Az, ami néhány éve még abszolút tabu volt a webáruház tulajdonosok számára, ma már tisztes profit kérdése. Az e-kereskedelemben erős a verseny, és nem könnyű érvényesülni benne. A tapasztalt magyar webáruházasok ezért sokkal gyakrabban lépnek az új piacokra.
A webáruház külföldi terjeszkedése rendkívül időszerű téma, az üzleti tevékenység külföldön való folytatása – például Lengyelországban, Romániában vagy Bulgáriában – nem rendkívüli vagy bonyolult dolog. Az EU-nak és az egységes piacnak köszönhetően semmi sem akadályozza a magyar vállalkozásokat abban, hogy termékeiket más tagállamokban is értékesítsék.
Az Expandeco, amely több éves tapasztalattal rendelkezik a terjeszkedés területén, a Shoptettel együttműködve betekintést nyújt bármilyen projekt külföldön történő terjesztésének legfőbb lépéseibe. Elmondhatjuk, hogy egy webáruháznak négy alapvető pillérre van szüksége a külföldi terjeszkedéshez, amelyekre építhet, konkrétan: minőségi fordításokra, helyi nyelven beszélő ügyfélszolgálatra, marketingre és egy erős logisztikai partnerre.
Közép- és Kelet-Európa viszonylag kis terület néhány állammal. Az első előnye az, hogy egy webáruház 2–4 napon belül és viszonylag alacsony költséggel tud kiszállítani erre a területre. A második előnye minden bizonnyal a potenciális új ügyfelek száma, ami több mint 150 millió. A harmadik előnye kétségtelenül az, hogy a vásárlók a legtöbb országban kevésbé igényesek, ami főként kelet felé haladva igaz. Elmondhatjuk, hogy minél távolabb megyünk kelet felé, annál kevésbé „elkényeztetett” vásárlókat találunk. A webáruházasok negyedik előnye jelenleg abban rejlik, hogy a piacon már működnek olyan vállalkozások, amelyek a webáruház egy vagy több országba való gyors és magas színvonalú terjeszkedéséhez szükséges összes szolgáltatásról gondoskodni tudnak. Közéjük tartozik az Expandeco is.
Egy webáruház külföldön való működésének alfáját és omegáját a minőségi fordítások képezik. Ez az első dolog, amivel a vásárlók kapcsolatba kerülnek. A minőségi SEO fordítások képezik a siker alapját a keresőmotorokban, az árösszehasonlítókban vagy a helyi piacokon.
A vásárló számára semmi sem fontosabb annál, minthogy az anyanyelvén hívhassa az ügyfélszolgálatot vagy írhasson e-mailt. Erre tökéletes megoldást nyújt az outsourcing. Viszont egyáltalán nem könnyű anyanyelvi szinten beszélő munkatársakat találni. A kiszervezési költségek egy évre vetítve körülbelül 30%-kal alacsonyabbak a munkavállalókra fordított átlagköltségeknél. Például közvetlenül az új piacra való lépés után vagy a szezonon kívüli időszakokban a kiszervezési költségek jelentősen alacsonyabbak.
Az, hogy ön már rendelkezik SEO fordításokkal és minőségi ügyfélszolgálattal, nem jelenti azt, hogy a vásárlók maguktól ellátogatnak a weboldalára. A tapasztalt magyar webáruházas jól átgondolt marketingstratégiának köszönhetően is meg tudja különböztetni magát egy kevésbé tapasztalt versenytárstól. Jelenleg a legjobb módszer erre az omnichannel marketing, vagyis az összes marketingcsatorna szoros összekapcsolása egy egységes céllal.
Az olyan partnerekkel, mint a Csomagküldő.hu vagy a GLS már három napon belül könnyen kézbesíteni tudja a csomagjait olyan országokba, mint Lengyelország, Románia vagy Ausztria.
Végül, de nem utolsósorban nagyon fontos egy webáruház számára a megfelelő operatív működés, főként terjeszkedéskor. A több nyelvi változat és a lehetőség arra, hogy több országot egy adminisztrációból tudjon kezelni, nagy előnyt jelent. Némely fejlesztők olyan nemzetközi megoldásokat kínálnak, amelyek közvetlenül rákapcsolhatók a helyi számvitelre. Természetesen lehetővé kell tenni a helyi fizetési módok, futárszolgáltatások vagy más, az adott országban előírt szolgáltatások megvalósítását.
Írjon megjegyzést