Webáruházat indítunk 4: Webáruháza a világ legjobb USP-jével rendelkezik?

Sehol sem könnyebb a vásárló számára a konkurenciánál vásárolni, mint az interneten. Ahhoz, hogy rávegye a látogatót a vásárlásra, egyedi üzleti érvre van szüksége. Arról, hogy mi is ez az érv és hogyan válasszuk ki, a mai cikkünkben fogunk beszélni.

Minden üzletnek (az interneten ez duplán érvényes) egyedinek kell lennie valamiben. Kell, hogy legyenek olyan „legjei”, amelyért éppen ott vásárol, és nem abban az áruházban, amely a keresési eredményekben alatta vagy felette jelenik meg. Ezt a „leget” nevezzük egyedi terméktulajdonságnak (unique selling proposition). Vagyis a válasz a következő kérdésre: „Miért kellene éppen önöknél vásárolnom?

Ha azt kérdezi, hogyan kezdjen bele az internetes üzletbe, az USP meghatározása egy jó első lépés a webáruház létrehozásához. Annak, hogy ön a legnagyobb, leggyorsabb, legsegítőkészebb, vagy hogy a legjobban ért az adott termékhez, láthatónak kell lennie a webáruházában. Szó szerint mindenhol – a webáruház nevétől kezdve a megjelenésén keresztül egészen az e-mail üzenetig, amit a vásárló akkor kap, amikor önnél vásárol.

Az a fontos, hogy az érv, amellyel a látogatót vásárlásra szeretné rábírni, legyen valós, hasznos és végül, hogy a vásárló számára igazán fontos legyen. Nem a legjobb ötlet azt állítani, hogy önnek van a legnagyobb mobiltelefon választéka, ha ez nem igaz – a hazugságok gyorsan terjednek az interneten, önnek pedig a hírneve múlhat rajta. A látogatót azzal sem győzi meg, hogy önnek van a legnagyobb raktára, ha neki ebből nem származik haszna például gyorsabb kiszállítás formájában.

Bevált USP

Beszéljen egyszerűen és kertelés nélkül

Üzleti érvét a lehető legegyszerűebben közölje. Ne terhelje a vásárlóit egyedi koncepciókkal, eszmékké kovácsolt víziókkal, sem az egyedülálló és semmi mással nem pótolható előnyökkel. Inkább mondja azt, hogy a vásárló az ön termékének köszönhetően minden nap megtakarít 20 perc időt, hetente lefogy 2 kilót, vagy hogy az árut két év elteltével is megjavítja neki. Őt ez érdekli, ezt szeretné hallani, és ezért megveszi a termékét.

A legrosszabb USP – az ár

Igen, az alacsony ár kétségkívül egy üzleti érv. De van itt egy hatalmas „de”: csak akkor érdemes az árral érvelnie, ha tényleg nincs semmi más és jobb a tarsolyában. Nem nyomhatja lefelé az árat a végtelenségig, mert így szinte semmit nem keres, és már egyre kevesebb vásárló keresi kizárólag a legalacsonyabb árat.

Bejegyzés navigáció

Írj megjegyzést

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Üzenet elküldésével elfogadja az adatvédelmi irányelveket