A kulcsszóelemzés összeállítása a SEO egyik alapvető építőköve. Az ún. kulcsszókészletnek köszönhetően úgy tudjuk megtervezni a weboldal felépítését, hogy a keresőmotorok megtalálják és nagyobb látogatószámot hozzanak.
Röviden elmondhatjuk, hogy a kulcsszóelemzés:
A kulcsszóelemzésből kapott ismeretek alapján képesek vagyunk jól megtervezni a weboldalunk felépítését, különféle lekérdezéseket tudunk felvenni a weboldalunkra, hogy a keresők relevánsabb eredményeket jelenítsenek meg (és ezáltal nagyobb látogatottságot hozzanak a weboldalunknak), hozzájutunk a PPC-kampányokhoz szükséges adatokhoz, és áttekintést kapunk azokról a tartalmi témákról, amelyeket érdemes feldolgozni a vállalati blogban. Mindezekhez jól jön majd a kulcsszóelemzés. De hogyan kezdjünk bele?
Szeretném megjegyezni, hogy ebben a cikkben csak a legalapvetőbb lépéseit írom le a kulcsszóelemzésnek. Természetesen ennél előrehaladottabb módszereket is használhatunk, és az egyes lekérdezéseknél lényegesen több paramétert is megvizsgálhatunk, de egy szokásos webáruház alapjaihoz ez is bőven elég lesz. Mindemellett az előrehaladottabb módszerek összetettebbek, és azokat érdemes inkább szakértőre bízni.
A legtöbb adathoz valószínűleg a Google Ads kulcsszótervező eszköz segítségével tudunk hozzájutni. Legtöbbször az az eljárás, hogy kiválasztja a termékkínálatát leíró általános kulcsszavakat (mosógépek, hűtőszekrények, háztartási nagygépek stb.), ezeket fokozatosan beírja az egyes eszközökbe, és kiexportálja azokat az adatokat, amelyeket a szótervező javasol.
Így akár több száz vagy ezer kulcsszót is kaphat egyszerre. Exportálja őket CSV vagy XLS fájlba, hogy folytathassa velük a munkát.
Ha ön már rendelkezik előzményadatokkal a weboldaláról, azok is hasznosak lehetnek. Javaslom, hogy nézze meg a legnépszerűbb kulcsszavak listájának többi oldalát is – vagyis ne csak a legaktívabbakat, de főleg a long tail kifejezéseket.
Nem a konkrét kulcsszavak megtalálása a cél, hanem az, hogy lássuk, milyen típusú lekérdezéseken keresztül kerülnek hozzánk az emberek.
Mint szinte mindenhol, a konkurencia is jó adatforrás lehet. Nézze meg, milyen kulcsszavakat céloz meg, és milyen lekérdezéseken akar látható lenni.
Nem kell mindent lemásolnia a konkurenciától, elég, ha kap egy képet róla.
A kulcsszóelemzés legalapvetőbb kimenete egy szegmentált áttekintés arról, milyen típusú kulcsszavakat keresnek az ön konkrét szakterületén, és mi érdekli a vásárlókat.
Valószínűleg a legegyszerűbb módja az, hogy az összes kapott és érdekesnek tartott lekérdezést átfuttatjuk a már említett szótervező eszközökön. Az összes adatot ugyanabban a formátumban kapja meg, azokhoz viszonylag releváns számokkal fog rendelkezni, és jól fog tudni dolgozni velük.
A kulcsszóelemzés eredményei alapján önnek össze kell tudnia állítania elsősorban az alábbi pontokat:
Igen, a kulcsszavak alapvető áttekintéséhez ez elég lesz. Mint már említettem, ez az alapvető kulcsszókészlet elég lesz a weboldal felépítéséhez és az alapvető onpage beállításokhoz is.
Értelemszerűen sokkal több adatot is megvizsgálhatunk – például az egyes lekérdezések konkurens jellegét, felmérhetjük, mennyire sikeres a konkurencia az adott lekérdezések esetében, vagy hogy milyen szavak révén irányítanak át a linkek konkrét oldalakra.
A SEO kezdeti és alapvető beállításaihoz azonban ez mindenképp elég lesz.
Írjon megjegyzést