Ha valaki webáruház indításában gondolkodik, és ehhez egy bérelhető webshoprendszert szeretne választani, valószínűleg 3 magyar nyelvű rendszer kerül a látókörbe: Shoprenter, Shoptet, Unas. Ezeket hasonlítjuk össze bejegyzésünkben.
Az e-kereskedelmi berkekben ha közvéleménykutatást végeznének, a három legjobb, legnépszerűbb hazai webshoprendszerként a Shoprentert, a Shoptetet és az Unast neveznék meg. Mindhárom rendszer elég régóta működik ahhoz, hogy jó választás legyen bárkinek. Éppen ezért ebben a bejegyzésben arra keressük a választ, miben különbözik ez a három shopmotor.
A három rendszer előfizetőinek pontos száma nem ismert, de a nyilatkozatok alapján az becsülhető, hogy a Shoprenternek és az Unasnak körülbelül hétezer, a Shoptetnek pedig több mint 30 ezer előfizetője van. Persze ha jobban a számok mögé nézünk kiderül, hogy a Shoptet előfizetőinek nagy része nem magyar webáruház, hiszen a cég központja az e-kereskedelmi szempontból igen fejlett Csehországban található, ahonnan olyan webshopok származnak, mint az Alza vagy az eMag.
Mindhárom versenyző biztosít ingyenes tesztidőszakot az érdeklődőknek: a Shoprenter 14, az Unas 21, a Shoptet viszont 30 napos próbaidőt biztosít a rendszer kipróbálásához. Ha figyelembe vesszük, hogy a webshop rendszer kiválasztása gondos mérlegelést igényel nem nehéz belátni, hogy még a 30 napos időszak is kevésnek tűnik. Ebben segíthet a Shoptet megoldása, amely lehetővé teszi a teszt időszakot követően is az ingyenes használatot bizonyos feltételekkel. Így gyakorlatilag a cseh hátterű rendszer szinte korlátlan ideig tesztelhető.
Az előfizetési díjakban nincsenek nagy különbségek, mindhárom rendszerben a termékek számától és az igényelt webshop funkcióktól függ, mennyit kell fizetni a használatért. Itt talán az Unasnál van a versenyelőny, már a legkedvezőbb árú díjcsomagjai is sok hasznos funkciót tartalmaznak. Azonban a Shoptet rendszere biztosítja azt a lehetőséget is, hogy ha csak néhány olyan funkcióra lenne szükség, amelyet alapból csak egy nagyobb, drágább díjcsomag tartalmaz, akkor a nagyobb díjcsomagra váltás nélkül, csak a szükséges funkciókra külön is elő lehet fizetni – ezt jelenti a moduláris felépítés.
Telefonos ügyfélszolgálattal és weboldalon elérhető támogató oldalakkal mindhárom rendszer igyekszik segíteni az ügyfeleket az indulásban.
Az integrációk tekintetében a két hazai rendszer kicsit előrébb jár, több szállítási és fizetési mód használatára van lehetőség, ugyanakkor a legnépszerűbb szolgáltatók a Shoptetnél is elérhetők. Az online bankkártyás fizetés területén viszont a cseh shoprendszernek van egy adu ásza: saját fizetési kapu, a ShoptetPay gyors és egyszerű megoldást biztosít a bankkártyák elfogadására – házon belül.
Ami a sablonokat illeti, ízlések és pofonok. Mindhárom rendszerben lehetőség van bizonyos mértékig az elérhető sablonokat testreszabni, vagy akár teljesen egyedi design-t készíteni, ha hozzáértő kezekre bízzák.
Összességében ma már nincsenek nagy különbségek az elérhető webshoprendszerek között, az alapfunkciók mindegyikben elérhetők. Ezért a választásnál kulcsszerepe lehet annak, melyik rendszer használata esik kézre, melyik admin felületét komfortos használni. Egy e-kereskedő ideje jelentős részét tölti a webáruház back-end felületén, ezért nem mindegy, hogy munkája során jó érzéssel használja-e a rendszert, vagy bosszús, mert nem esnek kézre a menüpontok.
Választás előtt érdemes összegyűjteni, milyen nélkülözhetetlen funkciókat kell tudnia a rendszernek, és fontos, hogy akár napokat is rászánjunk a tesztelésre. Ha pedig bennfentes információkra lenne szükség, a fórumokon sok webshoptulajdonost lehet kifaggatni az előnyökről-hátrányokról. Csatlakozz a Shoptet Webshop Tanácsadás csoportjához, hogy hasonló cipőben járó webshoptulajdonosokkal tudd megosztani tapasztalataidat vagy kérj tőlük véleményt első kézből!
Írjon megjegyzést