Az Instagram az egyik leggyorsabban növekvő közösségi média. A Facebookhoz viszonyítva kissé eltérően működik, főleg a vizuális elemekre és az egyszerűségre épít. Már több, mint 1 milliárd aktív felhasználója van, ezért a cégek is szívesen használják marketingeszközként.
Miért is vált olyan népszerűvé a vállalatok körében? Az Instagram által kínált funkcióknak és eszközöknek köszönhetően ön könnyen fel tudja kelteni a figyelmet a tartalmával, és meg tudja szólítani vele a jövőbeli vásárlóit. Egyúttal valós időben nyomon tudja követni az összes szükséges mutatót arról, mennyire sikeresek a történetei vagy a propagált posztjai. De ahhoz, hogy a profilja új rajongókat szerezzen, érdemes betartania néhány alapszabályt, melyeknek köszönhetően sikeres lesz a profilja.
A feed, illetve az ön falának koncepciója az egyik legfontosabb előfeltétele a követői szám organikus növelésének. A felhasználók maguktól jönnek majd, de ha már az első pillanatban nem tudja megragadni a figyelmüket, anélkül távoznak, hogy bármilyen interakciót generálnának. A két legalapvetőbb tanács:
A webáruháza és a látogatottsága elemzéséhez hasonlóan az Instagramját is elemeznie kell. Az analitikában, amely minden egyes céges profil szerves részét képezi, megtudhatja például azt, hogy mikor a legaktívabbak a követői, és mikorra érdemes beterveznie a bejegyzés közzétételét, mivel a Facebookhoz hasonlóan az Instagramon is fontosak az interakciók és az, hogy mennyire tetszik a követőknek a bejegyzés. Ha a követők esténként generálják a legtöbb interakciót, nem célszerű reggelenként közzétennie a bejegyzéseit. Egyúttal megtudhatja, mely bejegyzéseket tartják a követői érdekesnek, és melyek hozzák a legjobb eredményeket. Így pontosan tudni fogja, mire kell koncentrálnia. Egy további fontos adat a látogatottság és a bejegyzések megjelenítése.
Mielőtt közzétenné az első bejegyzéseit, tervezze meg őket egy bizonyos időre előre. A követők számának organikus növeléséhez mindenképp be kell tartania a bejegyzések közzétételi rendszerességét. Csak így képes megőrizni a koncepcióját és megtartani a rajongóit. Egy jól bevált módszer erre, ha történetet mesél, amely indokot ad a követőinek arra, hogy kövessék. Ne feledkezzen meg a hosszú távú tervről sem a tervezett akciókkal és újdonságokkal.
Használjon vizuális tervezőt a feed megjelenítéséhez. Így maximális ellenőrzés alatt tudhatja annak megjelenését. Ezenkívül az olyan fejlett tervezők, mint például a Kontentino vagy a Later az előre kiválasztott napon és időben teszik közzé a bejegyzését vagy történetét, magasabb tarifával pedig az említett analitikát is nyomon tudja követni.
Igen, a tartalom a király, és ez az Instagramon is érvényes. Az ötlet nélküli bejegyzéseknek nincs sok értelmük, azoknak a követői számára valóban érdekeseknek és szórakoztatóknak kell lenniük.
Nagyon népszerűek a Stories, vagyis rövid történetek is, amelyek 24 órán belül eltűnnek. Ezek nélkül már el sem tudjuk képzelni az Instagramot. Mindenesetre éppen a Stories az, ami nagyobb hitelességet tud adni a profiljának anélkül, hogy bármilyen módon megzavarná a feedet. Hihetetlenül jól tudja a segítségükkel közvetíteni a cégében vagy webáruházában lezajló eseményeket. Be tudja mutatni az egyes termékeket, márkákat, eseményeket vagy kampányokat, melyeket a Stories highlights segítségével meg is őrizhet a profiljában. Ezzel a funkcióval a történeteket a céljuk vagy a megjelenésük alapján külön csoportokba vagy archívumokba rendezheti. A profiljában így minden szépen rendezetten marad. Együttműködő partnerek esetében a Stories highlights nagyszerű hely lehet a népszerűsítéshez.
Ne használja a fotóbankok képeit, készítsen sajátokat. Próbáljon ihletet meríteni a youtuberek vagy influencerek posztjaiból. Lehet, hogy ez első pillantásra nem úgy tűnik, de ők egész nap tartalmakat készítenek a rajongóik számára, és a mobiltelefonjukat, amelyen mindent rögzítenek, egy pillanatra sem engedik ki a kezükből.
Az Instagramhoz elválaszthatatlanul hozzátartoznak a hashtagek. Amint megtervezte a koncepcióját, végezzen egy elemzést a bejegyzéseihez vagy szakterületéhez tartozó hashtagekről. A fejlett tervezők, például a Later vagy a Preview app ezt elvégzik ön helyett. Nézze meg azt is, milyen hashtageket használ a konkurencia és milyeneket a követői. Ezzel áttekintést kap arról is, mire érdemes koncentrálnia.
Összességében a hashtageket több kategóriába sorolhatjuk:
Mindig ezeknek az elegyét próbálja használni, és ne vigye túlzásba a hashtagek számát. Kerülje az olyan hashtageket, mint a FUF, F4F és hasonlók. Bár ezek a hashtagek viszonylag gyorsan hoznak követőket, de azok nagyon gyorsan el is tűnnek, ráadásul teljesen irreleváns rajongói csoportról van szó. Soha ne használjon automatikus robotokat az új követők gyűjtésére. Az Instagram spamként fogja önt kiértékelni, és nem fogja többé megjeleníteni.
Ne használja nap mint nap ugyanazokat a hashtageket sem, vagy a valamely idegen nyelvben túl gyakran használt hashtageket. Egy hashtag, melyet naponta több ezer ember oszt meg, csak nagyon véletlenül kerül be a kiválasztott újdonságok közé.
Hívja fel kellően a figyelmet az Instagramjára. A webáruházára mutató hivatkozás elhelyezése például az Instagram widget+ segítségével, a Facebook oldalára vagy az e-mailjeibe elengedhetetlen ahhoz, hogy új követőket szerezzen. Természetesen ez önmagában nem elég.
Magához az Instagramhoz hozzon létre a weboldalán vagy webáruházában egy külön oldalt az összes olyan információval, amelyek ösztönözni fogják a felhasználókat arra, hogy kövessék önt. Van önnek például brand hashtagje? Hívja fel rá a figyelmet! Jól néz ki a profilja? Szúrjon be egy feedmintát. Valamiben kivételes a profilja? Írja le!
Egy másik jól bevált módszer új követők szerzésére az Instagram más felhasználóitól – főként a sokak által követett influencerektől kapott hivatkozások. Ha kifizetődőnek fogja tartani, nyugodtan szólítsa meg a legérdekesebb profilokat különböző barterekkel hivatkozásért vagy említésért cserébe.
Használja az új funkciókat, melyeket az Instagram folyamatosan bővít. A legújabbak közé tartozik például az IG TV. Talán azt gondolja, hogy na persze, megint egy videó. De ezúttal ez más, szó szerint forradalmi. A videótartalmakat ez idáig fekvő formátumban készítették, az IG TV pedig éppen ezen változtat. A videó hossza a történetekkel ellentétben akár 60 perc is lehet, rögzítéséhez elég egy mobiltelefon, melyhez ezt a formátumot tervezték.
Az Instagramhoz kétségkívül hozzátartoznak a szűrők is. Valójában a szűrők voltak az első és egyetlen funkció, amelyet az Instagram kezdetben kínált. Olyan mértékben képesek feljavítani a fényképet, hogy nincs szükség utómunkára, a kapott fénykép pedig nagyszerűen néz ki. Egy további jól bevált funkció minden bizonnyal az élő közvetítés, amelyet a felhasználó rögtön a Stories elején lát. Sőt értesítést is kap arról, hogy ön éppen közvetít, ami egy nagyszerű esély arra, hogyan tudja magát ingyen láthatóbbá tenni.
Legyen aktív, lájkoljon, kommenteljen és ön is jelölgessen! Az emberek olvassák a kommenteket és kíváncsiak. Ha már az első ránézésre felkelti a figyelmüket a nagyszerű feedje, jobban fognak érdeklődni ön iránt, és kétségtelen, hogy ez az egyik legolcsóbb és legjobb út az új követőkhöz és a sikerhez.
Írjon megjegyzést