelépítés. Nem, tényleg nem lehet a kerékpáros táska egy összeállításban magával a kerékpárral. Észszerűen, kategóriák, márkák és alkategóriák szerint szerkessze az összeállításokat.

Elveszített megjelenítések az alacsony költségvetés miatt. Talán a legnagyobb hiba, amit elkövethet. Ezért gyorsan hozzon létre a fiókjában egy Elveszített megjelenítések aránya (költségvetés) oszlopot, és ellenőrizze. Ha több mint 0% elveszített megjelenítést lát benne, ez azt jelenti, hogy alacsony költségvetést állított be, és minden egyes kattintásért többet fizet a kelleténél. Hogyan tudja ezt megoldani?

  1. Ha kampányai jól teljesítenek, növelje a napi költségkeretet legalább az Elveszített megjelenítések aránya (költségvetés) mutató szerint elveszített százalékkal.
  2. Ha kampányai nem teljesítenek jól, csökkentse a reklámcsoportok CPC-jét az Elveszített megjelenítések aránya (költségvetés) mutató szerint elveszített százalékkal.

Miért olyan fontos ez? Megmutatjuk egy példán – tegyük fel, hogy a napi költségkeretét 1000 forintra állította be, az elveszített megjelenítések aránya 50%, és jelenleg 100 forintot fizet egy kattintásért. Tehát minden nap 100 kattintást vásárol, de további 100-at elveszít. Ha a kattintásonkénti árat 50 forintra állítaná be, ugyanazon napi költségen 200 kattintást szerez, ráadásul nem veszít el egy potenciális vásárlót sem. És igen, ez a hiba a vizsgált fiókok több mint felénél megjelent.

Remarketing kampányok

Ezek olyan kampányok, melyek az esetek többségében működnek a webáruházaknál. Vagyis elsősorban a dinamikusak. És mi volt a leggyakoribb hiba, amit ezeknél a kampányoknál találtunk?

A kampánynak nem volt gyakorisági korlátja. Mi lehet idegesítőbb a vásárló számára, mint egy hirdetés, amely naponta tízszer vagy hússzor jelenik meg neki? Talán semmi. Ezért ellenőrizze kampányaiban – abban az esetben, ha nem használ CPA-t vagy ROAS-t – hogy beállította-e a gyakorisági korlátot. És mi a megfelelő szám? Ezt nem árulja el senki, ezért teszteljen, és elemezze a konverzióárakat és a dinamikus remarketing CTR-jét.

A kampányban nem állította be a mobilalkalmazások kizárását. Az alacsony konverziós arány miatt a legtöbb ügyfélnek nem éri meg bekapcsolni a mobilalkalmazásokat. Ezért ellenőrizze, hogy hol jelennek meg a hirdetései, és ha szükséges, zárja ki őket kampányaiból. Itt megtudhatja, hogyan.

Bejegyzés navigáció

Írj megjegyzést

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Üzenet elküldésével elfogadja az adatvédelmi irányelveket