Dropshipping webáruház: Hogyan kezdd el?

Belevágnál egy dropshipping webáruházba? Kipróbálnád, milyen webáruházat üzemeltetni? Tudni akarod, hogyan fogj hozzá? Akkor ez a cikk Neked szól! Nem csak azt mutatjuk meg, mik a dropshipping webshop indításának lépései, de konkrét megoldásokat is mutatjuk, hogy Neked már ne kelljen keresgélni. Kezdjük.

Dropshipping webáruház - Hogyan kezdd el? - cover

Egy másik bejegyzésben már körüljártuk a dropshippinget: mit jelent, hogyan működik, mik az előnyei, hátrányai, és milyen tévhitek övezik. Most nézzük meg mit kell tenned, ha belevágsz.

Mire lesz szükséged?

Lényegében egy dropshipping webáruházat is ugyanúgy kell felépíteni, mint egy bármilyen más webshopot. Egyetlen különbség van csak: a beérkező megrendeléseket valamilyen módon továbbítani kell a dropshipping raktár felé. És az lenne a legjobb, ha mindezt automatikusan megtenné a webáruházad. Tehát egy olyan webshop rendszerre lesz szükséged, amely képes ilyen automatizmusra (a Shoptet rendszere pl. ilyen, de ne rohanjunk ennyire előre).

Nézzük a receptet!

Dropshipping kezdőknek

Amire szükséged lesz:

Első lépés: dropshipping raktár kiválasztása

Dropshipping - raktár

Az első teendő, hogy körülnézel a piacon és feltérképezed a lehetőségeket. Milyen termékeket szeretnél árulni, és ezek a termékek melyik gyártónál vagy nagykereskedőnél érhetők el? Két lehetőséged van

Gondolkodhatsz egy-egy sláger termékben, amelyekre létrehozol egy egytermékes webshopot. Ezen a weboldalon erre az egyetlen termékre kell fókuszálni, ennek a terméknek kell megkeresni a vásárlóközönségét, és erre az egy termékre kell a hirdetéseket is futtatni. 

Ennek a modellnek az előnye, hogy mivel egyetlen termékre kell koncentrálni, sokkal jobban lehet célozni, és az üzenetet is könnyebb megfogalmazni. Ha a Facebook-on jelen vagy, számtalan ilyen hirdetéssel találkozhattál már. 

Szintén előnye, hogy több ilyen egytermékes oldalt is felépíthetsz, ahol más-más termék rendelését teszed lehetővé.

Hátránya, hogy nagyon jól kell kiválasztani a terméket, nagyon jónak kell lennie az ajánlatnak, és be kell tartanod az ilyen típusú weboldalakra vonatkozó szabályokat, elvárásokat annak érdekében, hogy maximalizáld a konverziót, és minimalizáld az oldalelhagyást. Szintén hátrány, hogy ha csökken az érdeklődés a termék iránt, nem lehet életben tartani a weboldalt. Így folyamatosan új termékeket kell keresni.

A másik lehetőség, ha egy tematikában, kategóriában gondolkodsz, és ehhez keresed a hozzáillő termékeket. Így nem csak egy termék hozza a bevételt, a választék rendszeres karbantartásával, törzsvásárlói bázis kiépítésével folyamatos és kiszámítható bevételi forrás lehet a webshop.

Akármelyik modellben gondolkodsz, több külföldi és belföldi dropshipping raktár közül választhatsz. 

Ajánlás: Magyarországon a Webshippy B2B Marketplace katalógusában több mint százezer termék érhető el, különböző kategóriákban. Ráadásul többféle szállítási mód áll a rendelkezésre a csomagok kiküldéséhez, akár utánvéttel. Regisztrálj náluk, és böngéssz a katalógusukban.

Második lépés: webshop rendszer kiválasztása

Ha megvan a termékek forrása, jöhet a webáruház rendszer kiválasztása. Érdemes olyan rendszert választani, ami kézre áll, admin felülete áttekinthető és logikus, az előfizetési díja kedvező, a kipróbáláshoz pedig hosszú próbaidőszakot biztosít. Ezen felül lehetőleg legyen alkalmas arra, hogy a rendeléseket automatikusan továbbítani tudja a dropshipping raktár felé. Ezzel kapcsolatban egyeztess a raktárral, hogy a saját rendszere mely webshop motorokkal képes kialakítani a kapcsolatot.

Ajánlás: a Shoptet webshop rendszere 30 napos próbaidőszakot biztosít, ingyenes díjcsomagja is alkalmas lehet bizonyos számú termék értékesítésére,  és könnyen összeköthető a Webshippy rendszerével, így az onnan kiválasztott termékekre érkező megrendeléseket egyszerűen továbbíthatod feléjük, így akár 1 munkanapon belül teljesülhet a megrendelés.

Dropshipping - webshop indítása

Harmadik lépés: számlázó, ÁSZF, Adatkezelési nyilatkozat

Megvannak a termékek és megvan a kiszolgáló raktár. Már csak néhány kötelező előírásnak kell megfelelni.

A megrendelésekhez a webáruháznak kell kiállítania a számlát. Tehát elő kell fizetni egy online számlázóra, pl. a Billingora vagy a Számlázz.hu-ra. De van egy harmadik lehetőség is: Shoptet webáruházaknak elérhető a Shoptet saját, ingyenes számlázója.

Az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatkezelési Nyilatkozatot is meg kell jeleníteni a weboldalon. Shoptet előfizetőknek ingyenesen elérhető a beépített ÁSZF és Adatkezelési nyilatkozat sablonja. Más webshop rendszert használók számára vannak fizetős sablon megoldások is. 

Negyedik lépés: tesztelés

Megvan a dropshipping raktár, kész a weboldal. Teszteld a rendszereket, folyamatokat. Ha kiválasztottad az értékesíteni kívánt termékeket és feltöltötted azokat a webáruházba, adj le egy tesztrendelést, továbbítsd a raktár felé, fizesd ki nekik a terméket, és ellenőrizd, hogy mennyi időn belül, hogyan küldik ki neked.

Elindulhat a webáruházad, de folyamatosan rajta kell tartani a szemed a teljesítményén. Ha kell, javíts a termékleírásokon, figyeld a konkurenciát.  Csinálj Facebook oldalt és indíts hirdetést a termékeidre. GoogleAds, TikTok, Instagram… tanulmányozd, melyik csatornán tudod a legeredményesebben eljuttatni az ajánlatodat a vásárlóközönségedhez, és futass hirdetéseket rajta. Figyelj az árazásra is, hogy az árrésedből a költségek levonása után maradjon némi hasznod is.

Bejegyzés navigáció

Írjon megjegyzést

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Üzenet elküldésével elfogadja az adatvédelmi irányelveket