Hogyan használható a Black Friday a webáruház fejlesztésére?

Alábbi írásunkban bemutatjuk, milyen eszközök állnak rendelkezésre a Shoptet webáruházakban ahhoz, hogy az idei évi Black Friday eredmények fekete, és ne piros számokban pompázzanak. Azoknak a webáruház-tulajdonosoknak, akik a klasszikus árkedvezményeken kívül más “horgot” is bevetnének, további funkciókat is ajánlunk, amelyek a fekete péntek kapcsán (is) remekül alkalmazhatóak. Nézzük!

Black Friday

A kedvezmények ügyes kihasználásáról

Kezdjük rögtön egy jó tanáccsal: Ne kövesse a tömeget, és ne adjon vakon kedvezményeket csak azért, hogy részese legyen a népszerű Black Fridaynek! Éppen ellenkezőleg – olyan kedvezményeket érdemes alkalmazni, amely egyrészt nem emésztik fel a nyeresége egy jelentős részét, másrészt az ügyfelek odaadását is tudjuk növelni általa.

Még ha csökkenti is egy-egy termék árát, akkor is profitálhat az eladásokból. Az ügyes vállalkozó a kezdetekkor úgy határozza meg a nyereség arányát, hogy szükség esetén legyen lehetőség árkedvezményeket is megvalósítani. Hogyan lehet tehát a lehető leghatékonyabban kihasználni az árkedvezményeket? Tekintse meg tippjeinket!

1. „Ha árkedvezményt adok, az ügyfél vásároljon többet!”

Igen, ez esetben mennyiségi kedvezményekről beszélünk. A Shoptet webáruházakban beállíthatja az árkedvezmény mértékét attól függően, hogy milyen mennyiséget vásárol az ügyfél. Ügyfélcsoportonként külön-külön kiválaszthatja a kedvezményszinteket. Például a csoportok feloszthatók törzsvásárlókra, nem regisztrált vásárlókra, végső fogyasztókra vagy nagykereskedelmi vevőkre.

A mennyiségi kedvezmények (tehát darabszám alapján) a webáruház adminisztrációs felületén szerkeszthetőek manuálisan, egyenként (Marketing > Kedvezmény darabszám alapján) vagy tömegesen (Termékek > Engedélyezett kedvezmények), illetve exporttal / importtal (oszlop / applyQuantityDiscount címke). További részletekért tekintse meg súgónkat.

Extrák és kedvezmények megjelenése

2. „Kedvezményt szeretnék adni azoknak, akik sokat költenek nálam!”

Pontosan ezért hívják vásárlás értéke alapján adható kedvezménynek, amiről szó lesz. A Black Friday részeként hozzon létre kedvezményes ajánlatot a rendelés összértéke alapján. Csak állítsa be a Shoptet rendszerében a kedvezmény százalékos értékét, és a továbbiakban automatikusan intéződik a dolog, nem kell törődni a részletekkel. Csak azok az ügyfelek kapják ezt a kedvezményt, akik a megadott összeg felett vásárolnak az áruházban. Ezen kedvezményeknél bizonyos termékek is kizárhatóak az ajánlatból, így ha nem szeretné, a meghatározott terméktípusok nem számítanak majd bele a rendelés összértékébe.

Ne hagyja figyelmen kívül a Pénznem mezőt a vásárlás értéke alapján adható kedvezmények beállításakor. Ez abban az esetben lényeges, ha több pénznemben is engedélyezett a vásárlás a Valutaváltó alkalmazás segítségével. Annak érdekében, hogy euróban és más pénznemben vásárló ügyfel is jogosultak legyenek a Black Friday kedvezményekre, minden devizanemhez külön határozza meg az árszintet.

Kedvezmény a vásáslás értéke alapján

3. „A kedvezményeket nálam főként a hűséges vásárlók kapják!”

Úgy gondolja, hogy kedvezőbb árakkal szeretné jutalmazni azokat az ügyfeleket, akik rendszeresen visszatérnek önhöz? Ez is az egy népszerű megközelítés. A visszatérő ügyfeleknek nyújtott kedvezmények általában attól függnek, hogy mennyi forgalmat bonyolítottak le előzőleg a webáruházában.

A Hűségkedvezmények segítségével saját rendszert állíthat be Shoptet webáruházában: minél többet költ a visszatérő vásárló, annál nagyobb kedvezményt kaphat öntől, az összeg pedig teljes mértékben alakítható.

Extrák és kedvezmények megjelenése az admin felületen

4. „Jöl jönne egy raktárkisöprés!”

Nem kell minden terméket egységesen akciós áron adni. Használja ki a Black Friday kedvezményeket, és hirdesse azokat a termékeket, amelyek már régtől raktáron vannak, és nincs irántuk nagy kereslet. Motiválja a webáruház látogatóit, hogy egy időben korlátozott akció keretén belül, vonzó áron jussanak a termékhez.

A Kedvezménykuponok alkalmazás segítségével a különböző termékcsoportokhoz, akár eltérő sajátosságok szerint beállíthatja a kedvezményes ár lehetőségét:

A kedvezménykuponok helyes beállítása érdekében, valamint további példák és információk kapcsán érdemes meglátogatni a Támogatás oldalunkat.

Extrák és kedvezmények használata

Készítsen csodálatra méltó kedvezményeket!

A jó érzékkel megválasztott kommunikáció (az ideális vásárlóra vagy célcsoportra tekintettel) egyértelművé teszi, hogy vásárlóinak milyen kedvezményekre van lehetősége, és persze milyen feltételekkel.

Ne feledje el megfelelően népszerűsíteni a választott kedvezményt, hogy boltja látogatói mindenképpen értesüljenek a lehetőségről. A Black Friday ajánlatról készítsen vonzó bannert, és helyezze el jól látható helyeken a webáruház oldalán és a közösségi oldalakon is. Hozzon létre és készítsen tervet hirdetésekre. Készítsen elő elegendő csomagolóanyagot a szóban forgó időszakra, de legyen terve a háttércsapat időleges kibővítésére is, ha a későbbiekben jól jönne a segítő kéz.

Legyen a Black Friday valódi sláger!

Elkészültek a kedvezmények, és dörzsöli a tenyerét, hogy kész is van? Gondolja át még egy pillanatra! A Black Friday őrület idején olyan emberek keresik fel a webáruházát, akik biztosan hajlandóak pénzt költeni, ha találnak valamit, ami előnyös számukra. A kedvezményeken kívül mivel tudja még őket marasztalni, hogy ne folytassák a kutatást a versenytársak oldalán?

Egy kis figyelmesség…

Egy kis ajándéknak általában mindenki örül. Biztosítsa be, és hagyja a vásárlókra, hogy néhány lehetőség közül maguk válasszanak. Weboldalának látogatója azonnal megtudja a termékismertetőben, ha egy bizonyos termékhez ajándékot kap, hiszen a „+Ingyenes ajándék” felirat segít felhívni a figyelmet. A termékoldalon látható, hogy pontosan mit kaphak ingyen vásárláskor, illetve utólag a kosárban. Ha alkalmazza az Ajándékok a megrendeléshez alkalmazást,  biztosan jó pontot szerez a vásárlónál. Tréfás, hasznos vagy eredeti ajándékkal támogathatja márkáját, és a vásárló sokkal nagyobb eséllyel emlékezni fog a boltra, esetleg egy idő után visszatér.

Ajándékok a megrendeléshez

Elhagyott kosár – de nem örökre!

Megjelent az ügyfél, nézelődött, válogatott, a kosárba tett néhány dolgot… És a végén otthagyta az áruházat… Talán a versenytárshoz, talán csak véletlenül bezárta a böngészőt, talán… Csak találgatni tudunk, mi történt valójában. De amit nem szabad a véletlenre bízni, az az, hogy megpróbálja visszacsábítani ezeket a titokzatos látogatókat. Ebben is segít a Shoptet rendszere!

Ezt megteheti az Elhagyott kosár alkalmazásnak köszönhetően. Automatikusan e-mailt küldhet azoknak, akik félbehagyták a függőben lévő kosarat, és motiválhatja őket a vásárlás befejezésére. Talán végül a másik webáruház kínálata nem volt annyira érdekes, az öné valóban jobb, és máris van egy újabb happy end. 🙂

Raktáron van, csomagoljük, küldjük

Amennyiben ön nem tartozik a közvetlen gyártók közé, illetve nincs nagy készlete, és beszállítókon múlik a működése, egyes időszakokban előfordulhat, hogy néhány termék gyorsabban fogy, mint azt várta. Annak érdekében, hogy megbízhatóan kommunikálhassa látogatóival, hogy adott pillanatban milyen készletekkel rendelkezik adott termékből, javasoljuk az automatikus termékimportálás alkalmazását. Ennek az XML-hírcsatornával történő adatfrissítési eszköznek köszönhetően nem kell utólag mentegetőzni az ügyfeleknek, ha idő közben elfogyott a termék.

Játsszon becsületesen!

Ha úgy dönt, hogy akár eladóként, akár vevőként részt vesz a kedvezményekben, ügyeljen az ún. hamis kedvezményekre. Nem ritka, hogy egyes üzletek nem sokkal a Black Friday kezdete előtt felviszik az árakat. Aztán alkalmazzák a kedvezményt, így jön létre a ténylegesnél magasabbnak tűnő árcsökkenés. Megtévesztő kedvezmények jönnek létre az ajánlott fogyasztói ár „lecsökkentésével” is, amelyek azonban gyakran nem felelnek meg az átlagos eladási árnak. Csapdából sajnos van bőven!

Tehát mi azt javasoljuk: játsszon tisztességesen… vagy inkább ne játsszon egyáltalán. Nincs rosszabb, mint egy kedvezmény, amely nem is valódi kedvezmény. Ezzel örökre elveszítheti meglévő hűséges ügyfeleit, akik nem csak megtudják, hogy valaki megpróbálja őket átverni, de például a közösségi oldalakon is visszaüthet a dolog.

Mikor lesz a Black Friday 2021-ben?

Idén november 26-ra esik ez az előnyös árajánlatokkal tarkított marketingesemény, de sok kereskedőnél valószínűleg egész hétre vagy hétvégére olcsóbban adják majd a portékájukat.

Használja ki ön is a Shoptet említett alkalmazásait, amelyek segítenek színt vinni a kedvezmények rendszerébe! 🙂

Bejegyzés navigáció

Írjon megjegyzést

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Üzenet elküldésével elfogadja az adatvédelmi irányelveket