Kategória oldal keresőoptimalizálása Shoptet webáruházak esetén

Az online piactéren való sikeres megjelenés egyik legfontosabb tényezője a keresőoptimalizálás (SEO), melynek segítségével weboldalunk a lehető legjobb helyezést érheti el a keresőmotorok organikus találati listáján. A folyamatosan változó algoritmusok és a versengő piac miatt egy webáruház számára kiemelten fontos, hogy weboldala minden részlete, így a kategória oldalak is optimalizálva legyenek.

Kategória oldal keresőoptimalizálása Shoptet webáruházak esetén cover

Shoptet platformon működő webáruházak esetén ez különösen fontos. Hiszen egy erős és jól strukturált kategória oldal nemcsak a látogatóknak nyújt könnyen áttekinthető és felhasználóbarát környezetet, de a keresőmotorok számára is értékes információkat szolgáltat.

Partnerünk vendégcikke következik: Horváth Angéla, a SEO Stratégia munkatársa ebben a cikkben bemutatja, hogyan tudod beállítani a legfontosabb on-site SEO elemeket a Shoptet webáruházad admin felületén.

Miért fontos a kategória oldalak keresőoptimalizálása?

A kategória oldalak keresőoptimalizálása kulcsfontosságú minden Shoptet webáruháznak a versenyképes online jelenlét kialakításához. 

Az említett szempontok figyelembevételével, a Shoptet webáruházak képesek kiemelkedni a versenyben, és maximalizálni online jelenlétüket és sikerüket.

Miből áll a kategória oldalak keresőoptimalizálása webáruházak esetén? 

  1. Kategória név és H1 címsor: A kategóriák elnevezésekor az az optimális, ha a kategória neve megegyezik az oldal H1 címsorával. Ez biztosítja, hogy a keresőmotorok könnyen felsimerjék az oldal témáját. Egyes esetekben azonban a kategória név és a H1 címsor eltérhet egymástól.
  2. Meta címkék: A meta címkék (pl. title tag és meta leírás) szerepe létfontosságú a keresőoptimalizálásban. A meta címkék ugyanis nem csak a keresőmotoroknak adnak információt az oldal tartalmáról, de a potenciális vásárlóknak is.
  3. Rövid kategória leírások: A rövid leírások a kategória oldalakon általában néhány mondatos blokokkból állnak, amelyek röviden és tömören ismertetik a kategóriához tartozó termékek jellegét. Legtöbbször a kategória oldal tetején jelennek meg.
  4. Hosszú kategória leírások: A hosszú kategória leírások mélyebben és részletesebben mutatják be a kategória tartalmát. Gyakran tartalmaznak további alkategóriákra vagy kiemelt termékekre mutató linkeket. Általában a kategória oldal alján helyezkednek el.

Meta elemek és kategória leírások beállítása Shoptet webáruházak esetén 

A Shoptet Közép-Európa egyik éllovasa a bérelhető webáruház platformok terén. Ez a felhasználóbarát rendszer számos integrált funkciót kínál, amelyek elősegítik az üzleti vállalkozások online bővülését. Szerencsére a rendszer lehetővé teszi a metaadatok és kategória leírások pofon egyszerű szerkesztését, amelyek elengedhetetlenek egy sikeres SEO stratégia megalkotásához.

Kategória leírások kitöltése

A Shoptet felületén a kategóriák keresőoptimalizálása során az 1. lépés az admin felületre lépve a menüből kiválasztani a Termékek » Termékkategóriák lehetőséget. 

Shoptet admin - termékkategóriák

Ezután létrehozhatunk új kategóriákat, de már meglévőket is szerkeszthetünk. Válassz ki egy tetszőleges kategóriát és kattints a nevére (Tétel szerkesztése)!

Az Általános információk fül alatt a Cím-nél megadhatjuk a Kategória nevét, az URL-nél a keresőbarát URL-t, a Kategória felső leírásánál a rövid kategória leírást, a Kategória alsó leírásánál pedig a hosszú kategória leírást. 

Shoptet admin - általános információk

Meta címkék kitöltése

A Haladó fül alatt a Névnél adhatjuk meg a meta címet (title tag), a Leírásnál pedig a meta leírást. 

A szükséges módosítások elvégzése után ne felejts el menteni!

Shoptet admin - haladó meta név + leírás

Bejegyzés navigáció

Írjon megjegyzést

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Üzenet elküldésével elfogadja az adatvédelmi irányelveket