Cikksorozatunk mai fejezetében bemutatjuk, mely jellemzőkkel kell rendelkeznie egy webáruház megjelenésének ahhoz, hogy a vásárló könnyen el tudjon igazodni benne, és még könnyebben tudjon vásárolni.
Potenciális vásárlói gyűlölik a keresést. Törekedjen arra, hogy a kínálata bármely tételét a lehető leggyorsabban megtalálják. Hozzon létre számukra egy egyszerű menüt (a táblagépek és érintőképernyős telefonok fejlődése miatt az oldal felső részében), ahol könnyen megtalálják azt, amit keresnek.
A vásárlók túlnyomó többségét három adat fogja érdekelni: az ár, a termék megjelenése és elérhetősége. Azzal, ha a termékoldalakon nagyméretű és jól kivehető képet tüntet fel a termékről, továbbá egyértelműen tájékoztat elérhetőségéről és áráról, nem ront el semmit.
Megj. Honnan fogja tudni, hogy a menüben való eligazodás valóban olyan egyszerű, mint azt ön gondolja? Hagyja, hogy maguk a vásárlók rendezzék el a termékeket. Az úgynevezett cardsorting abban rejlik, hogy néhány tesztelő között szétosztja termékkínálata egyes tételeit ábrázoló lapokat, és megkéri őket, hogy rendeljék őket hozzá ahhoz a kategóriákhoz, ahova szerintük tartoznak. Kínálatában az árut ezek után úgy rendezi el, ahogy a statiszták többsége tette.
Hagyja, hogy a webáruház lélegezzen. A közismert szabály, miszerint minél kevesebb szöveg van egy weboldalon, annál vonzóbb, néhány kivételtől eltekintve igaz. Azok a weboldalak, amelyeken kevesebb nagyméretű grafikai elem van, áttekinthetőbbnek, könnyedebbnek és barátságosabbnak tűnnek. A látogató viszonylag zavartalan figyelmet fordíthat külön-külön az egyes elemekre, jobban érzi magát a weboldalon, és szívesebben vásárol önnél.
Ön és a látogató csak egy dolgot akar a webáruházában: vásárolni. Tegye a lehető legegyszerűbbé számára a folyamatot. A Kosárba helyezés gombnak folyamatosan láthatónak kell lennie, a rendelési folyamat legyen egyszerű és könnyen érthető.
„Nincs értelme az ízlésről vitázni, és nincs értelme pereskedni sem emiatt” – szól a legendás mondat a Larry Flynt, a provokátor című filmből. Ennek ellenére törekedjen arra, hogy a webáruháza legalább valamilyen mértékben igazodjon az általánosan elfogadott esztétikai mércékhez. Ne hagyja, hogy kölcsönösen ellentmondó színekben virítson, és lehetőleg kerülje a díszes betűket.
Igen, mindez szép és jó, de ez nem mindig igaz. Webáruházának természetesen másképp kell kinéznie, ha luxuscipőt kínál benne, és másképp, ha a kertészeknek kínál ásókat. De erről már egy korábbi cikkünkben beszéltünk.
Írjon megjegyzést