Hogyan írj tökéletes termékleírást? 9+1 tipp

Ha egy látogató eljut a webáruházad oldalára, valószínűleg a termék oldalakon fogja eltölteni a legtöbb időt – már ha talál ott valami érdekeset. Miért?

Tökéletes termékleírás - cover

Sok oka van annak, hogy a vásárlók a termék oldalakon időznek a legtovább. A rendelést megelőző folyamatban nagyon sok kérdés van a vevő fejében, és ezekre a kérdésekre a termék oldalakon keresik a válaszokat.

Az alábbiakban 9+1 pontba szedve  megtalálod azokat a legfontosabb szempontokat, amelyek garantáltan magasabb konverziót eredményeznek. 

Mi a termékoldalak célja?

Természetesen egy termékoldalnak el kell adnia. De hogyan fogja teljesíteni ezt a célt? Tudnod kell, mit szeretne látni ott a vásárló.

– Információátadás

Mit tud a termék? Milyen tulajdonságai vannak, hogyan működik, mekkorák a méretei? Mi a csomagolás tartalma, hogyan néz ki, mit kap a pénzéért? Mivel nem tudja a kezébe venni, meg kell vele osztani minden olyan információt, ami a döntésében segíti.

– Bizalomépítés

A vásárló bizalmatlan, neked pedig lépésről lépésre kell elnyerned kegyeit. A bizalmat az egész weboldalon építeni kell, és ez alól a termékoldalak sem kivételek.

– Meggyőzés

A weboldalakra érkező látogatók tele vannak kételyekkel. Kell ez a termék nekem? Ez a legjobb választás? Megoldja a problémámat? Valóban segítségemre lesz? Tudni fogom használni? Nem fog tönkremenni? És ha igen, mi fog történni? 

Ha ezekre a kérdésekre megadod a válaszokat, az kinyitja a pénztárcákat.

– Edukáció

Az emberek sokszor nincsenek teljesen képben. Nem tudják, mit keresnek, milyen megoldások vannak a problémájukra, még nincsenek döntési helyzetben, csak információkat gyűjtenek, összehasonlítják a szóba jöhető termékeket. A jó termékoldalakon nem csak informálódnak, hanem tanulnak is. Új tudásra tesznek szert.

Most, hogy számba vettük a célokat, nézzük milyen elemekből épülnek fel a tökéletes termék oldalak.

9+1 tipp, hogy a termékoldalaid eladjanak

1. SEO

A jó termékoldalakat előszeretettel ajánlják a keresők, így idővel organikusan képesek a látogatókat a weboldaladra hozni – ingyen. A keresőknek az a jó, ami az embereknek hasznos, de a tartalom írásakor ismerni kell az alapvető SEO elvárásokat. Legyenek benne kulcsszavak, legyen terjedelmes és érdekes, hogy a látogató minél több időt töltsön az adott oldalon. És az sem árt, ha technikailag a webshop rendszer is segíti a robotokat. A Shoptet bérelhető webshop rendszere például kiemelkedően teljesít ezen a területen.

Meríts ötletet a Shoptet Alap SEO és Haladó SEO alkalmazásaiból.

SEO lényege

2. Termékfotók

Ne feledd, hogy a vásárlók nem tudják kézbe venni a webáruház termékeit. Nem érzik az anyagát, a súlyát, a tapintható minőségét. A jó termékfotókkal ezeket a hiányosságokat tudod áthidalni.

Legyen több kép, több beállításban – csak a termékről, és ha lehet, legyen használat közben is. Más, közismert termékkel együtt fotózva a méretét is jól tudod szemléltetni 

Fontos, hogy a képek legyenek élesek és – már  amennyire egy monitoron keresztül ez megoldható – színhűek.

3. Termékvideó

Egy videó sokkal jobban tudja szemléltetni a termék jellemzőit, tudását. Az ún. unboxing videókkal a csomag tartalmát tudod megmutatni, így nem lesz kérdés, mit kap a vevő a pénzéért. A használatot bemutató videók szintén népszerűek – és konverziónövelők.

4. Paraméterek, méretek, jellemzők

Nem hiányozhatnak a termékleírásból a száraz tények sem: méretek, műszaki adatok, szakmai jellemzők. Sok esetben ezek alapján hasonlítják össze a lehetőségeket. Melyik tud többet, melyik teljesítménye a nagyobb, melyiknek van több funkciója. Ne hidd, hogy ez nem minden terméknél szükséges. Még egy pöttyös labdáról is tudni szeretnék, hogy milyen anyagból készült, és mekkora az átmérője.

5. Tipográfia, terjedelem, tagoltság

Nem csak a tartalom fontos, hanem a megjelenítés is. Hiába adsz meg minden szükséges információt, ha az nehezen olvasható és kevésbé feldolgozható. Ne nehezítsd meg a vásárló dolgát, vezesd a szemét kiemelésekkel, címsorokkal, megfelelő tagolással. És próbáld meg minél tovább az oldalon tartani, ebben a szép, hosszú, tartalmas leírások segíthetnek.

6. Érzelmekre ható

Már-már közhely, hogy a vásárló nem fúrógépet akar venni, hanem képeket, polcokat szerelni a falra. A műszaki jellemzők mellett fordítsd le a vevők nyelvére a termékek tudását: milyen ételt készíthet a segítségével, milyen eredmény érhető el a használatával, milyen érzés lesz használni. A szívére hass, és hidd el, az eszével majd igazolni fogja döntését.

7. Vásárlói vélemények

Régen a szájról szájra terjedő pletykáknak nagy súlya volt. Ma, az internet korában a más vásárlók véleménye döntheti el, hogy lesz-e rendelés vagy sem. Kérd folyamatosan a megrendelők véleményét, és jelenítsd is meg őket az oldaladon, mert ezzel nem csak a konverziót javíthatod, de hasznos visszajelzéseket is kaphatsz termékeidről, szolgáltatásodról.

Vásárlói vélemények

8. Garanciák

A bizalom elnyerésében nagy szerepe lehet a garanciáknak. A legtöbb 10 ezer forintos elektromos termékre kötelező jótállást vállalni, a 14 napos elállás szintén minden fogyasztót megillet. Jelenítsd meg ezeket az információkat jól láthatóan, ha már úgyis kötelező. Sőt adj többet (pl. Németországban nem növekedett az elállók száma azoknál, akik a 14 nap helyett 30 napos elállási lehetőséget biztosítottak – mégis mennyivel jobban néz ki). De garantálhatsz rövid szállítási határidőt, gyors ügyfélszolgálati ügyintézést, vagy állandó raktárkészletet. Az a fontos, hogy a garanciákat szeretik az emberek.

9. Kiegészítő és hasonló termékek

Jelentősen növelheti az átlagos kosárértéket, ha a termékoldalakon kiegészítő termékeket is ajánlasz a vásárlóknak. Ott van az oldaladon, éppen nyílik a pénztárcája…. ragadd meg az alkalmat, mutass meg olyan termékeket, amelyek szintén érdekelhetik a vevőket. 

A hasonló termékek ajánlásával pedig azokról sem kell lemondanod, akiknek mégsem tetszik az eredetileg kinézett termék – segíts nekik, hogy ne menjenek el üres kézzel.

A Shoptet Kapcsolódó termékek alkalmazása segít ennek kialakításában.

+1: Termékcsomag ajánlat

Állíts össze csomagajánlatokat, és helyezd el a termékoldalakon. A “Csomagban olcsóbb” szlogennek kevesen tudnak ellenállni. Kis munkával akár jelentősen növelhető az átlagos kosárérték.

Ha a termékleírásokat a fentiek szerint készíted el, máris jobbak lesznek a termékoldalaid a webáruházak 75%-ánál. 

Bejegyzés navigáció

Írjon megjegyzést

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Üzenet elküldésével elfogadja az adatvédelmi irányelveket