A webáruházak 7 leggyakoribb problémája

Vessen egy pillantást a webáruházak gyakori problémáira, amelyeket azonban egy szemvillanás alatt el lehet hárítani. A tulajdonosok kérésére bepillantottunk a webáruházaikba, és gyors visszajelzést adtunk nekik. Az alábbiakban a leggyakoribb megjegyzésekről olvashat. Mire érdemes tehát odafigyelnie?

Az webáruházák leggyakoribb problémái.

1. Kaotikus kezdőlap

Sok webáruház tulajdonos a lehető legtöbb információt és terméket akarja megjeleníteni a kezdőlapján. Ennek eredménye többnyire egy túlzsúfolt, soha véget nem érő oldal, amelynek a betöltése is nagyon lassú… Itt is érvényes az a szabály, hogy néha a kevesebb több. Ha lehet, csak a legfontosabb információk szerepeljenek a kezdőlapon, különben a vásárló nem fog tudni tájékozódni az oldalon, és már az előtt elveszti őt, hogy egyáltalán megszerezné.

2. A termékek és kategóriák leírásai rövidek vagy hiányoznak

Érdemes kellő időt fordítani a termékleírásokra. A vásárló tudni akarja, mit vásárol. És míg egy jó termékleírás meggyőzheti őt, addig egy nem megfelelő el is riaszthatja. Egy további ok arra, miért nem érdemes elsietni a leírásokat, az a SEO. Ez a kategóriák leírására is vonatkozik.

3. Színek, színek, és harmadszor is színek

A színek kiválasztását nagyon érzékenyen kell megközelíteni. Például az élénksárga rózsaszín háttéren vagy a világoszöld fehér alapon nem éppen jól olvasható. És arról szó sem lehet, hogy a vásárlónak fejtegetnie kelljen az egyes szavakat az ön weboldalán. Ne legyen túlzottan eredeti, hagyatkozzon inkább a már jól bevált kombinációkra. Egyszóval, ne próbáljon mindenáron szivárványt teremteni a webáruházában.

4. Betűk

A jó benyomás kialakításához nagyban hozzájárulnak a betűk is. A webáruházak egyik leggyakoribb hibája a betűtípusok és a betűméret túlzott váltogatása. Ezt kerülje el! Nagy ívben!

5. Termékek száma

Rendkívül fontos a termékek megfelelő kategorizálása. Az, hogy minél több legyen belőlük az oldalon, egyszerűen nem működik. Nem mindenkinek van ugyanis ideje és kedve, hogy bolhákat bogarásszon. Négy termék helyett tegyen egymás mellé inkább csak hármat – így jobban kiemeli magát a terméket és az azt ábrázoló képet is. A termékeket pedig próbálja úgy rendezni, hogy az egyes sorokban ne legyen se több, se kevesebb termék.

6. Versenyelőnyök

Ugyanaz az áru, amit ön kínál, rengeteg más webáruház kínálatában is megtalálható. Emelje ki az előnyeit. Bátran írja le, miért érdemes a vásárlónak éppen önnél vásárolnia. Ugyanis nemcsak az árut adja el, hanem saját magát is.

7. Elérhetőségek

Sok webáruház tulajdonos nem fordít kellő figyelmet az elérhetőségekre. És ez nagy hiba. Magyarországon minden évben rengeteg új webáruház nyílik. Ezek között sok a kétes és megbízhatatlan, az anonimitás így biztos nem fog plusz pontokat hozni önnek. Éppen ellenkezőleg, adja a vásárlók tudtára, hogy ki is ön valójában és honnan jött.

Bejegyzés navigáció

Írj megjegyzést

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Üzenet elküldésével elfogadja az adatvédelmi irányelveket