Webáruházat indítunk 6: A webáruházak megjelenésének öt jellemzője, amelyek mindig működnek

Cikksorozatunk mai fejezetében bemutatjuk, mely jellemzőkkel kell rendelkeznie egy webáruház megjelenésének ahhoz, hogy a vásárló könnyen el tudjon igazodni benne, és még könnyebben tudjon vásárolni.

Áttekinthetőség

Potenciális vásárlói gyűlölik a keresést. Törekedjen arra, hogy a kínálata bármely tételét a lehető leggyorsabban megtalálják. Hozzon létre számukra egy egyszerű menüt (a táblagépek és érintőképernyős telefonok fejlődése miatt az oldal felső részében), ahol könnyen megtalálják azt, amit keresnek.

A vásárlók túlnyomó többségét három adat fogja érdekelni: az ár, a termék megjelenése és elérhetősége. Azzal, ha a termékoldalakon nagyméretű és jól kivehető képet tüntet fel a termékről, továbbá egyértelműen tájékoztat elérhetőségéről és áráról, nem ront el semmit.

Megj. Honnan fogja tudni, hogy a menüben való eligazodás valóban olyan egyszerű, mint azt ön gondolja? Hagyja, hogy maguk a vásárlók rendezzék el a termékeket. Az úgynevezett cardsorting abban rejlik, hogy néhány tesztelő között szétosztja termékkínálata egyes tételeit ábrázoló lapokat, és megkéri őket, hogy rendeljék őket hozzá ahhoz a kategóriákhoz, ahova szerintük tartoznak. Kínálatában az árut ezek után úgy rendezi el, ahogy a statiszták többsége tette.

Könnyedség

Hagyja, hogy a webáruház lélegezzen. A közismert szabály, miszerint minél kevesebb szöveg van egy weboldalon, annál vonzóbb, néhány kivételtől eltekintve igaz. Azok a weboldalak, amelyeken kevesebb nagyméretű grafikai elem van, áttekinthetőbbnek, könnyedebbnek és barátságosabbnak tűnnek. A látogató viszonylag zavartalan figyelmet fordíthat külön-külön az egyes elemekre, jobban érzi magát a weboldalon, és szívesebben vásárol önnél.

Közvetlenség

Ön és a látogató csak egy dolgot akar a webáruházában: vásárolni. Tegye a lehető legegyszerűbbé számára a folyamatot. A Kosárba helyezés gombnak folyamatosan láthatónak kell lennie, a rendelési folyamat legyen egyszerű és könnyen érthető.

Ízlésesség

„Nincs értelme az ízlésről vitázni, és nincs értelme pereskedni sem emiatt” – szól a legendás mondat a Larry Flynt, a provokátor című filmből. Ennek ellenére törekedjen arra, hogy a webáruháza legalább valamilyen mértékben igazodjon az általánosan elfogadott esztétikai mércékhez. Ne hagyja, hogy kölcsönösen ellentmondó színekben virítson, és lehetőleg kerülje a díszes betűket.

Stílusosság

Igen, mindez szép és jó, de ez nem mindig igaz. Webáruházának természetesen másképp kell kinéznie, ha luxuscipőt kínál benne, és másképp, ha a kertészeknek kínál ásókat. De erről már egy korábbi cikkünkben beszéltünk.

Végezetül 10 tanács:

  1. A kezdőlapra mutató link a bal felső sarokban legyen – a felhasználók megszokták, hogy ott kell keresniük.
  2. A kosár helye a jobb felső sarokban van.
  3. A keresési mező helye a kosár mellett vagy a bal felső menüben van.
  4. Használjon nagyméretű és jó minőségű fényképeket.
  5. A legtöbb webáruház számára a világos és pasztellszínek a legmegfelelőbbek – megkönnyítik az oldal egyes elemeire való összpontosítást, és nem annyira fárasztják az olvasók szemét.
  6. Használjon talp nélküli betűtípust – könnyebben olvasható a kijelzőn vagy a képernyőn.
  7. Rendezze a szöveget keskenyebb szöveghasábokba – a képernyőn való olvasás nem kellemes. Írjon rövidebb és keskenyebb bekezdéseket – ideális esetben 3-5 sorosakat. Az olvasó nem fog elveszni a sorok között. A keskenyebb szöveghasáboknak köszönhetően jobban megtartja a sort.
  8. Nagyobbítsa meg a logóját – abszurdnak hangzik, de a nagyobb logó általában jobb benyomást kelt. Ezáltal erősíti a márkáját.
  9. Ne használjon túl rikító bannereket – az internetfelhasználók megtanulták figyelmen kívül hagyni őket, így a reklámok feleslegesen csúfítják majd a weboldalát.
  10. A közösségi média linkek elvesznek a láblécben. Inkább jól láthatóan a termékoldalakra szúrja be őket.

Bejegyzés navigáció

Írj megjegyzést

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Üzenet elküldésével elfogadja az adatvédelmi irányelveket