Ha egy látogató eljut a webáruházad oldalára, valószínűleg a termék oldalakon fogja eltölteni a legtöbb időt – már ha talál ott valami érdekeset. Miért?
Sok oka van annak, hogy a vásárlók a termék oldalakon időznek a legtovább. A rendelést megelőző folyamatban nagyon sok kérdés van a vevő fejében, és ezekre a kérdésekre a termék oldalakon keresik a válaszokat.
Az alábbiakban 9+1 pontba szedve megtalálod azokat a legfontosabb szempontokat, amelyek garantáltan magasabb konverziót eredményeznek.
Természetesen egy termékoldalnak el kell adnia. De hogyan fogja teljesíteni ezt a célt? Tudnod kell, mit szeretne látni ott a vásárló.
Mit tud a termék? Milyen tulajdonságai vannak, hogyan működik, mekkorák a méretei? Mi a csomagolás tartalma, hogyan néz ki, mit kap a pénzéért? Mivel nem tudja a kezébe venni, meg kell vele osztani minden olyan információt, ami a döntésében segíti.
A vásárló bizalmatlan, neked pedig lépésről lépésre kell elnyerned kegyeit. A bizalmat az egész weboldalon építeni kell, és ez alól a termékoldalak sem kivételek.
A weboldalakra érkező látogatók tele vannak kételyekkel. Kell ez a termék nekem? Ez a legjobb választás? Megoldja a problémámat? Valóban segítségemre lesz? Tudni fogom használni? Nem fog tönkremenni? És ha igen, mi fog történni?
Ha ezekre a kérdésekre megadod a válaszokat, az kinyitja a pénztárcákat.
Az emberek sokszor nincsenek teljesen képben. Nem tudják, mit keresnek, milyen megoldások vannak a problémájukra, még nincsenek döntési helyzetben, csak információkat gyűjtenek, összehasonlítják a szóba jöhető termékeket. A jó termékoldalakon nem csak informálódnak, hanem tanulnak is. Új tudásra tesznek szert.
Most, hogy számba vettük a célokat, nézzük milyen elemekből épülnek fel a tökéletes termék oldalak.
A jó termékoldalakat előszeretettel ajánlják a keresők, így idővel organikusan képesek a látogatókat a weboldaladra hozni – ingyen. A keresőknek az a jó, ami az embereknek hasznos, de a tartalom írásakor ismerni kell az alapvető SEO elvárásokat. Legyenek benne kulcsszavak, legyen terjedelmes és érdekes, hogy a látogató minél több időt töltsön az adott oldalon. És az sem árt, ha technikailag a webshop rendszer is segíti a robotokat. A Shoptet bérelhető webshop rendszere például kiemelkedően teljesít ezen a területen.
Meríts ötletet a Shoptet Alap SEO és Haladó SEO alkalmazásaiból.
Ne feledd, hogy a vásárlók nem tudják kézbe venni a webáruház termékeit. Nem érzik az anyagát, a súlyát, a tapintható minőségét. A jó termékfotókkal ezeket a hiányosságokat tudod áthidalni.
Legyen több kép, több beállításban – csak a termékről, és ha lehet, legyen használat közben is. Más, közismert termékkel együtt fotózva a méretét is jól tudod szemléltetni
Fontos, hogy a képek legyenek élesek és – már amennyire egy monitoron keresztül ez megoldható – színhűek.
Egy videó sokkal jobban tudja szemléltetni a termék jellemzőit, tudását. Az ún. unboxing videókkal a csomag tartalmát tudod megmutatni, így nem lesz kérdés, mit kap a vevő a pénzéért. A használatot bemutató videók szintén népszerűek – és konverziónövelők.
Nem hiányozhatnak a termékleírásból a száraz tények sem: méretek, műszaki adatok, szakmai jellemzők. Sok esetben ezek alapján hasonlítják össze a lehetőségeket. Melyik tud többet, melyik teljesítménye a nagyobb, melyiknek van több funkciója. Ne hidd, hogy ez nem minden terméknél szükséges. Még egy pöttyös labdáról is tudni szeretnék, hogy milyen anyagból készült, és mekkora az átmérője.
Nem csak a tartalom fontos, hanem a megjelenítés is. Hiába adsz meg minden szükséges információt, ha az nehezen olvasható és kevésbé feldolgozható. Ne nehezítsd meg a vásárló dolgát, vezesd a szemét kiemelésekkel, címsorokkal, megfelelő tagolással. És próbáld meg minél tovább az oldalon tartani, ebben a szép, hosszú, tartalmas leírások segíthetnek.
Már-már közhely, hogy a vásárló nem fúrógépet akar venni, hanem képeket, polcokat szerelni a falra. A műszaki jellemzők mellett fordítsd le a vevők nyelvére a termékek tudását: milyen ételt készíthet a segítségével, milyen eredmény érhető el a használatával, milyen érzés lesz használni. A szívére hass, és hidd el, az eszével majd igazolni fogja döntését.
Régen a szájról szájra terjedő pletykáknak nagy súlya volt. Ma, az internet korában a más vásárlók véleménye döntheti el, hogy lesz-e rendelés vagy sem. Kérd folyamatosan a megrendelők véleményét, és jelenítsd is meg őket az oldaladon, mert ezzel nem csak a konverziót javíthatod, de hasznos visszajelzéseket is kaphatsz termékeidről, szolgáltatásodról.
A bizalom elnyerésében nagy szerepe lehet a garanciáknak. A legtöbb 10 ezer forintos elektromos termékre kötelező jótállást vállalni, a 14 napos elállás szintén minden fogyasztót megillet. Jelenítsd meg ezeket az információkat jól láthatóan, ha már úgyis kötelező. Sőt adj többet (pl. Németországban nem növekedett az elállók száma azoknál, akik a 14 nap helyett 30 napos elállási lehetőséget biztosítottak – mégis mennyivel jobban néz ki). De garantálhatsz rövid szállítási határidőt, gyors ügyfélszolgálati ügyintézést, vagy állandó raktárkészletet. Az a fontos, hogy a garanciákat szeretik az emberek.
Jelentősen növelheti az átlagos kosárértéket, ha a termékoldalakon kiegészítő termékeket is ajánlasz a vásárlóknak. Ott van az oldaladon, éppen nyílik a pénztárcája…. ragadd meg az alkalmat, mutass meg olyan termékeket, amelyek szintén érdekelhetik a vevőket.
A hasonló termékek ajánlásával pedig azokról sem kell lemondanod, akiknek mégsem tetszik az eredetileg kinézett termék – segíts nekik, hogy ne menjenek el üres kézzel.
A Shoptet Kapcsolódó termékek alkalmazása segít ennek kialakításában.
Állíts össze csomagajánlatokat, és helyezd el a termékoldalakon. A “Csomagban olcsóbb” szlogennek kevesen tudnak ellenállni. Kis munkával akár jelentősen növelhető az átlagos kosárérték.
Ha a termékleírásokat a fentiek szerint készíted el, máris jobbak lesznek a termékoldalaid a webáruházak 75%-ánál.
Írjon megjegyzést