Mielőtt vállalkozásba kezd, el kell döntenie, melyik promóciós csatornákat veszi majd igénybe. Manapság a trendek főként a Google és a Facebook javára szólnak.
Ezúttal a 6Clickz társaság szakértőinek együttműködésében az online marketingről és marketingcsatornákról mutatunk be néhány érdekességet. A SimilarWeb felmérése szerint a TOP 10 rangsort látogatottság alapján a Google, a Facebook és a YouTube klasszikus triója uralja.
Magyarországon a Google mellett nem terjedt el más keresők használata. Az olyan szolgáltatások, mint a Yahoo! és a Bing piaci részesedése elhanyagolható. Ezzel szemben a Google-on egyre több cég hirdet. A kampányok egyre átgondoltabbak, és a verseny növekedésének köszönhetően a kattintásonkénti ár is emelkedik.
Ha a termékei keresettek, vagy ha a longtaileket célozza, a Google Ads általában jó eredményekkel szolgál. Kampánya létrehozása előtt mindenképp ellenőrizze a keresési gyakoriságot. Milyen eszközöket használjon? Mi a 6Clickz-nél az Ahrefs-et használjuk, ami az ár-érték arány szempontjából jó választás. A kulcsszóelemzéstől a content gap elemzésén keresztül a link building-ig hasznát tudja venni. Az Ahrefshez hasonló eszköz például a SEMrush.
A Facebookot a magyar lakosság 60%-a, vagyis mintegy 5,8 millióan használják. Azzal, hogy legtöbbjük hetente többször látogatja. A felhasználók legnagyobb hányadát a 25–34 éves férfiak és a 35–44 éves nők teszik ki. Az Instagramnak ennél jóval kevesebb felhasználója van, mindössze 1,7 millión használják. Átlagos életkoruk alacsonyabb. A felhasználók száma azonban folyamatosan emelkedik. Az a tendencia tapasztalható, hogy az Instagramot aktívan használók körében csökken a Facebook használata. Egy másik tény, amiért érdemes komolyan vennie az Instagramot, a havi látogatottsága: 1,3 millió ember.
Érdekességként megemlíthető az eCommerce Hungary 2018-ban végzett felmérése, amely azt mutatja, hogy a webáruházak 45%-a egyáltalán nem küld hírlevelet. Ez jó lehetőség lehet az új webáruházak számára.
Egy 2017-ben készült felmérés alapján az online forgalom 64%-a továbbra is asztali számítógépről érkezik. További 33%-a mobiltelefonról, a többi pedig más eszközökről, többnyire táblagépekről. A tény azonban az, hogy 2016-hoz képest az asztali gépről érkező forgalom 16%-kal csökkent, a mobiltelefonról érkező pedig – éppen ellenkezőleg – 61%-kal nőtt. Az egyes csatornákról érkező forgalom azonban fokozatosan kiegyenlítődik. A 2020 áprilisából rendelkezésre álló adatok alapján az asztali számítógépről a forgalom 54,71%-a, a mobiltelefonokról a 43,3%-a érkezik.
De mindenképp különbséget kell tenni a forgalom és a konverziók között. A mobiltelefonról leadott megrendelések száma folyamatosan növekszik, de az egyes szegmensekben a számítógépekről leadott megrendelések továbbra is meghaladják az okostelefonos megrendelések számát. Ez a jelenség azzal magyarázható, hogy az emberek először a mobiltelefonjukon (például munkába menet) nézik meg a webáruházak által kínált termékeket, de magát a vásárlást otthonra hagyják, ahol nyugodtan mérlegelhetik, valóban sor kerüljön-e a vásárlásra.
Mi és ügyfeleink is növekedést tapasztaltak a mobileszközök használatában. Összehasonlítottuk a kattintásokat, a költségeket és az adott ügyfél forgalmát. Mindezt 2018. áprilisa és 2019. áprilisa között.
A mobilhirdetésekről történő átkattintások száma folyamatosan emelkedik. Ezek 2019-ben a Google Ads teljes forgalmának 72%-át tették ki. Megnőtt a mobiltelefonról leadott megrendelések száma is, arányuk átlépte a mágikus 50%-ot. Az esetek többségében továbbra is az asztali számítógép vezet a megrendelések leadásában, de ennek az ügyfélnek az esetében gyakran az egész bevásárlókörút a mobiltelefonon zajlik. Az elkövetkező években ez a trend lesz jellemző a legtöbb webáruházra. Emiatt fontos, hogy ön is optimalizálja webhelyét a mobiltelefonokra.
Írjon megjegyzést