Mire jó a tartalommarketing a webáruházak esetében?

Miként lehet tartalommarketinggel ügyfeleket szerezni? Mit jelent pontosan a tartalommarketing, hogyan kell jól csinálni, és szükség van-e rá egyáltalán? Miért mondta Bill Gates, hogy „a tartalom a király”? Ezekre a kérdésekre, de sok másra is kitérünk az alábbiakban.

Tartalommarketing

Mi az a tartalommarketing?

Egy rövid és gyors példát említve: ha a boltban meglátunk egy csomag sütőport, amelynek a hátoldalán egy süteményrecept látható, az már tartalommarketing a javából. Dr. Oetker már 1891-ben is használta ezt a marketingstratégiát.😊

A tartalommarketing jelentőségére jó 100 évvel később maga Bill Gates is felhívta a figyelmet egy 1996-ban megjelent cikkében. Tőle származik a „Content is king„, azaz a „a tartalom a király” kifejezés. (a cikk eredeti szövege itt olvasható)

A tartalommarketinget sokszor angolosan content marketing-nek is nevezik. Olyan marketingeszközök és technikák összességét értjük alatta, amelyek lényege a tartalom előállítása és megosztása, amely végső célja az ügyfélszerzés.

A tartalommarketing lényege, hogy ha a célpiacnak magas minőségű, releváns és értékes információt adunk, akkor azzal üzleti eredményeket érünk el. Ezzel a módszerrel lényegesen nagyobb lesz az olvasottság, amely vásárlásokat és nagyfokú márkahűséget eredményez.

Jellemzően informatív, szórakoztató, oktató jellegű anyagok tartoznak a sikeres tartalmak közé, amelyek előállításában fontos a hosszú távú, folyamatos tevékenység.

Ezek lehetnek szöveges, képi, videós, hang, és egyéb tartalmak is. Tehát ha tartalomról van szó, az ma már bőven túlmutat a szövegen.

Miért hatékony a tartalommarketing?

Az utóbbi időben reneszánszát éli a tartalommarketing, mégpedig azért, mert a tolakodó és agresszív reklámokba belefáradt átlagember egy idő után immunis lesz a mindenhonnan zúduló hirdetésekre.

Ezzel szemben a jó tartalom nem akar közvetlenül eladni, nem „nyomul”, sokkal inkább biztos alapokon nyugvó szakértelmet és hozzáértést tükröz. Másrészt: ezek a tartalmak nem csupán a szaktudás és a tapasztalatok megvillantására adnak nagyszerű alkalmat. A megosztott információk, az ezzel járó nyitottság, a segítőkészség is garantáltan szimpátiát vált ki az olvasókból.

Ez szuper. De hogyan lesz ebből pénz?

A kellően jól célzott, folyamatos és okos tartalommarketing természetesen a vásárlások számában is megmutatkozik idővel. Nem csupán a már meglévő ügyfelek érzik majd a törődést, ezáltal erősödik a márkahűség, de a jó tartalmak olyan olvasókhoz is eljutnak, akik még nem tartoznak a vásárlók közé. Ezért nem túlzás azt mondani, hogy a vásárlók megtartását és új vásárlók szerzését éppúgy szolgálja ez a stratégia. Tudni kell azonban, hogy egy hosszú távú folyamatról van szó, amely nem hoz eredményt néhány hét után. Ugyanakkor: amint jönnek az eredmények, könnyebb lesz hosszan tartó sikereket elérni.

Milyen a jó tartalom?

Egységesség

10 tartalommarketing tipp webáruházaknak

1. Útmutatók a termékekhez, szolgáltatásokhoz

Kiváló példaként említhető a számlázz.hu, amely a Shoptet alkalmazásai közt is megtalálható. A számlázz.hu blogján hasznos, érdekes információkkal halmozzák el a látogatókat, de egy roppant hasznos, ún. Tudástárat is létrehoztak a honlapon. Megmagyarázzák az éppen aktuális NAV szabálymódosításokat, vagy könyvelési tippeket adnak. Ezen tartalom nem kimondottan a számlázz.hu termékéhez kapcsolódik, mégis értéket teremt, és növeli a márkával kapcsolatos bizalmat.

2. Egyedi, részletes termékleírások

A jó termékleírás nem sablonos, ehelyett változatos szöveggel, minél több információval látja el a vásárlót. Természetesen számba kell venni a korlátokat, lehetőségeket, hiszen egy több száz vagy ezer termékkel rendelkező webáruház esetében nehezen kivitelezhető az egyedi, kreatív szövegezés. A kisebb webáruházak ezen a fronton előnyben vannak, hiszen kevesebb termékszámnál jobban van mód figyelni erre.

3. Ossza meg termékeiről a vásárlói véleményeket!

A vásárlóktól származó vélemények olyan független tartalmak, amelyeket kár lenne nem felhasználni saját erősségei bemutatására. Ezek megosztása történhet manuálisan (egyenként), de ma már alkalmazásokkal is automatizálható a folyamat . Például a Shoptetnél ilyen a Termékkel kapcsolatos beszélgetések alkalmazás, vagy az Áruház értékelése a termék részleteiben.

4. Készítsen infografikákat!

Nem csak a szöveges tartalom tartozik a tartalommarketing eszköztárába. Az infografikákkal látványosan, könnyen érthető módon van lehetőség összetett információkat ábrázolni. A mérettáblázat jó példa erre, ráadásul felhívja a figyelmet fontos tulajdonságokra bizonyos termékeknél. Például a cipőnél a méretre. 

5. Videók készítése

Nem mindenkit vonz az ilyen típusú feladat, de ettől sem kell megijedni, hiszen erre is van megoldás. Ma már influencerek hada készít videókat megbízásos alapon, tehát kiszervezhető a folyamat. Ez a fajta tartalom lehet egyszeri, de akár folyamatos is. Szólhat tanácsok, tippek összefoglalásáról, termékbemutatóról, vagy tanfolyamról, amelyben valamire tanítjuk a nézőket. Ebbe a kategóriába sorolhatóak a webináriumok is, amelyek szintén fénykorukat élik. Jó példa erre a Shoptet utóbbi videója is.

6. Írjon esettanulmányokat!

Egy-egy szolgáltatásról vagy termékről semmi sem nyújt olyan könnyen emészthető és közvetlen tapasztalást, mint egy valós, személyes élmény megosztása. Erre kiváló formát biztosítanak az esettanulmányok.

7. E-könyv megjelentetése

Amennyiben egy írás összetettsége vagy terjedelme túlmutat egy blogposzton, célszerű e-könyv formájában összeállítani a tartalmat. Nem csupán áttekinthető, de szakértelmet tükröz.

8. Podcast indítása

Magyarországon még kevésbé elterjedt, mint mondjuk Amerikában vagy Nyugat-Európában, de egyre több az ebben a formában prezentált szakértői tartalom. Ez esetben is rendkívül fontos a folyamatosság, és a minőségi tartalom. Nem szabad megfeledkezni a szükséges technikai háttér bebiztosításáról.

9. Közösségimédia-marketing

Ide tartoznak az organikusan megosztott, valamint a fizetett (PPC) posztok és tartalmak. Napjainkban már szinte kötelezően használatos eszközről van szó.

10. Blog és PR cikkek

Valószínűleg nem kell bemutatni, hiszen a legelterjedtebb tartalomhoz tartoznik a blog írás, valamint a fizetett tartalmak (PR cikkek) terjesztése.

Összefoglalás

Bármelyik ötlet is nyeri el tetszését a fentiek közül, ne feledje, hogy türelmesen, hosszú távon érdemes foglalkozni a tartalommarketinggel, hogy meghozza a várt sikert. Ha jól csinálja, nem fog csalódni, a befektetett energia garantáltan hozza majd az eredményeket!

Bejegyzés navigáció

Írjon megjegyzést

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Üzenet elküldésével elfogadja az adatvédelmi irányelveket