Magyarországon is egyre nagyobb körökben és egyre több kategóriában terjed el az online előfizetés, amitől a kiszámíthatóságot és az élményeket is elvárjuk. A Shoptet legújabb reprezentatív kutatásában az előfizetéses modell került középpontba, melyről kiderült többek között, hogy az e-kereskededelem számára vannak még bőven kiaknázatlan lehetőségek.
A felmérés jelenlegi adatai alapján a magyarok csupán 6%-a fizet elő különféle kedvezményekre, ingyenes és/vagy gyors kiszállításra, viszont ennél jóval többen, 45%-uk lenne hajlandó előfizetésre biztos kedvezményekért cserébe és 27%-uk pedig azért, hogy hamarabb megkapják rendeléseiket.
Alapvetően az mondható el, hogy többnyire tudatosak a magyarok az online előfizetés terén, online szolgáltatásra, termékre vagy ezek ötvözetére a résztvevők 77%-a fizet elő – népszerű kategóriák a streaming szolgáltatások (film, sorozat és zene egyaránt), tárhelyek és online videójátékok. Minden 20. válaszadó elmondta magáról, hogy azért fizet elő online tartalomra, hogy támogasson vele egy olyan embert vagy ügyet, aki/ami számára értéket teremt. A sajtótermékek, ingyenes és/vagy gyorsabb kiszállítás, nyelvtanulást segítő appok mellett fontos megemlíteni az élelmiszerekre való online költést, emellett kiemelekedő még a torna programok, életmód-, szépség- vagy karriertanácsadásért történő előfizetések jelentős aránya is.
Három fő motivációs tényező kerül előtérbe, amikor a magyarok megnyomják az online előfizetés gombot: exkluzív tartalom, kiszámítható minőség és a kényelem. Az előfizetések nemcsak megkönnyítik az életünket, hanem az előre fizetéssel nem kell később ezzel foglalkoznak, tehát időspóroló hatása is van. Minden 5. magyar elmondása alapján a meglepetésért és természetesen az élményért fizet elő, de ugyanannyi az aránya azoknak, akik azt vallják, hogy spórolási célból döntenek előfizetés mellett.
A válaszadók fele úgy vélte, hogy szívesen megkönnyítené az életét azzal, hogy előfizet a mindennap használt árucikkekért, így előre ki tudnák számolni, hogy mennyit költenek rá és mennyit használnak belőle havonta, negyedévente stb. Ilyen termékek például a WC papír, mosogatószer, mosószer vagy éppen a borotva is. A válaszadók 45%-a fizetne akcióért is, azaz hogy az előfizetés fejében bizonyos termékeket kedvezményesen vásárolhasson meg. 27% pedig azért, hogy a rendelését gyorsabban és ingyenesen kiszállítsák.
Nemcsak a tervezett dolgokra, hanem élményekre, meglepetésekre is vágynak a magyarok. Míg az USA-ban már egy ideje nagyon népszerűek pl. az anyukáknak szóló meglepetésboxok, vagy a bio édességeket tartalmazó újdonságok, addig nálunk most kezd jelentősen előtérbe kerülni ez az igény. A magyarok több mint negyede pl. előfizetne olyan élményekért, amelyeknek csak az idejét tudják, de a konkrét programot nem. Olyan egyedi válogatást is választanának, ami izgalmas, számukra érdekes édességeket rejt. Tízből három nő előfizetne olyan konyhai csomagra, ami recepteket és azok hozzávalóit küldi el meghatározott rendszerességgel, ötödük pedig szívesen kipróbálna időről időre különleges kozmetikumokat, és ezért hajlandó lenne rendszeresen fizetni is.
Ha érdekesnek találtad a kutatásunk eredményeit, oszd meg bátran ismerőseiddel, és kövesd a folyamatosan frissülő blog oldalunkat a hasonló tartalmakért! Kérdésed merült fel? Vedd fel velünk a kapcsolatot a marketing@shoptet.hu címen vagy csatlakozz zárt Facebook csoportunkhoz.
A felmérés 1330 fő megkérdezésével készült 2023 szeptemberében, amely reprezentatív a magyarországi 16-59 éves okostelefonnal rendelkezőkre kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint. A kutatást a Shoptet megbízásából az Opinio Institute Kft. készítette.
Írjon megjegyzést