Webáruházat indítunk 7: Az, ami a www. után következik, avagy domainnevet keresünk

Egy webáruház domainneve nem más, mint a cég elnevezése és címe egyben. Hogyan válasszuk ki?

Webáruház indítása - cover

Elképesztő dizájn és bonyolult marketingtrükkök nélkül is boldogulni fog, egy webáruház működtetéséhez elvileg saját számítógépre sincs szüksége. Viszont amire mindenképp szüksége van a webáruház indításához, az a domain. A domain áruházának neve és az az internetes cím, ahol a vásárlók megtalálják önt.

Korábban volt egy olyan irányzat, amely szerint a legjobb domain az, amely kulcsszavakat tartalmaz (vagyis azokat a szavakat, amelyeket potenciális vásárlói beírnak a keresőbe, amikor az ön termékeit vagy szolgáltatását keresik). Ezek az ún. generikus domainek segítettek abban, hogy az adott weboldal előnyös helyre kerüljön a keresési eredményekben, és ezáltal növelték a látogatottságot.

A keresőmotorok ma már összehasonlíthatatlanul gyorsabbak, és a domainben található kulcsszavakat már szinte egyáltalán nem veszik figyelembe. A generikus domainek így elveszítették előnyüket, és csak azok a gyengeségeik maradtak meg, amik mindig is megvoltak: könnyen összetéveszthetők, nem keltenek érzelmeket, azok pedig, amelyek igazán könnyen megjegyezhetők (az olyanok mint a fazekak.hu, fedok.hu, fakanalak.hu stb.) már régen elkeltek, és egy vagyont kérnek értük.

Másrészről ott van a brand domainek divatja, amikor (leegyszerűsítve) csak kitalál a címbe egy saját szót, vagy egy máshonnan ismert kifejezést használ. Ez a változat kétségkívül jobb, de szem előtt kell tartania, hogy kreativitásával ne fojtsa el áruháza stílusát, a cím legyen megjegyezhető, és váltson ki pozitív érzelmeket.

A szeretett és figyelmen kívül hagyott domainek

A legfontosabb ugyanis az az érzés, amit a cím kivált. A domain által kiváltott eltérő érzelmek jól bemutathatók a kedvezményportálok példáján. Lényegében mindegyik ugyanazt a szolgáltatást nyújtja, fénykorukban pedig ez a szegmens több száz olyan weboldalt foglalt magában, amelyeken a döntést túlnyomórészt a domain (márkaerő) alapján lehetett meghozni.

Az alábbi szövegünk célja nem a kedvezményportálok által nyújtott szolgáltatások minőségének értékelése, sem annak bizonyítása, hogy egy bizonyos kedvezményportál az általa választott brand miatt lett sikeres. A domainek feltüntetése kizárólag szemléltető funkcióval rendelkezik, használatuk azt kívánja bemutatni, milyen hatást gyakorolnak az egyes domainek a felhasználókra.

Jó tanácsok a domainnév kiválasztásához

Egy domain legyen:

Ezenkívül:

Bejegyzés navigáció

Írjon megjegyzést

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Üzenet elküldésével elfogadja az adatvédelmi irányelveket