Webáruházat üzemeltet, de az nem hoz annyi pénzt önnek, amennyit szeretne? Vagy csak most tervezi az első webshopja megnyitását? Mindegy, hogy ön kezdő, vagy csak fejleszteni szeretné az üzletét, alapvető tippjeinknek a webes szövegek írásához biztosan hasznát fogja venni. Olvassa el az alábbi 30 trükköt a webáruháza számára. Mindössze 5 percet vesz igénybe.
Homepage
Sokan gyakran alábecsülik a címlapot, pedig éppen ez az a hely, ahol az első pontokat gyűjti be a potenciális vásárlóktól.
Mit ne írjon a kezdőlapra?: „Üdvözöljük a weboldalunkon.”
A kezdőlapra azokat az információkat írja, melyeket a vásárlók többsége keres. Nincs szükség feleslegesen hosszú bekezdésekre a cége történetéről stb. Ne hagyja őket sokáig keresni. Hiszen nem akarja, hogy az emberek frusztráltak legyenek, amikor éppen az ön logója van a szemük előtt. Tudat alatt összekapcsolják a frusztráltságukkal, és többé nem térnek vissza az oldalára.
Menü
Bonyolult téma még egy tapasztalt copywriter számára is. Mit tartalmazzon a menü és mit ne?
A weboldalára látogatóknak rögtön tudniuk kell, hova nézzenek. Ezért csak egy menüt kínáljon fel nekik. Semmiképp se többet.
Hogyan néz ki a legjobb menü egy weboldalon? Egymás után válaszoljon a látogatók legfőbb kérdéseire.
Termékleírás
Vigyázat, itt jön az a pillanat, amikor az emberek a vásárlásról döntenek! Ezért érdemes rendesen és tisztességesen az utolsó részletig mindenre kitérni!
Öt kérdés, amit érdemes feltenni minden egyes termékleírás írásakor: Milyen termékről van szó? Ki fogja használni? Hol? Mikor? Miért?
Előnyöket értékesít, nem csak termékeket! Ha dicsérni akar, emelje ki a konkrét előnyöket.
Fordítson kellő gondot a leírásokra. Soha ne írjon általános leírásokat, amelyeket csak lemásol több termékhez. A tartalmi duplicitások miatt a keresőmotorokban is rosszabb lesz az eredménye. Egy olyan webáruház, amelyben hiányoznak a megfelelő leírások és képek, arra kényszeríti a vásárlókat, hogy a konkurenciánál keressenek információkat a termékekről.
A korábbi „kevesebb több” jelszó itt nem érvényes. Egy jó webáruház rövid történet formájában a legkisebb részletig körülírja a kulcsfontosságú termékeit. A storytelling eladja a terméket. Ha minden információt megkap egy helyen, nem kell máshol keresnie.
Átkattintások
Ami a linkeket illeti, nem egyértelmű a helyzet. Vannak, akik nem szeretik őket, mert elvonják a figyelmet. Az olvasók többsége ugyanis elfelejt visszatérni az eredeti cikkhez. De vannak olyanok is, akik szívesen használják a linkeket. Ezzel megkönnyítik az olvasók életét, mert nem kell semmire rákeresniük. Csak kattintanak egyet és kész.
Vannak a weboldalán linkek? Akkor írja át őket úgy, hogy az ember egyszerűen kénytelen legyen rájuk kattintani. Vagyis ne csak azt írja, hogy „bővebben itt” vagy „teljes cikk”.
Ne írja azt, hogy „kattintson ide”! Az emberek ma már tudják, hogy ha valami úgy néz ki, mint egy link, az a legnagyobb valószínűséggel az is.
Mikor nagyobb az esélye annak, hogy rákattintanak a linkjére? Amikor pontosan tudják, hogy mi vár ott rájuk. Erre lehet egy példa a Webáruház a Shoptettől link. A link pontosan megmutatja, hogy a kattintással a cég weboldalára kerül.
Cselekvésre ösztönzés
A termékeket már megtekintették. Most a lehető legalkalmasabb módon ösztönöznie kell őket arra, hogy vásároljanak. Az alapvető szabály: ne erőltesse, de legyen határozott!
Ha azt akarja, hogy valaki megtegyen valamit – használjon egyértelmű igét. És írja le a lehető legtömörebben! A call to action gomb legfeljebb három rövid szót tartalmazzon. Például egy élelmiszer webáruházban használhatja a játékos „Etesse meg hűtőszekrényét” mondatot.
Ne azt mondja a vásárlóknak, hogy mit tehetnek, hanem azt, amiről eddig lemaradtak. Tehát a „megteheti” helyett legyen inkább a „tegye meg”! Így ne: „A sampon megvásárlásával szebb lehet a haja.” Így jobb lesz: „Ezzel a samponnal gyönyörűbb a haja.”
„Itt elkezdheti a vásárlást.” Ha ezt ilyen formában kell leírnia, a meglévő webáruház szerkesztést igényel.
Általános tanácsok
Az első 14 tippel megvagyunk. Emelje még egy szinttel feljebb a webáruházát, és vessen egy pillantást tanácsainkra a következő 16 pontban.
Hogyan tegyük közzé a vásárlók visszajelzéseit? Jelenleg nagyon menők a weben az ajánlások. De ne tegyen közzé mindent, amit a vásárlók küldenek önnek. Rövidítse le, és csak a lényeget hagyja meg. De a hangnem maradjon olyan, mintha az ügyfelei írták volna, hogy a szöveg ne veszítse el a hitelességét. „A csoki nagyon finom volt, és időben érkezett. Pontosan úgy, ahogyan előre egyeztettük. Az ügyfélszolgálatos hölgy is nagyon segítőkész volt. Részemről nagyon elégedett vagyok.” Melyik tinédzser írna ilyen értékelést?
Szeretné felmérni, mennyire jók a szövegei? Akkor ne azt kérdezze az emberektől, hogy tetszik-e nekik, hanem azt, hogy mit mondanak nekik a termékek, és megvásárolnák-e öntől a kínált terméket.
Még mindig vannak GYIK a weboldalán? Miért nem jó, ha magas a látogatottságuk? Mert az azt jelenti, hogy az emberek nem találták meg a kulcsfontosságú tartalmat a fő menüpontokban. Írassa át a szövegeket.
A legfontosabbat mindig elsőként kell elmondania. Az átlagos ember koncentrálóképességének időtartama a weben mindössze 8 másodperc. A weboldal nem egy könyv, hogy a végén legyen a csattanója. „A fényképezőgép 30 méter mélységig képes ellenállni a víznek.” Ez az adat az első olyan információk közé tartozik, amit az ember tudni szeretne.
Bármit ír, mindig gondoljon a befolyásolás és manipuláció közötti különbségre. A befolyásolással meg akarja könnyíteni az embereknek a választást, hogy a lehető legjobbat válasszák maguknak. A manipuláció célja az, hogy megtévessze őket. Az emberek megérzik a manipulációt, és többé nem térnek vissza az áruházába. Ezért ne manipulálja őket, hanem inkább segítsen a lehető legjobb termék kiválasztásában.
Írjon igazat. Csak jobban, mint mások. De úgy, hogy minden olvasó megértse. Ne kényszerítse a weboldalán az embereket arra, hogy gondolkodjanak.
Egy jól olvasható sor a weben 70 karakterből áll. Egy jól olvasható sor a mobilban 35–40 karakterből áll.
Mely szövegekről ne feledkezzen meg? A mobilalkalmazásban lévőkről. Az idő, amit az emberek ott eltöltenek, a Facebook statisztikái alapján 52%-kal hosszabbodik. A hagyományos weben töltött idő mindössze 1%-kal.
Vastag betűket használ? Ne vigye túlzásba. Ha az egész szöveget kiemeli, az ugyanazt a hatást kelti, mint ha nem emelne ki semmit.
Miért érdemes átírnia a szövegeket – akár többször is? Amikor online vagyunk, türelmetlenek vagyunk, és fordított szerkezetre van szükségünk. Vagyis hogy a csattanó ne a végén, hanem az elején legyen. Mindig jó, ha hagyja „érlelődni” a szöveget másnapig. Friss szemmel mindig világosabban lát. Könnyebben észreveszi a hibákat.
Ha lehet, ne írjon szövegeket mielőtt ismerné a weboldal tervezetét. Mielőtt elkezd írni tudnia kell, hogy mikor, ki, mit és hogyan. Vagyis feltétlenül együtt kell működnie a webdesignerrel.
6 badarság, amit soha többé ne írjon: „magas színvonalú ügyfélszolgálat, egyéni megközelítés, átfogó szolgáltatások, ügyfélbarát megközelítés, testreszabott szolgáltatások, dinamikusan fejlődő cég”. Miért ne? Mert mindenki ezt írja. És valójában semmi konkrétumot nem mond.
Használjon számokat. Mit gondol, miért vannak tele velük a folyóiratok? „33 trükk, hogyan csábítsd el álmaid férfiját.” „60 hely, amit látnia kell, mielőtt meghal.” Az ilyen headline-okkal gyorsan megfogja az embereket.
A címsorok kitalálásakor merítsen a filmek, könyvek, dalok címéből és más közismert fordulatokból. Az emberek ezt összekapcsolják magukban, mert ismerős lesz nekik és könnyebben megjegyzik.
A szenvedő szerkezet inkább máshol szenvedjen. Egy marketingszövegben egyszerűen hagyja ki a szenvedő (passzív) szerkezetet.
Hagyjon maga után felejthetetlen benyomást a vásárlást követően is. Egy kedves köszönettel vagy érdekesen leírt megrendelés-visszaigazolással bevési magát a vásárlók emlékezetébe. És innen már csak egy lépés a következő vásárlás.
Írjon megjegyzést