Google Analytics 4 – mit kínál és hogyan telepíthető?

A webáruházak teljesítményének mérésére egy korábbi blog cikkünkben már kitértünk, de a téma fontossága miatt ismét fel szeretnénk hívni a figyelmet: az online kereskedelemben nélkülözhetetlen az adatelemzés. Az utóbbi időben történt egy nagy változás ezen a fronton, mégpedig a Google háza táján: megjelent a színen a Google Analytics 4.

Google Analytics 4

Google Analytics a Shoptet rendszerében

A Shoptet már jó ideje lehetővé tette a felhasználóinak, hogy közvetlenül a Shoptet webáruházak adminisztratív felületén elérhetőek legyenek a látogatói statisztikák. Ennek érdekében a Google Analytics integrálásra került a Shoptet rendszerébe, mely hatalmas szolgálatot tett a webáruházat működtetőknek. Igen ám, de mi a helyzet most, hogy megjelent a Google Analytics 4 (röviden GA4)?

Jó hírünk van: mostantól a Google Analytics 4 is helyet kap a Shoptet rendszerében, közvetlenül az admin felületen! Az integrálásnak köszönhetően néhány kattintással élvezhetőek az új, frissített elemzési funkciók.

Mi az a GA4, és miért érdekes?

A közelmúltban használatos verziót általában mindenki csak Google Analytics-nek hívta, noha lényegében teljes nevén Google Analytics 3, vagy Universal Analytics (UA) néven is emlegethetnénk. Ebből már könnyen kikövetkeztethető: a Google Analytics 4 nem más, mint a 3-as verzió továbbfejlesztett változata.

Anélkül, hogy a részletekbe mennénk, illetve elvesznénk a szakterminológia tengerében, hogy a GA4 egy új elemzési filozófiára épül. Míg az Universal Analytics-ben a kiindulási alap a látogatások száma volt, a GA4 számára az úgynevezett Események szolgáltatnak alapot. Lényegében amint valami érdekes történik valahol az interneten, ez rögtön eljut a GA-hoz az Események segítségével. Minden Eseményhez további paraméterek adhatóak hozzá, ez teszi érdekessé ezt a fajta analitikát.

A GA4 funkcióiban már reagál azokra az elvárásokra és változásokra, amelyek jogi szempontból, valamint az internetes keresők részéről felmerültek világszerte. Az új Google Analytics megpróbálja az adatokba való betekintés által figyelmeztetni a felhasználókat azokra az érdekességekre, amelyek a felhasználónak hasznosak lehetnek.

A GA4 használata természetesen nem kötelező, ugyanakkor feltételezhető, hogy a Google hosszú távú célja a GA4 felé terelni a felhasználókat. Egészen biztos, hogy az Universal Analytics támogatása nem szűnik meg egyik napról a másikra, más szóval feltehetően még évekig használatban lesz a régi rendszer is. Ugyanakkor érdemes készülni a GA4 szélesebb körű elterjedésére.

A Google Analytics 4 és a Shoptet

Joggal merül fel a felhasználókban a kérdés: érdemes-e áttérni már most a GA4-re? A Google határozott ajánlása alapján érdemes, de a legbölcsebb dolog folytatni a GA3 használatát a GA4 mellett párhuzamosan.

A GA4 egyértelműen egy jövőbe mutató trend, ezért a Shoptet is felkészült. A Shoptet rendszerén belül mostantól roppant egyszerű lesz a mérés folyamata. A GA4 létrehozását követően elég átmenni az adminisztrációs felületre, ahol az Összekapcsolás – Google címszó alatt kiválasztjuk az újonnan létrehozott fiókot és elmentjük a változásokat. A mentést követően minden összegyűjtött adat a GA4-be is elmentésre kerül.

Google Marketing Platform

Összefoglalás

Számtalan előnye van az új GA4-nek, ezért mindenképpen ajánljuk a mielőbbi használatát. Mivel van lehetőség egyszerre meghagyni a régi verziót, és aktiválni a frissített, GA4-et is, a legjobb döntés a két rendszer egyidejű, párhuzamos használata. Így biztosan nem mulasztja el a felhasználó a rendelkezésre álló adatok teljes körű áttekintését.

Bejegyzés navigáció

Írjon megjegyzést

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Üzenet elküldésével elfogadja az adatvédelmi irányelveket