Webshop ötletek 2023-ban – ezek az idei trendek

A vásárlói szokások változnak. Az e-kereskedelem változik. A meglévő webáruházak folyamatosan és ugyanúgy kutatják az új lehetőségeket, trendeket, ahogyan az új, induló webshopok is keresik a piacra lépés lehetőségét.

Webshop ötletek 2023-ban - ezek az idei trendek cover

De ahogy fejlődik az online kereskedelem, úgy csökken azon termékkategóriák száma, amelyeket még nem találni meg valamely webáruház választékában. Sok évvel ezelőtt még nehéz volt elképzelni, hogy el lehet adni cipőt felpróbálás nélkül. Az élelmiszerek, friss áru megrendelése is problémás volt a 2000-es évek elején, hiszen a logisztika akkor még nem tartott a mostani fejlettségi szinten, a szállítási idő még napokban volt mérhető. A korábbi, 2022-es évre vonatkozó ötletekről itt olvashatsz bővebben.

Az alábbiakban olyan lehetőségeket gyűjtöttünk össze, amellyel növelni lehet webáruházad forgalmát, vagy amelynek segítségével elindíthatod webáruházadat.

Egy termékes webshop import termékkel

Minél kevesebb termék érhető el a webáruházban, minél szűkebb a választék, annál könnyebb célozni a potenciális vásárlókra. Ezért is kezdtek el terjedni az egytermékes webáruházak (amelyek inkább rendelési felületek), ahol egy landing oldallal találkoznak a látogatók. Az értékesítési felület egy jól bevált receptet követ, a termékajánlat egy hosszú, jól felépített weboldalon bírja rendelésre az oda tévedt vevőket. Az ilyen oldalak a közösségi médiában szerez látogatókat.

Az egytermékes webshopok előnye, hogy a jó célzásnak köszönhetően nem ritka a 10% feletti konverzió. Sok információval, képpel, véleményekkel rendelkeznek.

Hátránya, hogy az ilyen webáruházak sikere a terméken és a profi vevőszerzésen áll vagy bukik. Ha jó a termék, és sikerül jó marketinget társítani hozzá, akár 6 számjegyű forgalom is elérhető rövid időn belül, ráadásul a projekt külföldre is működhet. Azonban még az ilyen értékesítésben tapasztalt e-kereskedőknek is komoly kihívás megtalálni a jó terméket. Nem mindegyik fogja szállítani az eredményeket. Szintén hátrány, hogy bár csak egy termékre fókuszál az értékesítés, de ebből a termékből jelentős mennyiséget kell beszerezni, és előre megfinanszírozni. És ha már finanszírozás: a vevőszerzésre is jelentős összegeket kell rászánni, mert az elérhető bevétel csak így maximalizálható.

Dropshipping webshop

A dropshippinget nagyon sok tévhit övezi: hosszú teljesítési határidő, utánvétes fizetés hiánya, a termékkel nem találkozik a webshop, több termék – több csomag.

Bár ezen problémákra már van megoldás, az árrés kérdésében sajnos igaz, hogy a dropshipping során az árrés közel sem lehet olyan magas, mint pl. a saját import beszerzés esetén. A kisebb árrésért cserébe viszont a költségek is alacsonyabbak, és a kockázatok is kisebbek. Tény, hogy a dropshipping külföldön nagyon népszerű, és a dropshipperek itthon is egyre többen vannak. Továbbra is jó választás lehet kezdő webáruházaknak, hogy tapasztalatot szerezzenek az online értékesítésben, valamint olyan szakembereknek, akik jelenlegi szolgáltatásuk, működésük mellett szeretnének plusz bevételt szerezni. Ilyenek pl. az influenszerek, akik népszerűségüket kihasználva tudják növelni jövedelmüket anélkül, hogy ezért sokkal többet kellene dolgozniuk. 

Print On Demand webshopok

A POD egy olyan értékesítési lehetőség, amellyel úgy értékesíthető saját márkás termék, hogy jelentősebb összegeket kellene költeni a készletek finanszírozására. A Print On Demand során a webshop egy POD szolgáltatóval köt szerződést, aki bármilyen mintát gyorsan és költséghatékonyan rá tud nyomtatni a termékekre. Nyomtatás egyedi igények alapján, a szükséges mennyiségben – akár egy darabra is. 

Előnye, hogy a saját minták segítségével gyakorlatilag monopol helyzetbe kerülhet a webshop, hiszen sehol máshol nem tudják megrendelni ugyanezeket a termékeket. Az eladási ár egy-egy jó minta esetén magas lehet, így nagyobb árrés realizálására ad lehetőséget. Kockázat minimális, hiszen csak a minta elkészítése az egyetlen feladat, amit bele kell invesztálni az elején.

A POD hátránya, hogy az alaptermékek választéka viszonylag szűk: pólókra, pulóverekre, baseball sapkákra, tornazsákokra, bögrékre, esetleg mobiltokokra tudják a mintákat nyomtatni. Ezzel együtt is ez a modell remek lehetőség a kezdőknek az induláshoz, a tapasztalt webshoposoknak pedig a bevétel növelésére. Fontos, hogy a szerzői jogokkal tisztában kell lenni – akármilyen minta nem használható. A minták előállításához pedig valamilyen szinten érteni kell a grafikai szerkesztéshez – és némi kreativitás is szükséges.

Print on Demand

Előfizetéses modellek

Bár ez nem egy új elképzelés, mégsem sikerült még áttörő eredményeket elérni a termékek előfizetéses rendszerben történő eladásában. Az előfizetéses modellben a webshop olyan csomagokat kínál, amelyeket akár ugyanazokkal a termékekkel, akár változó termékösszetételben újra meg újra el tud adni, és ezt a folytonosságot, rendszerességet előre el is fogadtatja a vásárlóval. Például a fogkrém, a borotvahab elfogy, rendszeresen meg kell venni. Az étrendkiegészítők fogyása ráadásul előre kiszámítható, így jól tervezhető a beszerzése. A kutyatáp, a tisztítószerek, az irodaszerek és persze az élelmiszerek mind olyan termékek, amelyeknél működhet ez az értékesítési forma. És voltak, akik meglepetés csomagokkal próbálkoztak: zoknik, merchandising termékek, stb.

Az előfizetéses modellel eddig még nem sikerült itthon senkinek sem nagyobb sikereket elérni. De ami késik, az nem múlik, a rendszer működőképes lehet, ha sikerül a megfelelő termékeket a megfelelő célcsoportnak eladni.

AI – Mesterséges intelligencia

Kétségtelen, hogy a 2023 év legnagyobb durranása az AI. A mesterséges intelligencia már régóta az ajtóban toporgott, de csak most rúgta be az ajtót. Szövegek, képek, amelyeket az AI generál.

A mesterséges intelligencia számtalan területen jelent meg, de az e-kereskedelemben még keresi a helyét. Termékleírások? Automatikus árazás? Vevőszerzés? Még nem tudni, hol fogja a leginkább átalakítani a webáruházak folyamatait. Ami biztos, hogy rajta kell tartani a szemet, hogy a megfelelő időben mindenki lépni tudjon.

AI

Alkalmazás, mobil applikáció

Nem újdonság, hogy egy webáruház a mobiltelefonra telepített alkalmazással gyakorlatilag beépül a telefon rendszerébe, így a böngésző használata nélkül tud rendelni a mobil tulajdonosa. Ez márkahűséget, nagyobb elköteleződést, és hatékonyabb kommunikációt jelent a webshop számára. Az eMag néhány éve elég nagy kampányt futtatott annak érdekében, hogy a vásárlói az alkalmazást telepítsék.

Ami új, hogy a fejlesztési költségek jelentős csökkenésének köszönhetően ez a lehetőség egyre több webshop számára lesz elérhető. Ahogy egy webshoprendszert is ma már a milliós költségek helyett nagyon kevés pénzből fel lehet építeni, úgy egy webáruház mobil applikációjának elkészítése is egyre olcsóbb lesz

A fent részletezett lehetőségek még fejlődés előtt állnak, nem teljesen kihasználtak, így bárki számára elérhetők. A Shoptet webshop rendszere mindegyiknél biztosítani fogja a használat lehetőségét.

Ami pedig a termékválasztékot illeti: az élelmiszer és ruházati webshopok száma még növekedés előtt áll, ezeknél a termékeknél még növekedni fog az e-kereskedelem részesedése a teljes forgalomból. A bútorok, nagy készülékek, hűtött és fagyasztott élelmiszerek és az italok online kereskedelmének terjedéséhez, fejlődéséhez, bővüléséhez viszont még a logisztikai feltételek jelenleg nem adottak.

Bejegyzés navigáció

Írjon megjegyzést

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Üzenet elküldésével elfogadja az adatvédelmi irányelveket