Egy webáruház működését meg kell érteni, működtetését meg kell tanulni. Az admin felület, a rendelések kezelése, a shop design-ja, bannerek, termékleírások, beállítások – mind olyan művelet, feladat, amiben idővel egyre jobb leszel. Ezért érdemes lehet mielőbb elkezdeni akkor is, ha még nem tervezel élesben elindulni. Ebben segítünk ezzel a bejegyzéssel.
Egy működő és automatizált webáruházat fogunk felépíteni létező termékekkel. Egy olyan webshopot, amit akár élesben is működtethetsz.
Automatizált – miért fontos ez?
Minél nagyobb egy webáruház forgalma, minél több a megrendelés, annál kevésbé hatékony a webshop, ha a folyamatokat nem automatizálják. Ezért már az elején hasznos lehet, ha kiépíted a rendszerek integrációját, összekötését az automatikus működéshez.
Az alábbiakban gyakorlati útmutatót kapsz első webáruházad elindításához. A leírás egy példa, hogyan lehet a legegyszerűbben elindulni. A végén egy működő, rendelések fogadására alkalmas, és nem utolsó sorban szabályos webáruházad lesz. Ha a webshop indítás elméleti része érdekel, olvasd el erről szóló cikkünket.
Nézzük a gyakorlati lépéseket pontról pontra:
Webáruházat csak valamilyen vállalkozási formában lehet működtetni. Egy vállalkozás elindításának legegyszerűbb, legolcsóbb módja az egyéni vállalkozás. Természetesen nem ez az egyetlen lehetőség, azonban ez a legegyszerűbb. A lehetséges vállalkozási formákról ebben a cikkünkben is olvashatsz.
Látogass el a domain.hu oldalra, és ellenőrizd, hogy a megálmodott domain név szabad-e. Ha igen regisztráld be valamelyik regisztrátornál (a hivatalos regisztrátorok listáját itt találod). A Shoptet támogatás oldalán további részleteket olvashatsz a domain név kiválasztásáról.
Akkor sincs baj, ha még nem találtad meg a tökéletes domain nevet. Hagyd ki ezt a lépést, és térj vissza, ha már időszerű.
Természetesen több webshoprendszer közül választhatsz, de ha egy könnyen automatizált webáruházat szeretnél, az induláshoz a Shoptetnél nem találsz jobbat. Válaszd az elején az ingyenes díjcsomagot (a csomagdíjakat itt találod), később bármikor felturbózhatod webshopodat. A regisztrációhoz és a Shoptet webáruházad beállításaihoz segítséget itt találsz.
Az automatizált webáruház egyik jellegzetessége, hogy a megrendeléseket nem te fogod csomagolni, hanem egy kiszervezett logisztikával foglalkozó szolgáltató. Miért a Webshippy? Mert a B2B Marketplace katalógusukból gyorsan és egyszerűen kiválaszthatsz termékeket, amelyeket percek alatt fel is tudsz tölteni webáruházadba. A katalógus termékei valós termékek valós raktárkészlettel. Regisztrálj a Webshippy-nél, és kösd össze a Shoptet webáruházadat a rendszerükkel. A Webshippy-ről és a regisztrációs lépésekről itt olvashatsz.
Ha termékeket értékesítesz, számlát kell kiállítani az eladásról. Ezt a rendszer automatikusan megteszi helyetted, csak állítsd be a Shoptet automatikus számlázását. Segítséget itt találsz.
Ha nincsenek még termékeid, a dropshipping modell segíthet az indulásban. Ha nem tudod, mi a dropshipping, itt utánanézhetsz.
A Webshippy B2B Marketplace katalógusában válaszd ki az értékesíteni kívánt termékeket, majd töltsd fel azokat a Shoptet webáruházadba. Ezt követően a vásárlói rendelések automatikusan bekerülnek a Webshippy rendszerébe, ahol bankkártyával egyszerűen ki tudod fizetni a termék beszerzési árát. Utána már megy minden magától, a Webshippy elvégzi helyetted a logisztikai feladatokat: raktárkészletéből összekészíti a rendelés termékeit (vagy berendeli azt a beszállítótól), becsomagolja és kiküldi a vevődnek. Beszedi az utánvét összegét is, ha szükséges, és elszámol Veled.
A folyamatról itt olvashatsz bővebben.
Ezt a lépést sokan kihagyják, pedig sok fejfájástól kíméli meg az indulót, ha üzleti tervet készít. Nem kell valami bonyolult dologra gondolni, csak írd össze, milyen bevételre számítasz, és milyen költségek merülnek fel. A kiadások tervezéséhez egy korábbi bejegyzésünk segíthet.
A bevétel tervezéséhez tudnod kell, mennyiért fogod adni a termékeket, és hogy mennyit fogsz eladni belőlük. Az árazáshoz figyelned kell a versenytársakat (az Árukereső oldala gyors segítség lehet ebben), és hogy elegendő árrésed legyen a költségek finanszírozásához.
Az ár mellett a termékoldalon múlik, hogy a látogató rendel-e, vagy vásárlás nélkül hagyja el az oldaladat. Ha érdekel, mi szükséges a vásárlók meggyőzéséhez, ezt a bejegyzést látnod kell.
Állítsd be a Shoptet admin felületén a szükséges szállítási módokat. A kiválasztáshoz itt találsz segítséget.
A beállításban pedig a Shoptet Támogatás oldala segít.
Az utánvétes fizetés lehetősége alap, de a webáruházban egyre többen fizetnek bankkártyával. A Shoptet saját fizetési megoldását könnyen is egyszerűen tudod telepíteni. Látogass el a Shoptet Pay oldalára a részletekért.
Most lesz érthető, miért a Shoptet webshoprendszerben érdemes elindítani első webáruházadat. Egy kész ÁSZF és Adatkezelési nyilatkozat minta áll a rendelkezésedre, ha webáruházadban nem árulsz semmi rendkívülit.
Korábbi bejegyzésünkben részletesebben is olvashatsz a webáruházakat érintő jogi elvásárokról.
Ha eddig eljutottál, kész az első automatizált webáruházad.
Regisztráltál egy Shoptet webáruházat, ahol a látogatóid meg tudják rendelni termékeidet, és akár bankkártyával is ki tudják fizetni azt. Összekötötted a boltodat a Webshippy rendszerével, így az ott található Marketplace katalógus termékeit anélkül jelenítheted meg a weboldalon, hogy azokat előre meg kellene vásárolni. Ráadásul a Webshippy a rendelések teljesítésében is segítségedre lesz. A Shoptet automatikusan ki fogja állítani a számlát a vásárlások után.
Mielőtt publikálnád webáruházadat, teszteld a felületet és végezz egy próbavásárlást:
Rendelj egy terméket a weboldaladon. Majd ellenőrizd, hogy a rendelés bekerült-e automatikusan a Webshippy rendszerébe. Ha igen, ott bankkártyával fizesd ki a termék beszerzési árát. Ezt követően a Webshippy összekészíti és becsomagolja a rendelt terméket, majd kiküldi a csomagot az általad kiválasztott szállítási mód szerint.
Az eladáshoz a számlát pedig a Shoptet automatikusan kiküldi a vásárlódnak.
Gratulálunk! Elkészítetted első webáruházadat. A munka java még csak most jön: folyamatosan kell majd azon dolgozni, hogy a weboldalon egyre több látogató egyre több terméket rendeljen meg. De az első lépéseken már túl vagy: elindult a webshop.
Fontos megjegyezni viszont, hogy sajnos nem minden érhető el ingyen!
Domain név: lehet ingyenes webáruházad elérhetősége, de nem lenne elegáns.
Könyvelés, adóbevallás: sajnos a vállalkozási formára vonatkozó rendszerességgel (havonta, negyedévente) akkor is lesznek bevallási kötelezettségeid, ha egyetlen fillér bevételed sem keletkezett. Kis affinitással, hozzáértéssel bizonyos esetekben (pl. átalányadózó egyéni vállalkozás) ezt magad is el tudod végezni, de ha ez nem megy, segítséget kell kérned, ami nem lesz ingyenes.
Járulékos költségek: ha van rendelésed, annak feldolgozásának és teljesítésének már lesznek járulékos költségei.
Írjon megjegyzést