Írjon olyan hírleveleket, amelyek nem landolnak a kukában

A Shoptet platformon működő több mint 20 000 webáruháznak csak kis százaléka használ e-mailinget. Hol történhetett a hiba? Nem tudja, mit küldjön szét? Nincs meggyőződve a hírlevelek képességeiről? Vagy csak fogalma sincs, hogyan csinálja? Tudja meg, hogyan írhat olyan hírlevelet, melyet az emberek biztosan elolvasnak.

Hogyan kell írni egy hírlevél?

A statisztikák régóta azt állítják, hogy a forgalom 80%-át az állandó vásárlók mindössze 20%-a generálja. Velük gondosan kell törődnie, nehogy átszökjenek a konkurenciához. A kommunikáció elengedhetetlen a vásárlók megtartásához és a hosszú távú kapcsolat építéséhez.

Az egyik kommunikációs csatorna éppen a jól megírt hírlevél. Ehhez más projekteket is csatolni lehet, például a vásárlói klubok, hűségbónuszok vagy akár a rendszeres képzések a VIP ügyfelek számára.

Rögtön az elején fontos tisztázni, hogy a hírlevélküldéshez csak azoknak a vásárlóknak az e-mail-címét használhatja, akik ehhez hozzájárultak. Szánjon rá időt és fáradságot, és gyűjtse becsületesen a kapcsolatokat.

A legnagyobb hangsúlyt az üzenet tárgyára helyezze

A hírlevél címzettje ezt a szöveget látja meg elsőként. Valószínűleg nem szeretné őt elriasztani egy semmitmondó szöveggel. A cég neve már ott van a feladó nevében, a tárgyban már ne ismételje magát. Inkább lepje meg a címzettet egy fülbemászó szlogennel vagy szójátékkal, amely kiemeli üzenetének egy adott bónuszát.

Ha ön tudja, hogy karácsony után mindegyik versenytársa karácsony utáni kedvezményekre csalogató e-maileket küld szét, vesse be a kreativitását, és dobjon össze egy igazán eredeti szöveget. Hiszen nem akarja a levélszemétben végezni. Vagy ami még rosszabb, más unalmas e-mailek áradatában. Ezért azt javasoljuk, ne becsülje alá a tárgyat, amely legyen már az első ránézésre magával ragadó.

A felhasználók körülbelül 5 másodperc figyelmet fordítanak önre. Hírlevelének nem szabad az első pillantásra hirdetésre emlékeztetnie.

Ügyeljen az ékezetekre is. Előre ellenőrizze, hogy a bejövő üzeneteknél megfelelően láthatók-e a tárgyban. Ha nem, írja az e-mail tárgyát ékezetek nélkül.

Ne becsülje alá a headline-t (címsort)

Rossz címsorral folytatni egy nagyszerűen megfogalmazott tárgyat olyan, mint egy drága pezsgőt műanyag pohárból szürcsölgetni, és hozzá rohadt epret enni az Aldiból.

Egy jó cím nélkül hiába akarja pótolni az e-mail többi részében azt, amit már az elején elmulasztott. Ha már nem landolt régen a kosárban. Nyugodtan felejtsen el köszönni, és kezdje egy olyan szokatlan szöveggel, amely nem fog messziről hirdetéstől bűzleni.

Tesztelje saját magán, melyik változat csábítja arra, hogy tovább olvasson:

Tisztelt Hölgyem/Uram!
Engedje meg, hogy ezúton tájékoztassuk Önt a budapesti Somfa köz 6. alatti üzletünkben induló akcióról.

Ne maradjon le róla!
Április 30-ig minden tavaszi kabátra 70%-os kedvezményt adunk. Nincs kedve örömet szerezni magának?

Ami a hosszát illeti, a címnek pontosan olyan hosszúnak kell lennie, hogy elmondjon mindent, amit kell. Röviden a címsornak az alábbiakat kell tartalmaznia:

Kerülje a felkiáltójeleket és nagybetűket

A túl sok felkiáltójel olcsó, agresszív és amatőr hatást kelt. Ne értse félre. Ha rákiabál a vásárlókra, nem fognak akarni többé önnél vásárolni. A felkiáltójelhez hasonlóan működnek a nagybetűk is, ezért inkább ne használja őket. Ha ki akarja emelni a szöveg egy részét, legyen elég a „félkövér betű” vagy a nagyobb betűméret.

Térjen egyenesen a lényegre

Ne kerülgesse túl sokáig a forró kását. A legfontosabb dolgot rögtön az első két bekezdésben említse meg, hogy az olvasó számára az egyértelmű legyen. A vásárló nem információs hulladéktároló, ezért ne akarja felesleges információkkal feltartani őt.

Hogy miről beszélünk? Miért éppen nekem kellene megvennem? Hogyan teszi jobbá az életemet, és hol juthatok hozzá? Ezek egy potenciális vásárló legfőbb kérdései. Szolgálja fel neki rögtön a választ. Ha szépirodalmat akar olvasni, Dosztojevszkijt fog keresni. Önnek az a feladata, hogy eladja.

De ne a saját szemszögéből írja körül, azoknak a problémáit/vágyait/kívánságait/gátlásait próbálja megoldani, akiknek ír. Ellenkező esetben ne lepődjön meg, ha nulla olvasottsága lesz.

Szabjon személyre

Használja ki a vásárlók adatait, és tanulja meg használni a személyre szabott üzenetek előnyeit. Szólítsa a vásárlóit a keresztnevükön, és csak releváns üzeneteket és ajánlatokat küldjön nekik. Csatoljon hozzájuk valamilyen konkrét adatot, hadd érezze a vásárló azt, hogy ön jól ismeri őt, beleértve a szükségleteit és kívánságait is. A  személyre szabásról többet beszélnek, mint csinálják, ezért használja ki az esélyét, és járjon egy lépéssel a többiek előtt.

Legyen vicces, és ne vegye magát túl komolyan

Ne legyen túl kimért, és próbálja meg elképzelni, hogy ön milyen típusú hírleveleket szeretne olvasni. Ne feledje, hogy az üzenetét emberek, és nem robotok fogják olvasni, ezért írjon úgy, ahogy általában beszél. Helyenként szlenget is használhat, ha azt az adott tartalom és a célcsoport, akinek ír, megengedi. És főleg – felejtse el a bosszantó reklámnyelvet.

Emelje ki a szöveget

Minden rendes szövegszerkesztőnek vannak olyan nyomógombjai, melyeket mindenképp érdemes használnia. A félkövér betűkről már szó volt. De más csodák is léteznek a kiemelés mezején, amelyek segítenek a szövegét áttekinthetőbbé és olvashatóbbá tenni. Hatalmas erővel bírnak a bekezdések, a felsorolás és a számozás. Világosnak és tömörnek tűnnek, így mindenki legalább átfut rajtuk. És ez elég lesz ahhoz, hogy megértsék a szöveg fő gondolatát.

Ha valamire hivatkozik, használjon linkeket. Ne várja a felhasználóktól, hogy nekik kelljen valamit megkeresniük és megtalálniuk. Ehhez túl lusták. Könnyítse meg nekik a vásárlást, és egyetlen kattintással irányítsa át őket a megfelelő címre.

Soha ne hagyja ki a Call to action-t

Soha, de tényleg soha! Mi értelme van egy feltuningolt hírlevélnek, amely elcsábítja az olvasót, ha a végén hiányzik, hogyan juthat hozzá? Egyértelmű lépésekkel vezesse el a vásárlót abba a pontba, ahol beleteszi a terméket a kosarába. Jobb, ha itt már elhagyja a kreativitást, és az UX-re összpontosít. Legyen felhasználóbarát és egyszerű.

Ne sértsen törvényt

Az e-mailinget kért levélként, azaz a címzett hozzájárulásával küldje. Az antispam törvény és a GDPR rendelet értelmében a hírlevélnek tartalmaznia kell a leiratkozás lehetőségét. És a magam nevében kérem, hogy az legyen rövid és fájdalommentes folyamat. Különben megtörténhet, hogy az olvasók nem találják meg, és nem kívánt hírleveleket kapnak. És ilyenkor fennáll a veszélye annak, hogy „allergiásak maradnak” a vállalatára, amit a hírlevelei váltottak ki.

Figyeljen a visszajelzésekre

Statisztikát készít a pénzügyeiről, miért ne csinálná ezt a hírlevelekkel is? Ahhoz, hogy megtudja, minek volt értelme, mi hozott eredményt, és min kellene a legközelebb javítania, fel kell mérnie az e-mail üzenetei sikerességét. Ezért mindig értékelje ki, hány vásárló nyitja meg valóban a hírlevelét, kattint át a weboldalára, válaszol a hírlevélbe beszúrt körkérdésekre, rendel a hírlevélben küldött kóddal stb.

Azoknak, akik egy csónakban eveznek a Shoptettel, több lehetőségük van a hírlevelek küldésére. Használhatja a Tömeges e-mail-küldés belső funkciót, vagy külső levelezőrendszereket kapcsolhat rá a webáruházára.

A tömeges e-mail küldés nagyon egyszerű elven működik. Csak töltse fel a címzettek címeit, írja be az elküldeni kívánt üzenetet, és csak küldje el. Ugyanúgy, mint amikor egy szokásos e-mailt ír valakinek azzal, hogy különféle képekkel, stb. egészíti ki. Ez az opció ideális megoldás kezdők számára.

A Mailchimp valószínűleg a legismertebb és leggyakrabban használt e-mailing eszköz. Sablonokat kínál, nyilvántartja azoknak a felhasználóknak a listáját, akiknek e-maileket küld. Minden egyes felhasználónál láthatja az összes neki küldött e-mailt, és be tud épülni a közösségi hálózatokba. A MailChimp akár A/B tesztelést is végre tud hajtani, tárgy, feladó vagy a küldés dátuma szerint. A küldést bármilyen időre be tudja ütemezni, és ezután jön a legfontosabb – nyomon követni, hogy az emberek hogyan nyitják meg, és mire kattintanak rá.

Alternatív megoldásként kipróbálhat más hírlevél eszközöket is. Próbálja ki például az Ecomail, SmartEmailing vagy Iconmaker alkalmazást. Fokozatosan további hírlevélküldő eszközökkel bővítjük az eszköztárunkat. Ezek mindegyikét megtalálja a Shoptet Alkalmazások oldalon, a Vásárlók menüpont alatt.

Mire vár még? Ingujjakat fel, és kezdődhet a hírlevélírás!

Bejegyzés navigáció

Írj megjegyzést

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Üzenet elküldésével elfogadja az adatvédelmi irányelveket