Webáruházat szeretne indítani? Mindent bele, de… Ki lesz a célcsoportja? Hogyan győzi le a konkurenciát? Mi az USP-je? Mik a céljai? Ezekre a kérdésekre mindenképp tudnia kell a választ, ha azt szeretné, hogy sikeres legyen a projektje.
Megkerestünk néhány sikeres webáruház-üzemeltetőt, hogy osszák meg önnel a know-how-juk egy részét. Visszaemlékeztek, miként kezdték az online üzletelést, és kiválasztottak néhány olyan problémás kérdést, amelyekkel a működésük során találkoztak, és amelyeket még a domain megvásárlása előtt érdemes tisztázni.
Nem mindig igaz, hogy minél több látogatója van egy weboldalnak, annál több pénzt keres. Nem tudunk mindenki számára ideális szolgáltatást vagy terméket nyújtani. Javasoljuk, hogy egy meghatározott felhasználói csoportra fókuszáljon, és a lehető legnagyobb mértékben igazítsa hozzájuk a weboldalát.
Kezdetnek készítsen magának egy SWOT-elemzést, amely segít a célcsoport azonosításában. Tervezze meg tipikus mintavásárlóját, és próbáljon meg létrehozni egy olyan webáruházat, amely mindenben megfelel neki.
Ha a célcsoportját olyan vásárlók alkotják, akik jól tudják, mit keresnek, a keresés működőképességére helyezze a hangsúlyt. Ha viszont nem értenek az ön termékválasztékához, játsszon el a termékleírásokkal, hozzon létre tanácsadási szolgáltatást, és a lehető legegyszerűbb nyelven beszéljen hozzájuk. Egész sor hasonló kritérium létezik, azokkal részletesebben valamelyik következő cikkünkben fogunk foglalkozni.
Ugyanígy a nyelvet is, amellyel a vásárlókhoz beszél, a célcsoporthoz kell igazítania. Vajon mit szeretne mintavásárlója, hogy magázza vagy inkább tegezze őt? Egyszerű és áttekinthető designt akar, vagy inkább azt, hogy lenyűgözze őt az oldal pazar megjelenése?
Nem szereti őket, tudjuk. De soha nem fog megszabadulni tőlük. Már a projektje kezdeti szakaszában jól nézzen utána, hogy kik a versenytársai, mik az erősségeik és gyengeségeik. És gondolkodjon el azon, hogyan különböztetheti meg magát tőlük.
Úgy találhatja meg a legkönnyebben versenytársait, ha kulcsszóelemzést készíttet magának. A legnagyobb konkurenciája azok a weboldalak lesznek, amelyek vonzó helyezéseken jelennek meg az ön számára fontos kifejezések keresési eredményeiben. De ez még nem minden, kövesse figyelemmel azokat a helyeket, ahol jövendő vásárlói beszélgetnek és megosztják a tapasztalataikat. Figyelje azokat, akik a legtöbbet dicsérnek. A katalógusok is jó információforrást jelentenek versenytársairól.
Nincs értelme azt gondolni, hogy el tudja csábítani egy stabil, nagy és népszerű webáruház vásárlóit. Valami olyasmit kell kínálnia célcsoportjának, amit máshol nem talál meg – ez az egyedi terméktulajdonság, vagyis az USP. Válasszon egy olyan csábító és valós okot, amiért a potenciális vásárlóknak önt kellene választaniuk, és világosan hangsúlyozza ki. Udvariasan, kitartóan és meggyőzően. De ne támadja a versenytársait. Az internetfelhasználók nagyon érzékenyek erre, és egy perc alatt elronthatja az évekig épített hírnevét.
A versenytársait már ismeri, így itt az ideje, hogy a saját weboldalára fordítsa a figyelmét, és arra, mivel tudja felülmúlni a konkurenciát. Fontos, hogy őszinte legyen önmagával, csak akkor tudja előtérbe helyezni az erősségeit, ha beismeri a hiányosságait.
Az USP keresésével és annak közlésével kapcsolatos részletesebb információkkal egy következő cikkünkben fogunk foglalkozni.
Azokat, akik információkat keresnek a webáruházak indításáról, alapvetően két kategóriába sorolhatjuk:
Egy webáruház indítása előtt tisztázza a konkrét kérdésekben követendő lépéseket abból kiindulva, milyenek webáruháza működtetésének feltételei. Segítenek megkönnyíteni a megrendelések végrehajtását, és nem kevés pénzt is megtakarítanak önnek.
Következő cikkeinkben elsősorban az alábbi kérdésekkel foglalkozunk:
Ha azt szeretné, hogy projektje sikeres legyen, rögtön az elején válasszon egy mutatót, amely alapján fel tudja majd mérni, mennyire és hogyan működik webáruháza. Az értékelésről egy következő cikkünkben fogunk beszélni.
Írjon megjegyzést