Webáruházat indítunk 7: Az, ami a www. után következik, avagy domainnevet keresünk

Egy webáruház domainneve nem más, mint a cég elnevezése és címe egyben. Hogyan válasszuk ki?

Hogyan válasszunk jó domént? Gondolj bele mélyen.

Elképesztő dizájn és bonyolult marketingtrükkök nélkül is boldogulni fog, egy webáruház működtetéséhez elvileg saját számítógépre sincs szüksége. Viszont amire mindenképp szüksége van a webáruház indításához, az a domain. A domain áruházának neve és az az internetes cím, ahol a vásárlók megtalálják önt.

Korábban volt egy olyan irányzat, amely szerint a legjobb domain az, amely kulcsszavakat tartalmaz (vagyis azokat a szavakat, amelyeket potenciális vásárlói beírnak a keresőbe, amikor az ön termékeit vagy szolgáltatását keresik). Ezek az ún. generikus domainek segítettek abban, hogy az adott weboldal előnyös helyre kerüljön a keresési eredményekben, és ezáltal növelték a látogatottságot.

A keresőmotorok ma már összehasonlíthatatlanul gyorsabbak, és a domainben található kulcsszavakat már szinte egyáltalán nem veszik figyelembe. A generikus domainek így elveszítették előnyüket, és csak azok a gyengeségeik maradtak meg, amik mindig is megvoltak: könnyen összetéveszthetők, nem keltenek érzelmeket, azok pedig, amelyek igazán könnyen megjegyezhetők (az olyanok mint a fazekak.hu, fedok.hu, fakanalak.hu stb.) már régen elkeltek, és egy vagyont kérnek értük.

Másrészről ott van a brand domainek divatja, amikor (leegyszerűsítve) csak kitalál a címbe egy saját szót, vagy egy máshonnan ismert kifejezést használ. Ez a változat kétségkívül jobb, de szem előtt kell tartania, hogy kreativitásával ne fojtsa el áruháza stílusát, a cím legyen megjegyezhető, és váltson ki pozitív érzelmeket.

A szeretett és figyelmen kívül hagyott domainek

A legfontosabb ugyanis az az érzés, amit a cím kivált. A domain által kiváltott eltérő érzelmek jól bemutathatók a kedvezményportálok példáján. Lényegében mindegyik ugyanazt a szolgáltatást nyújtja, fénykorukban pedig ez a szegmens több száz olyan weboldalt foglalt magában, amelyeken a döntést túlnyomórészt a domain (márkaerő) alapján lehetett meghozni.

Az alábbi szövegünk célja nem a kedvezményportálok által nyújtott szolgáltatások minőségének értékelése, sem annak bizonyítása, hogy egy bizonyos kedvezményportál az általa választott brand miatt lett sikeres. A domainek feltüntetése kizárólag szemléltető funkcióval rendelkezik, használatuk azt kívánja bemutatni, milyen hatást gyakorolnak az egyes domainek a felhasználókra.

Jó tanácsok a domainnév kiválasztásához

Egy domain legyen:

Ezenkívül:

Bejegyzés navigáció

Írj megjegyzést

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Üzenet elküldésével elfogadja az adatvédelmi irányelveket